Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
ELTE, TeaM labor Internet és tanulás – a 21. század kihívása Turcsányiné dr. Szabó Márta egyetemi docens labor ELTE, TTK, Informatika Szakmódszertani Csoport Informatikai Szakmódszertani Csoport
2
ÁTTEKINTÉS A közoktatás tehetetlensége Kik vagyunk
TeaM-ünk alkalmazott pedagógiai modellje Hozományunk Hogyan tovább?
3
A közoktatás tehetetlensége
4
Tanulás
5
IKT Telekommunikáció Számítástechnika Tartalomfejlesztés Online
anyagok Hálózatok Interaktív anyagok Számítástechnika Tartalomfejlesztés Offline anyagok
6
Tanulás + IKT Telekommunikáció Hálózatok Online anyagok Interaktív
Számítástechnika Tartalomfejlesztés Online anyagok Offline Hálózatok Interaktív + IKT
7
IKT tanulás ? ELTE, TeaM labor Telekommunikáció
Számítástechnika Tartalomfejlesztés ? Informatikai Szakmódszertani Csoport
8
Számítógép szerepe a tanulásban
Bloom Tanulás tudás Megértés analízis szintézis alkalmazás értékelés Thomas&Boysen + számítógép tapasztalatszerzés informálás megerősítés integrálás alkalmazás Sadera&Hargrave + tanári prekoncepció konstruktivista behaviorista
9
A tanárképzés tehetetlensége
Informatika Képzés 5 év (túl hosszú) – a tananyag elavul Képzettek nem lesznek tanárok Tanároknak nincs idejük és tehetségük kontextus orientált aktivitások kitalálására Nem jó az oktatási CD piac Nincs elektronikus kiadó Magyarországon Irodalom és egyéb főleg humán tantárgy Nem látnak kiutat a szépirodalomhoz visszavezető útra Infosztráda és az irodalom oktatás még nem találta meg egymást Kevés az idő az anyaghoz képest, komplex órák nem férnek bele a tanmenetbe
10
kreatív, konstruktív, kollaboratív
TEAching with Multimedia Turcsányiné Szabó Márta, docens Abonyi-Tóth Andor, tanársegéd, doktorandusz Pluhár ZsuZsa, doktorandusz TANÍTÁS szakdolgozó + kutató hallgatók több száz órákra járó hallgatók kreatív, konstruktív, kollaboratív játékos TANULÁS Oktatási szoftverek és könyvek megjelentetése Nemzetközi projektekben való részvétel Aktív munka a tudományos életben Nemzetközi konferenciák szakmai szervezése Internetes oktatóanyagok fejlesztése Teleházak mentorálása a tanulásért
11
ELTE Informatikatanár szak
B blokk: Média Kiadványszerkesztés Multimédia oktatóanyagok tervezése Távoktatás I, II C blokk: Iskolai alkalmazás Oktatóprogramok értékelése IKT az alapoktatásban Szerzői rendszerek Oktató mikrovilágok tervezése Speci HTML kezdőknek Flash LEGO-LOGO Telementorálás
12
Telementorálási háttér
ELTE Informatikatanár szakos hallgatók ELTE egyéb tanár szakos hallgatók ISZE informatika tanárok minden tanár minden gyerek (otthon, iskolában, teleházban)
13
„Activity theory” Tanulás eszköze Tanulás alanya Tanulás tárgya
14
Cél háttér módszertan Tanulás eszköze Tanulás alanya Tanulás tárgya
15
Fejlesztés modellje Kommunikáció Személyiség Tudás Kifejezés
technikája Gondolati kapcsolatok Kreativitás Személyiség Tudás Elsajátított tudás
16
Konstruktív tanulás Vizsgál Felfedez Kommunikál Tervez Alkalmaz
Hallom és elfelejtem. Látom és emlékszem. Csinálom és megértem. Kínai közmondás „Learning by doing” Vizsgál Felfedez Tervez Alkalmaz Kommunikál
17
Kollaboratív tanulás „Zone of proximal development” (Vygotsky)
Stabil tudás 1 Stabil tudás 2 Stabil tudás 3
18
e-Tanulás modellje tanár- képző mentor tanulók tan- mentor helyi
hazai nemzetközi tanár- képző mentor tanulók tan- mentor helyi segítő
19
A tanárképzés modellje
Közvetlenül a tanulót és a gyakorló tanárt célzzuk meg Egyetemi évek alatt a tanárszakos kutasson+fejlesszen Kutatás+fejlesztés az egyetem alaptevékenységének része Mentorként kiegészítő tevékenységet folytathat
20
Info tanárok: IT kompetenciák
TeaM hozomány IFIP 2004 Nyelvtanulás MINERVA Okt.pr.értékelés Telementorálás KreaKom Vers klub Kihívás Imagine tantárgyi kompetenciák HÁLogo Info tanárok: IT kompetenciák ISKOLA SULINET SW: Comenius Logo+Office alk.+média szerkesztők HW: 386 P III, szkenner, digi kamera, ... stb
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.