Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gyorsabb, okosabb, innovatív

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gyorsabb, okosabb, innovatív"— Előadás másolata:

1 Gyorsabb, okosabb, innovatív
Puskás Norbert Ágazat igazgató Címdia Ide valódi neveket írunk (nem t, mert az a záróidán lesz) Ha több előadó van, akkor egymás alá

2 … és kapcsolódó technológiák
Intézményi elvárások…

3 Fő fejlődési irányok 2010

4 Gartner: CIO TOP 10 Technologies, 2011

5 Az előadás tagolására szolgáló szakacím dia
5

6 Hatások fogyasztói oldalról a vállalati IT-re
– strictly confidential / confidential / internal / public – Autor / Thema der Präsentation Mobilizáció 11/23/2009 Hatások fogyasztói oldalról a vállalati IT-re „Minden 2. eladott mobil smartphone” Intelligens mobil eszközök rohamos terjedése Új típusú közösségi kommunikációs és kollaborációs eszközök Az alkalmazások mobil elérése általánossá válik Felhő alapú szolgáltatások a fogyasztói szegmensben Kollaborációs kultúra változása Mobil használat, kollaboráció, jelenlét, azonnali üzenetek Egyéni és vállalati használat összekapcsolódik Nő a digitális bennszülöttek és képzett bevándorlók száma LEHETŐSÉG: az elektronikus csatornák használatának bővítésére IGÉNY: legyenek ilyenek a vállalati eszközök! : „1 millió Iphone 4S 1 nap alatt, 4 millió 3 nap alatt.” Intelligens mobil eszközök rohamos terjedése Új típusú közösségi kommunikációs és kollaborációs eszközök Az alkalmazások mobil elérése általánossá válik Felhő alapú szolgáltatások a fogyasztói szegmensben Tömegek használják Digitális bennszülöttek – új generáció Nő a képzett digitális bevándorlók száma a okos eszközökön és közösségi medián nevelkedve Szabadidős használatból vállalati eszköz, egyééni és vállalati használat összekapcsolódik A fogyasztók előrébb járnak mint a vállalatok Mobil használat, kollaboráció, jelenlét, azonnali üzenetek Az eszközök közösségi és vállalati használata összekapcsolódik Veszély – adatszivárgás Tiltható? Mobil eszközön a dolgozók behozzák. Kollaborációs kultúra változása Egyéni és vállalati használat összekapcsolódik Nő a digitális bennszülöttek és képzett bevándorlók száma LEHETŐSÉG: az elektronikus csatornák használatának bővítésére IGÉNY: legyenek ilyenek a vállalati eszközök! : „Felhagy a hagyományos mobilok gyártásával a Sony Ericsson!” Facebook felhasználók (millió)

7 Hálózatos világ(connected world)
Mobilizáció Hálózatos világ(connected world) Üzleti szereplők + közösségek + egyének + berendezések Üzleti folyamat támogató rendszerek kiterjesztése a nem telephelyi feladatokra A folyamatok digitalizálása, automatizálása, az elektronikus csatornák széles körű alkalmazása A mobil csatornákra is kiterjedő, videokonferenciát biztosító egységes kommunikáció Web2 – Enterprise 2 Közösségi hálózatok és vállalatok összekapcsolása Mobil fizetés – NFC M2M – flottakövetés, biztonsági megoldások, autóinformatika Az internet és mobil technológia következtében kialakuló összekapcsolt világ Mindenki: Üzleti szereplők + közösségek + egyének + berendezések Üzleti folyamat támogató rendszerek kiterjesztése a nem telephelyi feladatokra workflow támogatással, helyi azonnali dokumentálás időbélyeggel és pozíció információval A folyamatok digitalizálása, automatizálása, az elektronikus csatornák széles körű alkalmazása, értékesítésre, marketingre, kollaborációra a beszállítókkal, vásárlókkal történő együttműködésre A mobil csatornákra is kiterjedő egységes kommunikáció helytől és eszköztől függetlenül tudunk együttműködni, mindig a legalkalmasabb eszközzel Web2 – Enterprise 2 Közösségi hálózatok és vállalatok összekapcsolása Mobil fizetés – NFC M2M – flottakövetés, biztonsági megoldások, autóinformatika

8 Mobilizált intézmény Hagyományos és mobil eszközök együttes használata
Mobilizáció – strictly confidential / confidential / internal / public – Autor / Thema der Präsentation 11/23/2009 Dinamikusan nő a mobilizált dolgozók száma Mobil eszközökre is kiterjesztett folyamatok Mobil enterprise Miért lehetséges a mobil vállalat? Jó minőségű, jól használható okos mobil eszközök Mobil adatcsomagok alacsony költsége + WLAN: vezetékes-mobil konvergencia Alkalmazási területek A magasan kvalifikált munkaerő sokat utazik. A munkahelyének követnie kell őt. Vannak mobil munkakörök – a cég telephelyén kívül végzett munka hatékonyságát növeli a központi informatika elérhetősége Értékesítés Helyszíneken dolgozók (Field workers) Központi menedzsment nélkül nem követhető, hogy melyik mobil eszközön találhatóak bizalmas adatok Utazási idők, telephelyen kívüli tartózkodás kihasználása A vállalatai mobilizálás kulcselemei A vállalati mobilizáció kulcselmei Szélessáv Vállalati alkalmazások elérése mobil eszközökről Üzleti folyamatok kiterjesztése a terepi –nem telephelyi – folyamatokra woekflow és helyi azonnali dokumentálás időbélyeggel és pozíció információval A folyamatok digitalizálása, automatizálása, a elektronikus csatornák egyre szélesebb körű alkalmazása, értékesítésre, marketingre, kollaborációra a beszállítókkal, vásárlókkal A mobil eszközöket is kezelő egységes kommunikáció UC, FMC, Videokonf Eszköz és helyfüggetlen kommunikáció Mindig a lehetőségek figyelembevételével a legalkalmasabb kollaborációs forma Mobil alkalmazások Kliens kiterjesztés és a mobil technológia és eszközök adta speciális lehetőségek (pozíció, fényképezés, hangrögzítés, context-aware megoldások) Eü távmonitorozás Mobile ticketing, Mobile fizetés Biztosítói kárrendezés Mobil hangrögzítése, e-brossura Mobile coupon, Mobile Advertising M2M: connected cars, biztonsági megoldások, flottakövetés Contex aware megoldások Adatbiztonság, mobile device management Mobil eszközöke lényegesen magasabb biztonsági kockázatát kezelni kell Security Mobile device management Hang és adatszolgáltatások Miért van szükség a Mobile Device Management szolgáltatásra Integrált alkalmazások asztali és mobil eléréssel terület: Nyugat-Európa, forrás: IDC Mobilra is kiterjesztett egységes kommunikáció (UC) Adatbiztonság és mobil eszköz menedzsment

9 Az előadás tagolására szolgáló szakacím dia
9

10 Felhő szolgáltatások - Cloud Computing
Felhő,Hibrid IT Felhő szolgáltatások - Cloud Computing „Csak az eredmény számít; a megoldás részletei nem érdekelnek." „Nem akarom birtokolni; csak fizetni a változó használathoz igazodva; mint egy közműszolgáltatást." „Ez a méretgazdaságosságról szól, meg a hatékony és dinamikus megosztásról." Használati modell Szolgáltatás Üzleti modell Használat- arányos díj Technikai modell Skálázható, elasztikus, megosztható Elérési modell Internet „Bárhonnan és bármilyen eszközön használni szeretném." A felhasználót szolgáltatás jellemzői, ára és a szolgáltatási szint érdekli, az implementáció (OS,DB, programozási nyelv) nem fontos számára, mert nem kell fejlesztési és üzemeltetési kompetenciát biztosítania Használtaba vételi modell Sztenderd iparági megoldások „Szeretném néhány nap alatt gyorsan használatba venni, hosszadalmas bevezetés nélkül" XaaS modell Részkategóriák Pédák Alkalmazás szolgáltatás (Software as a Service, SaaS) Kész alkalmazások szolgáltatásként ERP, CRM, Levelezés LOGÓK Platformszolgáltatás (Platform as a Service, PaaS) Integráció mint szolg. Alkalmazásfejlesztési platform szolgáltatás BPM Suite szolgáltatás Infrastruktúraszolgáltatás (Infrastructure as a Service, IaaS) Infrastruktúra menedzsment szolg. Adattárolási, számítási kapacitás szolgáltatás „A” „B” Nyilvános felhő szolgáltatás Felhasználók vállalat Hibrid Kihelyezett privát From the conference presentation, "Cloud Sourcing — The Future of IT Services?" by Ben Pring How significant will cloud computing be over the next five years, and in what areas will it have the most impact? During the past 15 years, a continuing trend toward IT industrialization has grown in popularity. IT services delivered via hardware, software and people are becoming repeatable and usable by a wide range of customers and service providers. This is partly because of the commoditization and standardization of technologies, virtualization and the rise of service-oriented software architectures, and (most important) the dramatic growth in the popularity/use of the Internet and the Web. These things, taken together, constitute the basis of a discontinuity that amounts to a new opportunity to shape the relationship between those who use IT services and those who sell them. The discontinuity implies that the ability to deliver specialized services in IT can now be paired with the ability to deliver those services in an industrialized and pervasive way. The reality of this implication is that users of IT-related services can focus on what the services provide them, rather than on how the services are implemented or hosted. Just as utility companies sell power to subscribers, and telephone companies sell voice and data services, IT services (such as network security management, data center hosting or even departmental billing) can now be easily delivered as a contractual service. This represents a different model from the license-based, on- premises models that have dominated the IT industry for so long.

11 Informatika szolgáltatásként - Cloud (XaaS)
Felhő,Hibrid IT Informatika szolgáltatásként - Cloud (XaaS) Erőteljes, gyorsuló elmozdulás az iparszerű, virtualizált, felhő alapú informatikai szolgáltatások irányába A felhő alapú számítástechnika egyike a domináns erőknek Cloud-Based Business Process Services Help Desk Outsourcing Desktop Management Data Center Outsourcing Network Services IT Consulting Custom BPO~HR~ Logistics~F&A Custom Solutions ERP~SCM~CRM~BI App. Mgmt. Business Strategy Consulting Remote Managed Services Network Utility Storage on Demand App. Develop. and Integration CRM Call Center Hosting/ Colocation SaaS Infrastructure Utility Transaction Processing Cloud-Based System Infrastructure Services Cloud-Based Application Infrastructure Services Horizontal Business Process Utility Cloud-Based Application Services Business Value-Add IT Efficiency Value Delivery Vertical/Process- Specific Business Enterprise One-to- One Shared One-to- Many Management Access Optimization Creation Megashift in IT services toward industrialized, virtualized and cloud-based services Gartner has tracked and forecast the evolution toward shared one-to-many, industrialized services over the past decade. Gartner published a qualitative framework (the Four Worlds of Services) and a quantitative prediction in terms of forces, trends and actual market spending in The overall prediction was right, while the quantitative "tectonic shift" in the market was delayed by the slowing of investments during the two economic downturns. The chart maps today's and future IT services and shows how they are evolving. The vertical axis shows the outcome of the service: IT efficiency outcomes at the bottom and more direct business value-add at the top. The horizontal axis shows how the service is delivered: traditional one-to-one services on the left and newer one-to- many services on the right. Thus, many traditional enterprise IT services, such as outsourcing, are in the left Management quadrant; the left Optimization quadrant consists of the business-focused one-to-one services such as consulting and apps development. The shared IT services such as utility offerings are in the bottom right Access quadrant, and shared application and business services are further toward the top-right quadrant. In our revised model shown here, we have extended the horizontal axis to highlight the fact that cloud services are based on a fully shared service. Although many consulting services will always remain prominent, the Optimization quadrant will be affected by cloud services. But the Management quadrant will become a much smaller proportion of the total pie, while the Creation and (even more) the Access quadrant will expand strongly. In the medium and long terms, the trend is toward the right and upward.

12 Felhő,Hibrid IT Hibrid IT ICT funkciók helyben (részben privát felhőben) és a felhőből: A transzformáció fokozatosan történik, pl. Új nem kritikus alkalmazások a felhőből Meglévő kritikus alkalmazások privát felhőbe Meglévő nem kritikus alkalmazások üzemeltetése a felhőben (PaaS) Alkalmazásfejlesztés a felhőben (PaaS) In the next five years, enterprise spending of $112 billion on SaaS, PaaS and IaaS SaaS and IaaS are the major opportunities SaaS establishing itself as the new norm for the software industry Felhasználók Felhasználók Felhasználók Felhasználói funkciók Az IT szervezet brókerként működik Belső, privát felhő Külső, publikus felhő Meglévő helyi IT

13 Az előadás tagolására szolgáló szakacím dia
13

14 Agilis és rugalmas intézményi architektúra
Alkalmazások Agilis és rugalmas intézményi architektúra Hálózatos világ = intézményi rendszerek + közösségek + egyének + eszközök Hibrid vállalati ITC : hw és sw elemek vegyesen a helyszínen és a felhőből Megoldások = csomagok + egyedi fejlesztések + külső szolgáltatások Új rugalmas architektúra/infrastruktúra Rugalmas virtualizált helyi infrastruktúra Integráció felhő és helyi alkalmazások között Általános elérhetőség: internet és mobil eszközök integrálása A felhő és mobilizálást támogató biztonsági megoldások A tendencia folytatódik: a monolitikus alkalmazások helyett kompozit rendszerek Fejlesztési stílus: SOA, BPM, Master Data Management Általános elérhetőség (internet és mobil ) – elektronikus csatornák fokozott használata Komplexitás növekedés a szerver oldalon - konzumeráció a kliens oldalon Okostelefonok és táblagépek, fogyasztó alkalmazások felhasználói élménye

15 Alkalmazás fejlesztés
Alkalmazások Open Source infrastruktúra elemek és fejlesztő eszközök terjedése Egyre nagyobb önálló alkalmazások Open Source technológiák felhasználásával Általánossá válnak a beágyazott Open Source eszközök nagyobb fejlesztések, termékek részeiként A Cloud és az XAAS térnyerése erősíti az Open Source eszközök használatát Alkalmazások új generációja jelenik meg – csomagok és egyedi fejlesztések Cloud-ra felkészített Integrálható, composit alkalmazásokba bevonható Különböző – csatornákon/kliens eszközökön érhető el Konzumer eszközökre jellemző felhasználói élmény Agilis módszertanok és eszközök terjedése Folyamatos integráció Teszt alapú fejlesztés Az IT Governance erősítése Kompetencia központok: SOA, BI, Security Definíció: az a környezet, ami lehetővé teszi az egyes alkalmazások működtetését, azok összekapcsolását a vállalaton belül és kívül: B2B, B2A Alkalmazás szerverek, AD, IDM, …., köztes szoftverek, portálok, platform middleware stb. eszközök összessége alkotja ezt a réteget. Az alkalmazások alapvetően csomag – általános és iparági - és egyedi fejlesztésűek lehetnek. A SOA, BPM már komoly változást hozott, amit Cloud tovább fog növelni. Ezek hatásaként a korábbi monolitikus alkalmazások helyét átveszik a kompozit rendszerek A fenti példa lehet az államigazgatásban is.

16 Az előadás tagolására szolgáló szakacím dia
16

17 Szélessáv Széles sáv : 380 településen T-Mobile LTE A széles sávú adatkommunikáció nélkülözhetetlen a hálózatos (connected) intézményhez és az alapja számos kulcs technológiai trendnek Cloud Kollaboráció Mobilizált vállalat, Digitalizált vállalat Új generációs üzleti alkalmazások Integrált, egymás között cserélhető használata a fix, mobil, Wi-Fi and LTE technológiáknak a különböző alkalmazásokhoz : LTE képes bázisállomás a Vodafonnál : 462 településen Telenor LTE

18 Az előadás tagolására szolgáló szakacím dia
18

19 Környezet és cél változása
CRM Környezet és cél változása A zöldmezős ügyfelek száma a felnövekvő generációra korlátozódik Behálózott világ: Sok irányú, lazább, az elektronikus irányba tolódó kapcsolatok vállalat és ügyfelek , vállalat és közösségek, ügyfelek egymással a közösségi oldalakon keresztül Az elektronikus csatornák bővülő használata (digitális bennszülöttek és írástudók növekvő száma, okos mobil eszközök rohamos terjedése Célunk „jó” ügyfelek megtartása, új „jó” ügyfelek megszerzése és megtartása, A CRM alkalmazások alapvető fontosságúak a vállalatok értékesítési, marketing és ügyfélszolgálati tevékenységének a támogatásában. A CRM kiadások világviszonylatban és Európában is növekedtek a válság alatt is A válság alatt sok gyorsan megtérülő, egy adott részterületet támogató CRM projekt valósult meg, de kisebb számban indultak vagy folytatódtak nagy projektek is

20 A CRM stratégia változásai
Az ügyfélérték fogalmának újraértelmezése Hálózati kapcsolatok vizsgálta Teljes életút figyelembe vétele Folyamatok egységesítése, egyszerűsítése, automatizálása Elektronikus csatornák szerepének növelése Digitalizált vállalat az ügyfélkapcsolati, értékesítési folyamatok automatizálása – Internetes PC és okos mobil eszközök használata A marketingnek az on-line irányba történő eltolása Visszamérés Digitális írástudók számának növekedése Közösségi hálózatok szerepének növekedése Az értékesítéstől, a szolgáltatásokon és panaszkezelésen át a kinnlévőség kezelésig terjedő integrált CRM Közösségi CRM lehetőségek vizsgálata és a hagyományos CRM illesztése A CRM alkalmazások alapvető fontosságúak a vállalatok értékesítési, marketing és ügyfélszolgálati tevékenységének a támogatásában. A CRM kiadások világviszonylatban és Európában is növekedtek a válság alatt is A válság alatt sok gyorsan megtérülő, egy adott részterületet támogató CRM projekt valósult meg, de kisebb számban indultak vagy folytatódtak nagy projektek is

21 Az előadás tagolására szolgáló szakacím dia
21

22 Kollaboráció - folyamatjavítás
BPM Kollaboráció - folyamatjavítás A folyamataink minősége meghatározza az intézmény működésének hatékonyságát Célok: gyorsaság, rugalmasság, igazodás a változó környezethez, költségtakarékosság, jobb ügyfélélmény Két meghatározó tényező Humán: Az intézményi politika, elszántság az együttműködési készség megteremtésére és a folyamatok folyamatos/rendszeres javítására. A folyamatszervezők felkészültsége Támogató eszközök Emberek közötti ad hoc kommunikációs eszközök (Hang, üzenet, video, ) Folyamatmenedzsment eszközök: Folyamat- tervező, vezérlő, monitorozó, optimalizáló eszközök (BPM Suit) BPM eszközök a felhőben szolgáltatásként Hibrid IT (on-premise+cloud), vállalatokon, telephelyeken átívelő folyamatok a vállalati politika, elszántság a folyamatok folyamatos/rendszeres javítására. A felmérések szerint ahol folyamatos a BPI, ott a vállalati kultúra gondokodásmód is fejlettebn és nagyobb hányadát tudják az IT budget-nek új fejlesztésekre fordítani A folyamatszervezők felkészültsége

23 Emberek közötti ad-hoc kommunikáció
Kollaboráció BPM Emberek közötti ad-hoc kommunikáció Az UC összefogja és teljes körűen kínálja az összes kommunikációs lehetőséget, hogy mindig egyszerűen és a leghatékonyabb módon tudjunk kommunikálni, legyen az , azonnali üzenetküldés, hanghívás és hangkonferencia, videohívás és videokonferencia, webkonferencia. A vezetékes-mobil konvergencia révén a kommunikáció hozzáférés és eszköz független. „Video is the new voice”: minden kommunikáció videoval is bővíthető. A TelePresence-ről a tablet, video képes IP telefon vagy PC előtt ülő kolléga is a megbeszélésbe behívható: teljes körű interoperabilitás! Alkalmazás megosztással, webkonferenciával bővítve még hatékonyabb csoportmunka

24 Folyamatjavítás- Folyamatmenedzsment
Kollaboráció BPM Folyamatjavítás- Folyamatmenedzsment Folyamatvezérlő technológiák Workflow motorok BPM Suite-s – teljes folyamat életciklus támogatás Felmérés, tervezés, szimuláció, szabálymotor,folyamatvezérlés, monitorozás, elemzés Fejlesztési stílus: BPM, SOA, MDM BPM eszközök a felhőben szolgáltatásként Hibrid IT (on-premise+cloud), vállalatokon, telephelyeken átívelő folyamatok Kiemelt folyamatjavítási területek Folyamatok egységesítése, egyszerűsítése, jobb ügyfélélmény Integrált, teljes ügyfél életutat kezelő CRM Folyamatok digitalizálása: elektronikus csatornák használata, automatizálás Mobilizált vállalat: bevonni a telephelyen kívüli munkatársakat és partnereket

25 Az előadás tagolására szolgáló szakacím dia
25

26 BI és információ menedzsment trendek
A hangsúly a megfigyelésről és riportolásról az előrejelzés és döntéstámogatás felé tolódik Az adatok (BI) és strukturálatlan információ (szöveg, kép,…) együttes kezelése egyre fontosabb a döntés előkészítésben és a folyamatok támogatásában A „komponens alapú” megközelítés – együttműködő adattárházak – az analitikus területen is feltörekvő trendek közé tartozik Az IT konzumerizáció a BI egyik legfontosabb előremozdítója Kellene még Cloud trend Az ellentmondás a visszaesés a 1->5 CIO listán és 3. hely a hajtóerők között + a megduplázódási szám között az utolsó pont adja meg a magyarázatot.

27 Végül…

28 Folyamatos innováció - Stratégia 2011

29 Ajánlások Hálózatos világ - hibrid ITC – smart IT
– strictly confidential / confidential / internal / public – Autor / Thema der Präsentation 11/23/2009 Ajánlások Hálózatos világ - hibrid ITC – smart IT Intézményi mobilizáció Kollaboráció: a folyamatok javításának legegyszerűbb eszköze a közös munkák folyamatainak optimalizálása, gyorsítása.


Letölteni ppt "Gyorsabb, okosabb, innovatív"

Hasonló előadás


Google Hirdetések