Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKrisztina Faragóné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Agenda Lync 2010 - gyors áttekintés 15:00-15:25 Kereskedelmi üzenetek az új verzió tükrében 15:25-15:45 Kávészünet 15:45-16:00 Polycom hardveres megoldások – StreamNet 16:00-16:30 Architektúra újdonságok 16:30-17:00
2
Az Egységes Kommunikáció üzleti lehetőségei Gartner: „2013-ra a 100 top globálisan működő cég alkalmazottainak 95%-a az azonnali üzenetküldést fogja használni, mint valós idejű kommunikációs megoldás eszközét”
3
Választás a hosztolt szolgáltatások és a helyi környezet között Office élmény a PC-n, a telefonon és a böngészőben Helyi szerver Online Produktivitás a jövőben
4
Microsoft Lync Üzleti üzenetek A Microsoft Office-hoz hasonló felhasználóbarát felület Egyszerű bevezetés a meglévő technológiák integrálásával Költségcsökkentés kommunikációs fejlesztésekkel Instant Messaging and Presence Audio, Video, Web Conferencing Enterprise Voice and Telephony
5
Autentikáció Adminisztráció Tárhely Megfelelőség Autentikáció Adminisztráció Tárhely Megfelelőség Telefon Konferencia E-mail és Naptár funkciók Webes Konferencia Webes Konferencia Telephonia Videó Konferencia Hangposta Azonnali Üzenetküldés A kommunikáció Építőkövei Autentikáció Adminisztráció Tárhely Autentikáció Adminisztráció Tárhely Autentikáció Adminisztráció Tárhely Autentikáció Adminisztráció Tárhely Autentikáció Adminisztráció Tárhely Autentikáció Adminisztráció Tárhely Autentikáció Adminisztráció Tárhely Autentikáció Adminisztráció Tárhely Autentikáció Adminisztráció Tárhely Autentikáció Adminisztráció Tárhely Autentikáció Adminisztráció Tárhely Autentikáció Adminisztráció Tárhely Autentikáció Adminisztráció Tárhely Autentikáció Adminisztráció Tárhely Telephonia és Hangposta Azonnali Üzenetküldés E-mail és Naptár funkciók Egységes konferencia: Audió, Videó, Webes A Microsoft Kommunikációs Ajánlata Saját TelephelyenA Felhőben
6
Ügyfeleink mondták.. A céges kommunikáció egyszerűsítése és költséghatékonnyá tétele Az integritás megőrzése és a szenzitív adatok kiszivárgásának megakadályozása Eltérő igényű felhasználók támogatása A meglévő kommunikációs rendszer bővíthetősége Túlterhelt kommunikációs csatornák (email, telefon) Földrajzilag elszórt kollégák, partnerek és ügyfelek kommunikációja Maximális hatékonyság IT igényei Az üzlet igényei
7
Hogy tud cége túlélni és profitálni belőle Az Egységes Kommunikáció üzleti hatása Költségek csökkentése Csökkentett utazási, kommunikációs és IT kiadások Üzleti hatékonyság növelése Egyéni és a csapat termelékenységének növelése
8
Utazási költségek csökkentése Telefónia és konferenciahívások költségeinek csökkentése Alacsonyabb irodabérleti költségek Alacsonyabb üzenetküldési költségek Kommunikációs rendszerek költségeinek csökkentése Költséghatékonyság Note: Results are based on customer evidence. Visit www.microsoft.com/uc/ and www.microsoft.com/casestudies to learn more.www.microsoft.com/uc/www.microsoft.com/casestudies Save 20 – 40% Save 20 – 40% Save 50 – 80% Save 50 – 80% Save 20 – 40% Save 20 – 40% Save 30 – 40% Save 30 – 40% Save 40 – 60% Save 40 – 60%
9
Egyéni és csapat produktivitás Rövidebb projekt időtartamok Rövidebb értékesítési ciklus Innovatív munkakörnyezet Üzleti hatékonyság növelése Ügyfél problémák gyorsabb megoldása Up to 10% Up to 20% Up to 30 min/day Note: Results are based on actual Microsoft customer evidence and a composite case study of a 4,000-person company developed from interviewing 15 companies. Please see the Total Economic Impact™ of Microsoft Unified Communications white paper issued by Forrester Research.Total Economic Impact™ of Microsoft Unified Communications Varies by customer
10
Ügyfélreferencia: Lync beveztés előtt
11
Ügyfélreferencia: Lync beveztés után
12
Miért a Microsoft Egységes Kommunikációját válassza? The Magic Quadrant is copyrighted September 2009 by Gartner, Inc. and is reused with permission. The Magic Quadrant is a graphical representation of a marketplace at and for a specific time period. It depicts Gartner's analysis of how certain vendors measure against criteria for that marketplace, as defined by Gartner. Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in the Magic Quadrant, and does not advise technology users to select only those vendors placed in the "Leaders" quadrant. The Magic Quadrant is intended solely as a research tool, and is not meant to be a specific guide to action. Gartner disclaims all warranties, express or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose. This Magic Quadrant graphic was published by Gartner, Inc. as part of a larger research note and should be evaluated in the context of the entire report. The Gartner report is available upon request from Microsoft. SOURCE: Gartner, Inc., “Magic Quadrant for Unified Communications” Gartner Magic Quadrant for Unified Communications, 2009
13
UC WorkloadCisco termékMicrosoft termék Voice kliens (hard)Cisco IP telefonokLync 2010 telefonok* Voice kliens (soft) Cisco IP Communicator Cisco Unified Personal Communicator Jabber XCP Lync 2010 Kliens Web konferencia kliens MeetingPlace client WebEx client Lync 2010 Kliens IM/jelenléti információ Cisco Unified Personal Communicator Lync 2010 Kliens Video Cisco Unified Video Advantage Meeting Place Client Lync 2010 Kliens
14
UC WorkloadCisco termékMicrosoft termék VoiceCisco UCM ServerLync 2010 Server IM/Jelenléti információ Cisco Unified Presence Server Jabber Lync 2010 Server Web konferencia MeetingPlace server WebEx server Lync 2010 Server Audio konferencia Cisco Unified MeetingPlace and Cisco Conference Connection Lync 2010 Server Video konferenciaCisco Telepresence, Meeting Place
15
Miért a Microsoft Egységes kommunikációja? Streamline Communications Amplify Protection and Control Provide a Unified and Extensible Platform Elérés a PC-ről, a mobilról, és a böngészőből Increase Efficiency and Flexibility Maximize IT Resources with S+S Authentication Administration Storage Compliance Authentication Administration Storage Compliance Unified Identity, Presence, and Inbox On-Premises, Hybrid, or in the Cloud
16
Vállalati telefónia Választási lehetőségek a kommunikációban: leváltás, fejlesztés és bővítés Extra funkciók hozzáadásaMeglévő infrastruktúra továbbfejlesztése Teljes telefónia kiváltása Teljes kommunikációs élmény a Lync 2010 kliens használatával Esettanulmány: Sprint, Colombian National Police, and LionbridgeSprintColombian National PoliceLionbridge Teljes kommunikációs élmény, a felhasználók használhatják PC-jüket vagy asztali telefonjaikat hang ívásokra Esettanulmány: AT Kearney, Royal Dutch ShellAT KearneyRoyal Dutch Shell Konferencia költségek lefaragása: meglévő telefónia használata, konferencia célokra Lync 2010 Esettanulmány: IntelIntel
17
A hosztolt változat: Microsoft ® Lync ™ Online
18
the Cloud Költségmegtakarítás (hardver kiadások) Produktivitás a mobil dolgozók számára is Egyszerű bevezetés és skálázhatóság Profitáljon az Online szolgáltatásokból Bizonyított hosztolt technológiákon alapul
19
Lync Online megjelenése az Office 365-tel (BPOS W14) Conferencing (A/V/Web) Conferencing (A/V/Web) Voice Instant Messaging PBX Replace Lync Online (Cloud) Lync Server (On-premises) Post launchFutures • PBX Replace only available on-premises; ‘Voice’ coming to BPOS starting post launch • Lync Server 2010 works seamlessly with Exchange Online (W14) for voice mail in the cloud • Lync user can only be ‘homed’ on-premises or online (can’t split IM/Conf/voice) • PBX Replace only available on-premises; ‘Voice’ coming to BPOS starting post launch • Lync Server 2010 works seamlessly with Exchange Online (W14) for voice mail in the cloud • Lync user can only be ‘homed’ on-premises or online (can’t split IM/Conf/voice) √ √ √ √√ √
20
Lync Online – Képességek Conferencing (A/V/Web) Conferencing (A/V/Web) Voice Instant Messaging PBX Replace Lync Online (Cloud) Lync Server (On-premises) FY11 √ √ Post launch Futures Instant Messaging/Presence • Rich Presence & Instant Messaging • PC-to-PC audio/video calling • Contact photos in Lync • Activity Feeds • GAL/skill search in SharePoint • Click-to-communicate in Office • Federation with Lync Server/Lync Online • Federation with Windows Live Messenger Instant Messaging/Presence • Rich Presence & Instant Messaging • PC-to-PC audio/video calling • Contact photos in Lync • Activity Feeds • GAL/skill search in SharePoint • Click-to-communicate in Office • Federation with Lync Server/Lync Online • Federation with Windows Live Messenger • ‘Lync for Mac’ available for BPOS W14 at launch
21
Lync Online – Képességek Conferencing (A/V/Web) Conferencing (A/V/Web) Voice Instant Messaging PBX Replace Lync Online (Cloud) Lync Server (On-premises) FY11 • Lync Online replaces Live Meeting as the conferencing solution in BPOS W14 • Live Meeting Service available for existing customers during transition to Lync • Integrated PSTN audio conferencing available as separate service from certified partners • Lync Online replaces Live Meeting as the conferencing solution in BPOS W14 • Live Meeting Service available for existing customers during transition to Lync • Integrated PSTN audio conferencing available as separate service from certified partners √ √ √ √ Post launch Futures Conferencing • Multiparty (3+) PC-Audio/Video • Ad hoc collaboration • Desktop Sharing • Application Sharing • Online meetings • Rich and web clients • Integrated PSTN audio conferencing via partners Conferencing • Multiparty (3+) PC-Audio/Video • Ad hoc collaboration • Desktop Sharing • Application Sharing • Online meetings • Rich and web clients • Integrated PSTN audio conferencing via partners
22
Lync & Cloud – Key Scenarios Office 365 Office 365+ Lync Server (full UC Capabilities) Customer fully embraces the cloud for productivity and collaboration Customer wants full Unified Communications capabilities (including Enterprise Voice) • IM/Presence • PC-audio/video/web conferencing • PSTN audio conferencing (via BPOS conferencing partner) • IM/Presence • PC-audio/video/web conferencing • On premises PSTN audio conferencing • Enterprise Voice (w/ PBX replace) Pure cloud: • Lync Online • Exchange Online • SharePoint Online Split cloud/on premises deployment model: • Lync Server (on-premises) • Exchange Online • SharePoint Online CUSTOMER PROFILE DEPLOYMENT MODEL LYNC CAPABILITIES OFFER
23
Lync Online a launch után
24
Lync Online – Feature Overview Conferencing (A/V/Web) Conferencing (A/V/Web) Voice Instant Messaging PBX Replace Lync Online (Cloud) Lync Server (On-premises) FY11 Voice • Call phones and Mobiles (PC-to- PSTN) • Forward, transfer • Simultaneous ring another number • Single number across mobile, desk phone, PC • Exchange Voice Mail Integration Voice • Call phones and Mobiles (PC-to- PSTN) • Forward, transfer • Simultaneous ring another number • Single number across mobile, desk phone, PC • Exchange Voice Mail Integration • Voice becomes available in Lync Online post BPOS W14 • Requires separate service from a Telco partner to connect to the public phone network (Phone numbers, PSTN termination) • Voice becomes available in Lync Online post BPOS W14 • Requires separate service from a Telco partner to connect to the public phone network (Phone numbers, PSTN termination) Post launch Futures √ √
25
PBX Replace Only Available in Lync Server (On-premises) Conferencing (A/V/Web) Conferencing (A/V/Web) Voice Instant Messaging PBX Replace Lync Online (Cloud) Lync Server (On-premises) FY11 Cloud/on-premises co-existence options: • Lync Server works seamlessly with Exchange Online (W14) for voice mail in the cloud • Splitting groups of Lync users between Lync Server and Lync Online available post launch Cloud/on-premises co-existence options: • Lync Server works seamlessly with Exchange Online (W14) for voice mail in the cloud • Splitting groups of Lync users between Lync Server and Lync Online available post launch √ √ √ Post launch Futures PBX Replace • Automatic E911 • Call Admission Control • Branch office appliance • Existing telephony integration • Fax and analog devices • Call Park, Hunt Groups PBX Replace • Automatic E911 • Call Admission Control • Branch office appliance • Existing telephony integration • Fax and analog devices • Call Park, Hunt Groups
26
Enterprise Voice = Voice + PBX Replace OC as softphone (PC-to-PSTN calling) Common calling features & unified voicemail Specialized telephony features Direct integration with PBX (on- prem) Integration with on-premises network/equipm ent VoicePBX Replace Lync Online (post launch) Lync Server (On- Premises) Key capabiliti es • PC-to-PSTN calling • Commonly calling features (sim-ring, hold, transfer, forward) • Exchange Online voice mail • Anywhere access • end-to-end encryption • Local network integration (CAC, E-911, least cost routing) • Direct trunks with existing PBX • Support for FAX and analog devices • Branch office resiliency • Call park, hunt groups • Call center integration Conferencing (A/V/Web) IM/Presence Enterprise Voice Lync workloads:
27
Show the licencelés • Az Enterprise CAL suite része a Lync Standard és Enterprise CAL. • Csak a Front-End szervereket kell licencelni 27
28
Agenda Lync 2010 - gyors áttekintés 15:00-15:25 Kereskedelmi üzenetek az új verzió tükrében 15:25-15:45 Kávészünet 15:45-16:00 Polycom hardveres megoldások – StreamNet 16:00-16:30 Architektúra újdonságok 16:30-17:00
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.