Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

NAVISION a Klíma áruháznál

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "NAVISION a Klíma áruháznál"— Előadás másolata:

1 NAVISION a Klíma áruháznál
Előadók: Kopiás Péter WEB fejlesztő Klíma Áruház Kft. Hatfaludy László tanácsadási igazgató SZÁMALK Informatika Rt.

2 Témák Az ERP rendszer kiválasztása A SZÁMALK Informatika Rt.
Üzleti folyamat a Klíma Áruháznál Bevezetési módszertan A bevezetési projekt főbb állomásai Bevezetett modulok/funkciók Speciális igények/megoldások Infrastruktúra felépítése Web áruház – NAVISION illesztés On-line rendelés WEB-en

3 Az ERP rendszer kiválasztása
A kiválasztási procedúra 2003 közepén indult Megoldások versenyben: SAP, Proteus, MBS NAVISION 2003 augusztus: Intenzív konzultációs szakasz a Klíma Áruház és a SZÁMALK Informatika szakemberei között Döntés 2003 augusztus végén: MBS NAVISION és SZÁMALK Informatika Döntés alapja az MBS NAVISION és a SZÁMALK Informatika mellett: Legrugalmasabb probléma megoldás Legrövidebb bevezetés Legjobb ár

4 A SZÁMALK Informatika Rt. (SZIRT)
A SZIRT a SZÁMALK csoport tagja, amely 30 éve van jelen a piacon A SZIRT Magyarországon a Microsoft legnagyobb értékesítési forgalmat bonyolító partnere Gold Certified minősítés elnyerése többször ISO 9001 minőségbiztosítási rendszer: óta SZIRT szolgáltatások: Microsoft termékek értékesítése/támogatása Portál megoldások E-Learning Rendszermérnöki szolgáltatások Egyedi alkalmazói rendszerek fejlesztése Dokumentum kezelő rendszerek Microsoft Business Sulutions – NAVISION partner december óta

5 Az üzleti folyamat a Klíma Áruháznál
Klímatechnikai berendezések hazai értékesítése Fenti eszközök beszerzése zömében importból Értékesítés: döntően a Klíma Áruház központjában - ma már WEB-en is!! Kiskereskedelmi és nagykereskedelmi értékesítés Értékesítés: direkt módon ill. szerződött partnerekkel Minden vevő ÁFÁ-s számlát kap Eladott berendezések garancia kezelése Garanciális berendezések egyedi sorszám kezelése Karbantartás/javítás: szerződött partnerekkel

6 Bevezetési módszertan
A NAVISION bevezetési módszertan alkalmazása Az alkalmazott módszertan előnyei: Átlátható projekt Hatékony projekt menedzsment Jól dokumentált specifikáció „Beépített” minőségbiztosítás Megfelelő változás kezelés

7 Bevezetési módszertan
Bevezetési szakaszok: Kezdeti felmérés – Igény definíció Tervezés - Koncepció terv Fejlesztés és tesztelés – Prototípus rendszer kialakítása Felkészülés az éles indulásra – Produktív rendszer kialakítása Folyamatos működés – Éles rendszer használat helyi támogatással

8 A bevezetési projekt főbb állomásai
Szerződéskötés: augusztus végén Igényfelmérés/koncepcióterv: 2003 okt. közepére Prototípus rendszer kész: november vége Produktív rendszer/adatmigráció kész: 2004 január 4. Produktív indulás: 2004 január 5/8:00 – Áruház nyitás WEB áruház – MBS NAVISON illesztés kész: 2004 február vége WEB áruház éles indulás: 2004 március 9.

9 Bevezetett modulok/funkciók
Főkönyv/bank kezelés Házipénztár Tárgyieszközök Értékesítés/vevő folyószámla Beszerzés/szállító folyószámla Készlet kezelés CRM Szervíz Alap dimenziók, több deviza, kibővített szöveg 15 egyidejű felhasználó

10 Speciális igények/megoldások
Megnövelt megnevezés hosszak (120, 70, 60) Speciális számozási körök cikkeknél - standard Virtuális cikk kezelés Cikk mellék költségek kezelése - standard Cikk/raktár összerendelés - WEB miatt Házipénztár indítás kp-s vevő számlázáskor Egyedi cikk azonosító kiadáskor (garanciális cikkekhez) Különböző garanciális időszakok Speciális kimenő bizonylatok WEB áruház illesztés

11 Infrastruktúra Szerver Munkaállomások Windows 2000 operációs rendszer
MS SQL adatbázis kezelő A meglévő szerver használata, hardver bővítés nélkül Munkaállomások Windows 2000 operációs rendszer Pentium III.-as gépek Hálózat Áruház: 10 Mbit/sec LAN

12 – Evolúció 2000: A Klíma Áruház Kft. felismerte az online értékesítés előnyeit 2001-re első webes rendszer kapcsolatban az ügyviteli rendszerrel Partnerek örömmel fogadták. Csökkent a papír és telefonköltség illetve az értékes emberi erőforrások a kreativitást igénylő területekre fokuszálhatók 2002: Elkészül a második generáció terve, melyben már a 2003-ban bevezetendő ügyviteli rendszerrel kell együttműködni 2003: Az elkészített rendszert a sikertelen bevezetés miatt az Áruház nem kívánta megnyitni a felhasználók előtt : Az MBS NAVISION bevezetésének már kezdeti lépéseinél figyelembe vettük az online rendszerhez való kapcsolódás problémáit, és a megfelelően kialakított folyamatok biztosítják a zökkenőmentes kommunikációt : Az MBS NAVISION-nal együttműködő rendszer megnyitja kapuit

13 www.klima.hu – Teljesült elvárások
Elvárások a webes rendszerrel szemben 7/24 elérhetőség Pontos, naprakész, informatív adatok Biztonság Kellemes megjelenés, rugalmas bővíthetőség Hírrendszer, hírlevél, jogosultsági szintek, online szerkesztés Megvalósítás Önálló, megbízható webszerver telepítése colocation szolgáltatóhoz (nagyobb adatforgalom miatt is) Felkészülés az iroda internet-kapcsolatának megbízhatatlanságára – nem realtime a hozzáférés Partnerek kizárólag a webszerverrel tartják a kapcsolatot, mialatt az ügyviteli rendszer egy védett hálózaton belül üzemel Több lépcsős, rövid periódusidejű, hibatűrő szinkronizálási folyamat Bevált webes technikák felhasználása (helyi adatbázisszerver, cookie)

14 www.klima.hu – Együtthatók
Előretolt helyőrség: webszerver Csapatmunka: A fejlesztésben részt vevő felek (Klíma Áruház – ROCK IT – SZIRT) aktív együttműködése során gyorsan megoldottuk a különböző „informatikai kultúrák” közötti információcserét Safety-by-design: Az adatvesztés, ütközések elkerülése,a hibatűrés a tervezés elsődleges szempontjai között szerepelt, így elmondhatjuk, hogy az üzleti folyamatban a résztvevő elemek (akár egyidejű) kiesése sem okoz hibát, legfeljebb időbeli eltolódást. Néhány üzleti algoritmus duplikálása elkerülhetetlenné vált

15 www.klima.hu – Lehetőségek
A kidolgozott rendszer alkalmas tetszőleges adatok közzétételére a Navision alapján Minőségi ügyfélkiszolgálás, pontos tájékoztatás, a félreértések lehetősége nullára csökken A Klíma Áruház munkatársak terhelése csökken, tevékenységük a több kreativitást igénylő területekre összpontosulhat Extra szolgáltatások (pl. kész üzenő rendszer, speciális fuvarszervező modul, partner alkalmazottainak megkülönböztetése) Ügyfelek számára egyedi beállítási lehetőségek Termékekhez extra funkciók (letöltések, hírek, marketing eszközök) A kiegészítő funkciók karbantartása is weboldalon keresztül zajlik

16 Rendelés on-line Az éles rendszerben egy már regisztrált vevőnél feladunk egy rendelést

17 Köszönjük a figyelmét!


Letölteni ppt "NAVISION a Klíma áruháznál"

Hasonló előadás


Google Hirdetések