Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZIHALOM KIKI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZIHALOM KIKI."— Előadás másolata:

1 SZIHALOM KIKI

2 A KÖZÖS IGAZGATÁSÚ KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY
A „Hálózati együttműködések Magyarországon” program referenciaintézménye. OM azonosító: 3377 Szihalom, Hunyadi út 138. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

3 Az intézmény bemutatása
Helye: Heves megye, Szihalom Egertől 26 km távolságra. Nevünk: Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény - A képviselőtestület 1995-ben alapította közös igazgatás alá került az eddig önálló óvoda, általános iskola, és ekkor kezdődött az alapfokú művészetoktatás a zeneiskolában. szeptember 1 – egységes óvoda-bölcsőde csoport indult. Szakmailag önálló három részegység közös Pedagógiai Program Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

4 Az intézmény bemutatása
Jelenleg 198 általános iskolás, 65 óvodás és 5 bölcsődés gyermekünk van. Zeneiskolások száma 105 tanuló. Az óvodai epochális program Általános Iskolában működő BGR szervesen egymásra épül gyermekek egyéni fejlesztése a nevelőmunka Középpontjában Ezt jól kiegészíti a zeneiskola a maga sajátos személyiségfejlesztő hatásával Megalakult a fúvószenekarunk, tagjai a zeneiskola legtehetségesebbjeiből kerülnek ki. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

5 Intézményünk értékelési rendszere
Iskola Óvoda Saját mérési rendszert alakítottak ki - Írásos információ az iskola felé Külső mérés Országos kompetencia Mérés Belső mérések (Bemeneti, kimeneti ) Tanulási képesség 1.o. és 4.o. Matematika o. elemi számolás o Szövegértés o. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

6 A mérések szervezését tesztnaptár alapján végezzük
Határidő Felelősök: 1 Tanulási képességek mérése 1.o. 2009. szeptember tanítók 2 Fejlesztési tervek készítése az előző év kimeneti mérései alapján vége Fejlesztőpedagógus, pedagógusok 3 2008-as kompetencia mérés alapján fejlesztési terv készítése 2009.október 15. Minőségi kör vezetője, BG 4 A fejlesztési tervek alapján a kompetencia fejlesztése folyamatos 5 Tantárgyi mérések Pedagógusok 6 Számolási készség mérése 2.o.-6.0, illetve feldolgozása 2010. január vége Matematikát tanítók 7 2009 évi kompetenciamérés eredményeinek ismertetése , feladatok meghatározása 2010. április Minőségi körök vezetői, BG 8 BGR feladatlapok átvizsgálása fejlesztési feladatok tükrében 2010. május 15. 9 Kompetencia mérés megszervezése 10 Kimeneti mérés megszervezése, lebonyolítása (matematika, szövegértés) 2010. június 30. Minőségi körök vezetői, BG Pedagógusok 11 BGR mérés feldolgozása, fejlesztési terv készítése 12 Az intézményben maradt feladatlapok javítása Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

7 Előrehaladás és lemaradás feltérképezése Adatgyűjtés, regisztráció
Elemzés  Egyéni teljesítmény Csoport teljesítmény Tanulói és csoportmegbeszélések problémák feltárása Adatgyűjtés, regisztráció felmérés elvégzése eredmények rögzítése elsődleges értékelés Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

8 Elemzés mélyen alulteljesítők csoport előrehaladása
tanulói és csoportmegbeszélések – problémák feltárása Példa: csoportértékelés szempontjai (adatlapot töltünk ki a problémafeltáró megbeszélések alkalmával) Csoport adatai A csoport eredménye megfelel-e az elvárásoknak? (általános kép) Ha igen, miért, ha nem, miért nem? Átlagtól való eltérés név szerint ( +, - ) Tovább kell diagnosztizálni az alábbi tanulókat Segítség módja eszköze, megoldása Egyéni megbeszéléseket kell folytatni az alábbi tanulókról Kiscsoportok alakítása, vagy egyéni foglalkozási javaslat A fejlesztési terv ütemezése; - eredményének ellenőrzése, mennyi idő múlva kell visszatérni a problémára Belső gondozó és a tanár megbeszélése a csoportról, időpont ütemezése Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

9 Eredmények rögzítése Területek: Figyelem koncentráció
Bonyolult gondolkodási művelet Értékelés tervezés Akusztikus memória Analizáló képesség, figyelem Gondolkodási, analizáló képesség Fogalom ismeret Alak , forma felismerés Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

10 Tanulási képesség mérése Fejlődési mutatók 2009. május 1. oszt.
Egyéni fejlődési mutatók Név Bemenet % Kimeneti % Várható érték % Kategória Fejlődési mutató 1 69 88 84 közepes 0,6 2 76 87 0,44 3 96 0,87 4 58 82 78 0,58 5 94 95 0,14 6 89 49 7 72 93 85 0,74 8 64 74 gyenge 0,29 9 71 0,43 10 65 79 0,41 11 70 80 0,35 12 24 25 61 0,01 13 86 92 14 59 0,42 15 16 91 90 0,48 17 0,66 18 -0,29 19 0,65 20 0,64 21 0,52 22 73 0,77 Összesen 0,47 Tanulási képesség mérése Fejlődési mutatók május 1. oszt. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

11 Részképességek és a standardhoz viszonyított egyéni képességmutatók
Név Figyelem Elemzés Szavak Illesztés Vizuális Képességmutató a standard százalékban 1 75 80 51 56 43 92 2 67 13 23 22 14 3 60 62 44 50 86 4 38 87 88 100 5 42 29 11 58 6 90 79 117 7 54 8 26 33 55 9 20 39 10 69 64 78 12 57 95 65 94 68 89 102 15 97 93 133 16 72 17 132 18 84 19 96 71 48 59 21 83 91 81 74 24 73 122 25 36 27 30 Osztály összesen % 63 41 86,8 Részképességek és a standardhoz viszonyított egyéni képességmutatók Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

12 Szövegértés 2009. május Összesítés feladatok szerint
Iskolai átlag Szereplők - 92 87 91 90 Vázlat 85 50 83 54 53 77 67 Szómagyarázat rokon értelmű kif. 82 80 78 70 Szövegértelmezés aláhúzással 89 74 Lényegkiemelés kérdésekre adott válasszal 68 76 75 Összefüggések kapcsolatok felismerése 42 41 58 57 Információ-keresés 84 86 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

13 Szövegértés 2009. május Iskolai összesítés
átlag Magyarázó - 76 % 64 % 82 % 73 % 74 % Elbeszélő 96 % 84 % 86 % Átlagok 80 % Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

14 Matematika 2009. május Alsó tagozat Felső tagozat 90,3% 90,7% 86,2%
mért területek 1. osztály 2. osztály 3. osztály 4. osztály 5. osztály 6. osztály 7. osztály Számfogalom 90,3% 90,7% 86,2% 79,4% Műveletek racionális számok halmazában 49,9% 50,0% 52,5% Műveletek fejben 91,9% 76,0% 88,3% 85,4% Grafikon 53,1% 70,8% 56,3% Műveletek írásban 68,0% 86,0% Szöveges egyszerű 60,0% 71,6% Nyitott mondatok, szabályjáték 71,9% 67,2% 81,3% 41,0% Szöveges összetett 54,0% 36,4% Mértékegység 72,5% 67,7% Geometriai feladatok 77,0% 10,0% 56,1% 89,8% 51,2% 81,6% 77,5% 27,3% 35,4% 52,8% 58,7% Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

15 Számolási készség mérése
Elemi számolási készség az országos átlaghoz viszonyítva Sor-szám 3. osztály Összeadás perc. h. m % Kivonás perc. h. m Pótlás perc. h. m Szorzás perc. h. m Benfoglalás perc. h. m Országos átlag(100%) 14,8 12,2 12,3 10,5 1 23 11,5 77,70 31 15,5 127,0 20 10 81,30 21 86,07 25 12,5 119,05 98,23 gyenge 2 34 17 114,86 94,26 22 11 89,43 30 15 122,95 108,11 3 24 12 81,08 90,16 9 4,5 36,59 29 14,5 118,85 18 85,71 82,48 4 41 20,5 138,51 45 22,5 184,43 40 162,60 35 17,5 143,44 46 219,05 169,61 5 42 141,89 44 180,33 178,86 33 16,5 135,25 190,48 165,36 6 32 16 7,5 61,48 98,36 109,52 91,75 7 60,81 85,37 40,98 8,5 80,95 73,29 nagyongyenge 8 19 9,5 64,19 32,79 65,57 90,48 57,92 134,15 26 13 106,56 138,10 121,97 37 18,5 125,00 81,97 88,58 135,14 172,13 138,21 39 19,5 185,71 150,83 100,00 96,74 27 13,5 109,76 14 66,67 97,17 52 175,68 142,28 102,46 124,86 50 168,92 163,93 158,54 168,03 48 228,57 177,60 28 114,75 101,63 107,27 118,24 77,87 114,29 98,80 Átlag: 16,9 114,1 14,0 114,8 13,1 106,4 12,4 101,5 125,2 112,4 nagyon gyenge Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

16 Kompetencia Cselekvőképesség
megszerzett ismeret eredményes tudás problémamegoldó készségeink tevékenység attitűdbeli jellemző ösztönző motivációs természetű nevelésen keresztül szervező, végrehajtó (kognitív) ismeret, jártasság, készség, képesség oktatáson, képzésen a gyerekeket nevelés fontossága motiválttá tenni egy cselekvés végrehajtásában. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

17 Országos kompetenciamérés
Miért fontos? szembenézhetünk eredményeinkkel összehasonlítási lehetőség adatok elemzése továbblépésre, cselekvésre ösztönöz mások is megismerhetik kötelező Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

18 Törvényi szabályozás 2006. évi LXXI törv. 9. §
Módosított Ktv. 40 § (11) bek. IMIP mérési, értékelési feladatok végrehajtása figyelembe venni az OKM mérési értékeit ez alapján a tanulók és osztályok eredményeit intézkedések meghatározása, célok és eredmények közelítéséhez Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

19 Kompetenciamérések eljárásrendje
LÉPÉS FELELŐS HATÁRIDŐ ELLENŐR- ZÉS T VÉGZI DOKUMEN-TÁCIÓ Komp. eredm. átadása igazgatóhelyettes Igazgató számítógép Prezentáció készí-tés az eredmény. Minőségirányítási vezető Prezentáció Nevelőtestületi ért. –eredmény- és problémafeltárás jegyzőkönyv Intézményi strat. meghatározása igazgató Stratégiai dokumentum Munkaközösségi elemzések Munkaközösség vezetők Munmkaközösségi emlékeztetők, szakmai anyagok Dolgozatok kijavítása Munkaköz. vezetők Kijavított dolgo-zatok összesítés Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

20 Kompetenciamérések eljárásrendje
LÉPÉS FELELŐS HATÁRIDŐ ELLENŐRZÉST VÉGZI DOKUMEN-TÁCIÓ Erősségek, fejlesz-tendő területek meghatározása Minőségirányítási vezető Okok keresése Problémalista Javító intézke- dések feladatlistá-jának összeállítása Munkaközösség vezetők Igazgató Kész feladatlista Intézkedési terv összeállítása Minőségir. vezető Intézményi intézkedési terv Fejlesztési feladatok megvalósítása Igazgatóhelyettes től ig Feljegyzések az ellenőrzésekről, részfeladatok megvalósításáról Ellenőrzés, értékelés Minőségir. vez. A belső ellenőr-zési terv szerint Következő mérés Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

21 Intézményi intézkedési terv a 2008
Intézményi intézkedési terv a évi kompetenciamérések eredményeinek javítására, a tanulók fejlesztésére CÉL ELVÉGZENDŐ FELADATOK MÓDSZ., ESZKÖZÖK FELE- LŐS HATÁR-IDŐ DOKU-MENTUM ELLE- NŐRIZ Szemlélet-váltás Új módszerek bevezetése Beszámoló, óralátogatás Mk. – vezetők 2009. dec. 15. Mk. terv, Jegyzők. Igazgató Csökkenjen az 1-2. szinten telj. tanulók száma 15 %-kal Felzárkóztató fogl. számának, hatékonyságá-nak növelése Egyéni fejlesz-tés,differenciált foglalkozás Munka-közösség vezetők 2010. május Éves m. terv, tan-menet, fogl. napló Igazgató-helyettes 4. szintű tanulók eme- lése 5 %-kal Tehetséggond. Szakkörök szá-mának emelése Tehetséggon- dozó zakkör Szakkör-vezetők Tantárgy-felosztás, szakköri napló A hozzáadott pedagógiai érték növelése Kompetenciák fejlesztése minden órán az egyes pedagógus fejl. tervek alapján Félévi méréspróba Kompetencia-területek szerint Mk. március Mk. Terv, tanmenet, tesztek Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

22 Matematikai eszköztudás mérése
Matematika iskolában szerzett képességek mindennapokban készségek Tartalmi területei Mennyiségek és műveletek Hozzárendelések és összefügg. Alakzatok síkban és térben Eredmények statisztikai jellemzői Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

23 Gondolkodási műveletek
Tényismeret és rutinműveletek Modellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció A tesztekben szereplő feladatok formájuk szerint Feleletválasztás Nyíltvégű Képességszintek 1. szint 2. szint 3. szint Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

24 Kompetenciamérés 2008. máj. matematika 6.o.
Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

25 Tanulók képességszintek szerinti megoszlása
Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

26 A feladatok megoldottsága a tartalmi keret szerint
Tartalmi terület Szint Tényismeret és műveletek Modellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció Feladat Megoldottság Azonosító évfolyam [1. csoport] Mennyiségek és műveletek 1. szint ME31601 78% 88% ME10501 72% 77% ME31602 68% ME23802 62% ME24001 65% ME01901 70% 2. szint ME23402 42% 23% ME11002 ME11004 61% 54% ME20901 56% 58% ME21001 49% ME17401 51% 46% 3. szint ME17503 28% ME22301 43% ME18901 38% 27% ME16901 32% 50% ME21501 41% ME11001 ME26401 37% ME20902 4. szint ME09501 34% 31% ME14901 9% 4% ME09502 19% 12% ME23801 20% Hozzárendelések és összefüggések ME06901 73% 85% ME21801 76% ME06402 ME06403 71% 81% ME14501 64% ME16601 48% ME25801 ME32601 29% ME09901 ME14502 ME06401 22% ME29102 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

27 A feladatok megoldottsága a tartalmi keret szerint
Tartalmi terület Szint Tényismeret és műveletek Modellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció Feladat Megoldottság Azonosító évfolyam [1. csoport] Alakzatok síkban és térben 1. szint ME09801 68% 77% ME01801 63% 88% ME27601 67% ME27701 66% 92% ME23401 83% 96% 2. szint ME11402 56% ME11401 57% ME04801 45% 42% ME17501 48% 50% ME18301 65% 3. szint ME11403 54% ME29301 39% ME06701 24% 15% 4. szint ME09803 31% 35% ME25201 Események statisztikai jellemzői és valószínűsége ME23101 100% ME11701 70% ME11801 ME11802 ME30701 61% ME30702 40% ME16001 21% 23% ME24801 2% 0% Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

28 Kompetencia mérés 2008. május Matematika 6. osztály
Tartalmi területek Szint Tényismeret és műveletek Modellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció Összesítve szintenként Orsz. Isk. Eltérés I. Mennyiségek és műveletek 1. 70 80 + 10 67 + 3 - 69 75 + 6 2. 42 23 - 19 55 58 61 54 -7 53 45 -8 3. 30 48 + 18 43 + 2 38 27 -11 37 40 4. 26 21 -5 15 14 -1 18 -3 Össz. 47 50 49 + 1 32 -6 44 II. Hozzárendelések és összefüggések 74 81 + 7 64 77 + 13 62 + 14 56 + 19 29 31 39 22 + 20 + 4 + 12 + 17 52 63 + 11 III. Alakzatok síkban és térben 73 83 65 90 + 25 87 57 71 51 59 + 8 36 IV. Események statisztikai jellemzői és valószínűsége 79 94 + 15 60 + 16 Összesítve a teszt feladatait 66 % 75 % + 9 47 % 60 % 38 % 40 % 50 % 58 % Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

29 Mennyiségek és műveletek
Pozitív eltérések Mennyiségek és műveletek Feladat Országos átlag (%) Iskolai átlag (%) Különbség (%) Terület becslése Tényismeret, műveletek 28 46 18 Sorrend megállapítása táblázatból 32 50 Fordulatszám Modellalkotás, integráció 49 65 16 Műveletek 77 12 Arány meghatározása 43 54 11 Skála beosztása 78 88 10 Skála leolvasása 68 9 Skála leolvasása, illetve kivonás 70 7 Skálabeosztás táblázatból 72 5 Összetett műveletek szövegből 37 42 Több, kevesebb terület 61 4 Sokaság becslésének leírása Komplex megoldások és kommunikáció 20 23 3 Terület meghatározása 41 1 Sokaság becslése rajz alapján 62 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

30 Mennyiségek és műveletek
Negatív eltérések Mennyiségek és műveletek Feladat Országos átlag (%) Iskolai átlag (%) Különb- ség %) Terület kiszámítása Tényismeret, műveletek 42 23 -19 Térkép arány Komplex megoldások és kommunikáció 38 27 -11 Különbség egész számokkal Modellalkotás, integráció 32 -9 Mennyiségek kapcsolata 19 12 -7 Fordulatszám átalakítása 51 46 -5 Törtrész meghatározása rajz alapján 65 62 -3 34 31 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

31 Tényismeret és műveletek Modellalkotás, integráció
Komplex megoldások és kommunikáció Mennyiségek és műveletek 54,7 47,8 32 ! 62,5 49,1 27 Hozzárendelése k és összefüggések 74,5 45,8 38,3 81 63,8 45 Alakzatok síkban és térben 64,4 50,1 45,0 80,7 63,0 42,0 Események statisztikai jellemzői és valószínűsége 79,0 41,8 11,5 94,0 59,5 48,7 Országos átlag 56,6 KIKI átlaga Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

32 Kompetencia mérés eredményei 2003.-2008.
Országos komp.m. eredménye 2003. 2004. 2006. 2007. 2008. orsz. átl. iskola Elté-rés iskolai Elté rés Szövegértés 6. évfolyam 500 496 - 4 509 503 -6 512 526 + 14 516 + 10 519 521 + 2 8. évfolyam - 506 + 6 497 479 - 18 453 -44 + 13 Matematika 501 +1 505 514 + 9 493 515 + 22 448 - 52 499 532 + 33 517 + 17 494 450 491 510 + 19 485 -12 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

33 Fejlesztési feladatok 2009/2010. tanévben a 2008-as komp. mérés alapján
Tartalmi területek Ismeretek Tantárgyak Mennyiségek és műveletek Műveletek műveletek egész számokkal Százalékszámítás Fordulatszám meghatározása Arányosság Szöveges feladatok Matematika Történelem Matematika Technika Fizika Magyar Időszámítás Kamatszámítás, adó Hajtások fordulatszámítása Sűrűség Szövegértés Hozzárendelések és összefüggések Grafikonok rajzolása Grafikonok vizsgálata Hozzárendelés szabálya Kémia Fizika Földrajz Történelem Lebomlás grafikonja Út-idő grafikon Vízrajz, hőmérséklet Népesség Alakzatok síkban és térben Síkidomok mérete, kerülete területe Testek hálózata Kicsinyítés, nagyítás Technika Matematika Rajz Földrajz Alkatrészek kicsinyített rajza Testek készítése Testek nézeti ábrázolása Térkép Események statisztikai jellemzői és valószínűsége Mennyiségek gyakoriság Valószínűség Biztos, lehet, lehetetlen Földrajz Fizika Matematika Időjárás Statisztikai adatok vizsgálata Becslés Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

34 Feladataink Matematika órán és foglalkozásokon
egyéb tanórákon és foglalkozásokon Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

35 Paradigmaváltás a kompetencia fejlesztés alapfeltételei
Tanuló központú pedagógiai gyakorlat Differenciált módszer Személyre szabott tanulói utak Önszabályozó stratégiák kialakítása Változatos tanulásszervezési megoldások Tevékenységre épülő tanulói szerepek Kooperatív technikák Megváltozott pedagógus szerep Befogadó iskola Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

36 „Egy sikeres oktatási rendszer önmagában ugyan nem garantálja a gazdasági fellendülést, ám minden bizonnyal egyik előfeltételének tekinthető” Köszönöm a figyelmet! Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom


Letölteni ppt "SZIHALOM KIKI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések