Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGréta Borosné Megváltozta több, mint 10 éve
1
1 A tanácsadás projekt jellegének hatása a tanácsadó-ügyfél kapcsolatokra Dr. Nádor Éva Ph.D Főiskolai tanár BGF KKK
2
2 TARTALOM I. Tanácsadási projekt II. Projekt kockázatok III. Kutatás módszertana IV. Főbb megállapítások
3
3 I. Tanácsadási projekt Szolgáltatásmarketing sajátosságok + Projekt definíció: ● időben behatárolt, ● egyedi, ● komplex Csoporttevékenység, célfeladat
4
4 II. Projekt kockázatok Folyamat jelleg Elhúzódó folyamat, projekt mozzanatok, Rendszerjelleg, „Kényszerpálya”, Magas interaktivitás, Kompetens vevő
5
5 II. Projekt kockázatok Kétoldalú kockázat Eredménykockázat – ügyfél elégedettség (teljesítés igazolás?) Mit vásárol a vevő? KOMPETENCIÁK
6
6 III. Kutatás/főbb kérdések Hogyan jelenik meg a kétoldalú kockázat a projektekben? (Aktorok) Hogyan tudják az aktorok csökkenteni a partner észlelt kockázatát? (kompetenciák, kommunikáció, információk)
7
7 III. Kutatás/hipotézisek H1 Jelentős különbségek vannak az elvárt kompetenciákban a projekt fizikai tartalma, az üzleti szektor és a kapcsolat múltja szerint. H2 A feltételezett kompetenciák csökkentik az aktorok észlelt kockázatát. H3 A hatékony kommunikáció csökkenti az aktorok észlelt kockázatát.
8
8 III. Kutatás/módszerek 1.fázis: Kvalitatív kutatás mini fókusz csoport interjúk 2.fázis: Kvantitativ kutatás 129 mélyinterjú hard & soft projektek A partnerről feltételezett kompetenciák. (spontán) Kritikus mozzanatok a projekt előkészítésben A partner kompetenciáinak értékelése kártyákkal 3.fázis: Elméleti modell 4.fázis: Kvantitatív kutatás
9
9 IV. Főbb megállapítások - Elvárások (hard, soft) ElvárásokEladóVevőMindkét partner bizalomX motiváltságX elkötelezettségX fizetőképességX pontos feladat- meghatározás X információkX szakértelemX tapasztalatX
10
10 IV. Főbb megállapítások – Információs források/hard EladókVevők CéginformációkX Banki információkX Szakmai berkekből információk X ReferenciákX Szakmai ajánlásokX Saját tapasztalatokX Internet forrásokXX Múltbeli kapcsolatok X AnyavállalatX
11
11 IV. Főbb megállapítások – Információs források/soft EladókVevők CégadatokXX AjánlatokX Tőzsdei információkX Kapcsolati hálóXX Partner információkXX ReferenciákX Internet forrásokXX Szakmai fórumokX AnyavállalatX
12
12 IV. Főbb megállapítások – Kritikus mozzanatok Hard projektek: előkészítés fázisában: hozzáállás, szakértelem, szerződési körülmények Ügylet során: engedélyezési, pénzügyi jellegű Soft projektek Szerződés - Ügylet (HR)
13
13 IV. Főbb megállapítások – Kompetenciák Kapacitás kompetencia Megbízhatóság Kommunikációs kompetencia Kapcsolati kompetencia Delegációs kompetencia
14
14 IV. Összegzés- Tanácsadó-ügyfél kapcsolatok ● ügyfélorientált folyamatmenedzsment sztenderd folyamatok, projekt monitoring, részjelentések ● kompetenciák/képességek referenciák, minősítések, HR, a kapcsolat múltja ● hatékony kommunikáció információcsere, személyes kapcsolatok, informális találkozók
15
15 Köszönöm figyelmüket ! ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.