Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErika Molnárné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare
2
•A gazdasági válság kikényszerítette és felgyorsította a gyógyszeripar változását. •A korábbi gyógyszeripari stratégiák, marketing és értékesítési eszközök már nem vagy csak limitációkkal felelnek meg a megváltozott üzleti céloknak. Engedjük el a régi, működésképtelen sémákat!
3
•A jó piackutatás fontos eszköze a változás-menedzsmentnek: az új stratégiai irányok, marketing és értékesítési megoldások kialakítását támogathatja. •Azonban a piackutatásnak is változnia kell(ett) ahhoz, hogy ezeket az új igényeket megfelelően kiszolgálja. A válság a gyógyszeripari piackutatásra is hatással van.
4
Mi változott (változik) a piackutatásban?
5
Az iparágak összefonódása új kihívások elé állítja a kutatót. •A gyógyszeripar, az egészségipar, a szépség- és élelmiszeripar összefonódása kihatással van a kutatói munkára is. •Mindez holisztikus megközelítést, nagyobb piaci rálátást és felkészültséget igényel a kutatótól.
6
Változik a szereplők köre: a kutatások komplexebb megközelítést igényelnek. orvospatika egyéb egészségügyi személyzet beteglaikusgyógyszercég Változnak a kutatási módszerek, összetettebbé válik az elemző munka is.
7
A kreatív, egyedi kutatási megoldások egyre nagyobb szerepet kapnak. •Az üzleti kérdések is jóval komplexebbek, mint korábban, ezért a klasszikus, bevált kvalitatív és kvantitatív kutatási módszerek önmagukban már nem adnak megfelelő választ a kérdésekre. •Elmosódnak a határok a kvalitatív és kvantitatív módszerek között. •A hangsúly nem a módszertanon van, hanem az üzleti problémára/cégre szabott, egyedi, kreatív, multiplatform, “out of the box” (kutatási) együttműködési koncepción.
8
A technológia fejlődése megállíthatatlan és meghatározza az iparág, így a gyógyszeripari piackutatás jövőjét is. •Az internet és a digital marketing szerepe megkérdőjelezhetetlen, azonban helyük, jövőjük még számos kérdést vet fel. •A piackutatási szakmának folyamatos fejtörést jelentenek az újabb és újabb módszertani fejlesztések mind a kutatói (elemzői, stratégiai tanácsadási), mind az ops (kérdezői, adatfeldolgozási) oldalon.
9
A (piackutatási) együttműködésnek valóban támogatnia kell a változó üzleti környezetben előremutató stratégiai és taktikai döntéseket.
10
A kutatói feladatok összetettebbé váltak. Stratégiai tanácsadás PiackutatásMódszertani fejlesztés
11
Mely területek, témák határozzák meg a kutatók munkáját? •Új marketing és értékesítési stratégiai irányok, eszközök, ötletek proaktív felderítése, kidolgozása és megvalósítása. •A szegmens-marketing a HCP-k esetén az üzleti versenyképesség záloga lesz. A potenciál alapú targetálás kiegészül a viselkedés alapú szegmentációval, amelyhez a piackutatónak megfelelő metodikai eszköztárral és implementációs javaslatokkal kell rendelkeznie. •Költség-takarékos, a cégek egyedi igényeire szabott, komplex hatékonyság monitor rendszerek kialakítása és működtetése nélkülözhetetlen. •Folyamatos metodikai fejlesztéssel megfelelő módszertani hátteret kell biztosítanunk az online és digital marketing, valamint az emóciók mérése területén.
12
Gondolkodjunk, dolgozzunk együtt! •A szekunder információ források, a korábbi kutatásokból származó adatok, a vállalaton belül elérhető tudásbázis integrálása a kutatás- menedzsment fontos részét kell, hogy képezze. •A kutatási prezentációt felváltja a stratégiai konzultáció. •A stratégiai döntéshozatalban a kutató is involválódik.
13
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.