Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 2006.09.27 1 Az online marketing lehetőségei a KKV szektorban Sátor Csaba kereskedelmi és marketing igazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 2006.09.27 1 Az online marketing lehetőségei a KKV szektorban Sátor Csaba kereskedelmi és marketing igazgató."— Előadás másolata:

1 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 2006.09.27 1 Az online marketing lehetőségei a KKV szektorban Sátor Csaba kereskedelmi és marketing igazgató

2 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 2006.09.27 2 Mottó: A marketingre költött összeg fele pénzkidobás… … de sajnos nem tudjuk, hogy melyik fele az

3 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 2006.09.27 3 „Hiába mondod a folyónak, hogy ne folyjék, leghelyesebb, ha megtanulsz együtt úszni az árral.” (P.Kotler nyomán) Az online marketing talán a leghatékonyabb marketing eszköz egy KKV-nak

4 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 4 Miről lesz szó… Célközönség jellemzői Online média és a hagyományos média közötti eltérések Az online marketing alapvető formái Példák, esetek, árak Tanulságok

5 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 5 Célközönség - penetráció Internetezők száma Lakossági penetráció Részesedés a világból Növekedés 2000-2005 Európai Unió230 397 00049.8 %22.5 %147.3 % EU jelentkezők19 056 00017.3 %1.9 %450.7 % Európa többi része42 148 00018.0 %4.1 %397.5 % Európa összesen291 601 00036.1 %28.5 %177.5 % A világ többi része730 462 00012.8 %71.5%185.5 % A világ összesen1 022 063 00015.7 %100.0 %183.1 % Internethasználat Európában Forrás: internetworldstats.com

6 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 6 Célközönség - penetráció Forrás: TNS-NRC Interbus, bázis 15-69 éves lakosság Az internethez hozzáférők aránya Magyarországon A teljes lakosságra ez ~ 3 100 000 fő

7 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 7 Célközönség - penetráció Az NRC Piackutató legfrissebb adatai szerint a 15-69 éves magyar lakosság 27,4 százaléka legalább heti gyakorisággal internetezik - őket tekintjük gyakori internetezőknek. A gyakori (hetente legalább egy alkalommal) internetező 14-69 éves hazai lakosság 42 %-a internetezik minden nap 4,5 % rendszeresen, de nem heti gyakorisággal használja az internetet. A rendszeresen internetezőkön felül közel 8 százalék már kipróbálta a világhálót, közel 2 százalék még nem, de a közeljövőben elképzelhetőnek tartja.. 2006 első félévében az internet előfizetések száma meghaladta az 1 milliót (~31%-os növekedés egy év alatt)

8 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 8 Célközönség - szokások Magyarországon a legalább havi rendszerességgel internetezők 14 % használja az internetet vásárlásra 53 % keres információt a világhálón a (akár online, akár hagyományos) vásárlásokat megelőzően. Sokan – ha nem is az interneten rendelik, vásárolják meg a terméket - kihasználják az internet információbőségét. 79 % kulcsszavas keresőoldalakon kutat termékek után 62 % közvetlenül ellátogat a termék, vagy a gyártó honlapjára 49 % szakoldalakat és teszteket hív segítségül a vásárlás hatékonyabbá tételéhez

9 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 9 Célközönség - szokások Legtöbbször műszaki cikkekről szereznek információt online (68 %) 14 % online vásárol 25 % esetleg vásárolna a neten A keresés célpontjai gyakran könyvek, zenei kiadványok, utazási szolgáltatások vagy számítógépes hardvereszközök

10 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 10 Célközönség - szokások A gyakori internetezők 56 százaléka férfi, 54 %-a 30 év alatti, 36 %-a Budapesten él. A naponta internetezők körében még jelentősebb az előbbi csoportok dominanciája: e szegmensben 58 % a férfiak és 46 % a fővárosiak aránya.

11 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 11 Célközönség - szokások A gyakori internetezők 59 %-a internetezik otthonában – a naponta internetezők körében ez az arány 87 százalék. Az internetezők 52 százaléka otthonában internetezik a legtöbbet. Az otthoni internet eléréssel rendelkezők fele valamilyen szélessávú hozzáférést vesz igénybe. Munkahelyén az internetezők 34 %-a, iskolában pedig 26 %-a szokott internetezni.Iskolai internetezés a 14-24 évesek 59 %-ban.

12 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 12 Célközönség - kilátások A szélessávú lefedettség alakulása Magyarországon Forrás: IHM

13 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 13 Hagyományos médiák vs. Internet MegjelenésMéret Üzenet módja Lefedett- ségi korlát Célközön- ség Ár Elhelyez- hetőség Visszake- reshetőség Nyomtatott sajtó AlkalmiFixKép+szöveg Országos, vagy lokális Előfizetők, alkalmi olvasók MagasLapzárta Csak eltesszük „emlékbe” RádióIdőszakos Korlátos idejű (sec) HangSugárzási körzeten belül Háttér rádiózók, alkalmi hallgató Közepes Max. naponta, de inkább ritkábban Csak ha felvesszük TVIdőszakos Korlátos idejű (sec) Hang+kép+s zöveg Sugárzási körzeten belül Műsor függők, alkalmi nézők Nagyon magas Max. naponta, de inkább ritkábban Csak ha felvesszük InternetFolyamatosKorlátlanHang+kép+szöveg->interaktív Nincs korlát KorlátlanAlacsonyAzonnal Tetszőleges időpontra Forrás: Blend Reklám Kft.

14 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 14 Online marketing formák Honlap – Domain Keresőmarketing E-mail marketing Banner (reklámcsík) RSS hírek Blog (internetes naplók) Közösségi oldalak…

15 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 15 Az alapok: Honlap - Domain Egy jó honlap Vállalati identitás (IMAGE) Márkaismertség Láthatóság (keresőknek) Reklám, PR Ügyfélkapcsolatok Online értékesítés, megrendelés Weboldal nélkül értelmetlen online marketingről beszélni !! (Saját domain – néhány ezer Ft (.hu,.eu))

16 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 16 Kereső marketing Kulcsszavas keresés Kereső optimalizálás – kereső regisztráció Link szponzoráció (link marketing) Szó szponzoráció A rendszeres netezők 79 % kulcsszavas keresőoldalakon kutat termékek után

17 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 17 Kulcsszavas keresés

18 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 18 Link (szponzoráció)

19 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 19 Kulcsszavas keresés

20 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 20

21 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 21 Mennyibe kerül..? Kulcsszavas keresés Heti díj Havi díj Éves díj 1. csomag (5 db kulcsszó) 33.000 Ft + áfa 49.000 Ft + áfa 290.000 Ft + áfa 2. csomag (10 db kulcsszó) + ajánló box (1 hónap)* - 90.000 Ft + áfa 560.000 Ft + áfa

22 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 22 E-mail marketing Saját adatbázis alapján Vásárolt adatbázisok alapján Gerilla marketing, vírusmarketing Lábléc szponzoráció Hírlevelek, cikkek, stb… Vigyázat ! Spam... (Ami nekünk reklám, az olvasónak Spam lehet)

23 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 23 E-mail marketing- egy eDM példa Linkek elhelyezése Interware SkyEurope Követő kód elhelyezése Kiküldés szegmentált listára (Origó)

24 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 24 E-mail marketing egy eDM példa 660.000 kiküldött eDM megnyitások száma összesen 159 871 ebből 150 137 különböző felhasználó (22,7%) HTML megnyitások:124 301 (82,791%) text megnyitások: 25 836 (17,208%) interware link :5 772 (3,9% CTR) skyeurope link: 54 (0,04% CTR)

25 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 25 Mindez csupán egy kattintásnyira >> E-mail marketing egy másik eDM példa

26 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 26 Mennyibe kerül..? Szöveges e - mail üzenet kiküldése Ft/cím Rendszeres hírlevél/ negyedév Egyszeri e-mail az összes felhasználónak DM 6 Ft + áfa 500.000 Ft + áfa 700.000 Ft + áfa ~ 220.000 felhasználónak

27 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 27 Banner (reklámcsík) Pop-up Popunder Frame Button Shaped pop-up Sticky (gördülő) Full page overlay Floating Expanding (rollover) Pointer Rich Media banner, video Splash (betöltés előtt) A 14-69 éves gyakori internetezők körében a banner a legelfogadottabb online hirdetési forma: 45 százalék számára elfogadható. A hírlevélben látott reklámot 36 százalék, a megrendelt reklám e-mailt 28 százalék fogadja el

28 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 28 Flash, html, kép, AD kód tartalommal Megjelenés Megjelenés /1 hét Megjelenés/1 hónap Megjelenés/1 év Banner 468x60 freeweb.hu, tar.hu 6 Ft + áfa 450.000 Ft + áfa 450.000 Ft + áfa 1.500.000 Ft + áfa egyedi ajánlat egyedi ajánlat altavizsla.hu 6 Ft + áfa 50.000 Ft + áfa 190.000 Ft + áfa egyedi ajánlat egyedi ajánlat Utazas.altavizsla.hu,biztositas.altavizsal.hu 6 Ft + áfa - 90.000 Ft + áfa egyedi ajánlat egyedi ajánlat online játékok 2 Ft + áfa - 100.000 Ft + áfa egyedi ajánlat egyedi ajánlat piacháló (minden oldalon) 5 Ft + áfa - 120.000 Ft + áfa 1.200.000 Ft + áfa Mennyibe kerül..? Napi 250-300 ezer egyedi látogató

29 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 29 Egy valós eset… Valós, bútorgyártással foglalkozó cég Azonos költségű kampányok párhuzamosan Az interneten ( ETARGET rendszerben – 103 portál ) Egy regionális nyomtatott sajtóban (38000 háztartáshoz jut el) 10 ügyfél 60 ügyfél Forrás: ETARGET sajtóközlemény -2006.09.26

30 2006.09.27 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 30 Online marketing előnyök Non-Stop kommunikáció Alacsony(abb) költségek Interaktív kommunikáció Személyre szabott (szabható) üzenet Rugalmas kampány tervezés Valós idejű visszacsatolás – beavatkozási lehetőség Gyors(abb) tervezés, lebonyolítás Pontos célzás – nagyobb hatékonyság Olcsóbb az eladás is Ügynöki jutalék, logisztika, stb..) Pontosan mérhető–hatékonyság !!! Elemezhető Nemzetközi

31 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 2006.09.27 31 „Versenyelőnnyel rendelkezni, olyan, mint puskával lőni a késsel támadóra” (P.Kotler nyomán)

32 Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 2006.09.27 32 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Sátor Csaba kereskedelmi és marketing igazgató Interware Internet Szolgáltató ZRt. e-mail: sator.csaba@interware.co.husator.csaba@interware.co.hu Tel.: +36-1-452-5300


Letölteni ppt "Kis-és középvállalkozások vezetőinek találkozója 2006.09.27 1 Az online marketing lehetőségei a KKV szektorban Sátor Csaba kereskedelmi és marketing igazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések