Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaHenrik Fülöp Megváltozta több, mint 10 éve
1
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
ISKOLAKERÜLÉS A KÖZÉPISKOLÁKBAN Kutatás kerete: COMENIUS-SOCRATES 2.1. Az iskolakerülés megelőzéséért és visszaszorításáért nemzetközi projekt Magyarországi koordinátor: FÜGGETLEN PEDAGÓGIAI INTÉZET Kutatási beszámolót készítette: Szontagh Pál középiskolai tanár, okl. közoktatási vezető, GYISM ifjúsági szakértő Budapest, február 3.
2
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
33 középiskola 19 önkormányzati – 14 alapítványi/egyházi 8 gimnázium–4 szakközépiskola–5 szakiskola– 15 vegyes 19 budapesti – 6 megyeszékhelyen – 8 egyéb városban 3557 tanuló – 389 pedagógus
3
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
Önkormányzati iskolák 67% eü. szakember 56% szabadidő-szerv. 22% pszichológus 22% szociális szakember 17% fejl. pedagógus AME-iskolák 64% eü. szakember 43% szabadidő-szerv. 57% pszchológus 43% szoc. szakember 36% fejl. pedagógus
4
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
Összes iskola 1 főre jutó igazolatlan hiányzása (2003/2004 I. félév): 3,7 óra (tanévre vetítve: 7,4 óra/fő) Önkormányzati iskolák (I. félév): 4,2 óra/fő (tanév: 8,4 óra/fő) Legjobb: 0,07 óra/fő, legrosszabb: 45,7 óra/fő! AME-iskolák (I. félév): 2,29 óra/fő (tanév: 4,58 óra/fő) Legjobb: 0,76 óra/fő, legrosszabb: 9,4 óra/fő (TANODÁK NÉLKÜL!)
5
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
6
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
7
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
8
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
THAN: első-utolsó órák 8 testnevelés 5 technológia 1 német 1
9
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
10
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
11
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
12
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
13
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
14
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
15
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
16
Eltérések a tanári és tanulói válaszok között
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban Eltérések a tanári és tanulói válaszok között TANÁROK KÉRDÉSEK TANULÓK 30% Családi problémák, családi események okozzák a lógást 7% 2+8=10% Szabadidős tevékenységek szervezése a lógások ellen 29+18=47% 18+23=31% Új tanítási eljárások a lógások ellen 33+37=70%
17
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
A tanárok illetve tanulók által említett tantárgyak összehasonlító táblázata TANTÁRGY TANÁRI ADAT TANULÓI ADAT % első-utolsó órák 24 4 fakultáció 2 1 gyakorló órák hittan humán közismereti 8 13 idegen nyelv 6 12 informatika készségtárgyak osztályfőnöki reál közismereti 15 29 szakmai tárgyak 7 (10) 9 (35) számonkérő órák testnevelés 18
18
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
19
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
20
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
21
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
22
Következtetések – benyomások
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban Következtetések – benyomások Iskola és iskola-egészségügy együttműködése?! Alapvető kompetenciákat meghatározó órákról lógnak! Pályaorientációs problémák? Szervezeti és személyzeti korlátok?
23
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban
További feladatok Tanári-tanulói igények összehangolása Konkrét adatok a mulasztott tantárgyakról Lógó tanulók tanulmányi teljesítménye Szakmaválasztás kutatása Tantestületi személyi feltételek és a lógások összefüggései Módszerbörze, egymástól tanulás
24
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.