Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁrpád Dudás Megváltozta több, mint 10 éve
1
Karitatív adományátadás 2008. december 4.
2
Piaci kitekintés
3
A kiskereskedelmi forgalom volumene 2008. szeptemberben az Európai Unió 27 tagállamában és az eurózóna országaiban egyaránt elmaradt az előző év azonos havitól. A csökkenés mértéke az Európai Unió 27 tagállamában átlagosan 0,4 százalékos, az eurózóna országaiban 1,6 százalékos volt.
4
A hazai élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek január-szeptemberben 1,4 százalékkal, szeptemberben 0,8 százalékkal kisebb volumenű forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában. Az idén szeptemberben az eladások jelentős részét, 91%-át lebonyolító vegyes termékkörű üzletek – hiper- és szupermarketek, vegyesboltok – forgalma 1,1 százalékkal mérséklődött. A hazai fogyasztók vásárlási szokásai jelentősen megváltoztak, a vevők 98%-a változtat vásárlási szokásain
5
Hatások a Reál üzletekre Mivel az élelmiszer alapvető cikk, szektorunk kedvezőbb helyzetben van. A jelen gazdasági helyzetnek adódhatnak kihasználható lehetőségei is, igyekszünk ezekre fókuszálni. Az olcsóbb élelmiszerekre váltás fellendítheti pl. a sajátmárkás termékek forgalmát.
6
Hatások a Reál üzletekre Az árak emelkedése sokak számára lehetetlenné teheti a nagybevásárlást, ezért inkább a többszöri kisebb összegű bevásárlást részesítik előnyben. A hipermarketekre jellemző túlfogyasztási effektus (azt is megveszem, amire nincs szükségem) elkerülésére, inkább napi szükségletekre koncentrálnak – lakóhely közeli kisebb bevásárlások felértékelődése.
7
Hatások a Reál üzletekre Az átlagos vásárlási idő 1,5 óráról 45 percre csökkent. Az idő felértékelődésével a kényelmi üzletek, a gyors bevásárlás helyszínei helyzetbe kerülnek.
8
A Reál eredményei
9
2008-ban újabb üzletek és raktárak csatlakoztak a rendszerhez Idén eddig:33 Reál Élelmiszer üzlettel és 10 raktárházzal bővült a Reál csoport
10
A Reál fejlődése az elmúlt években
11
A 2008-as évre szerényebb mértékű, de azért pozitív növekedéssel számolunk. Előzetes adatok alapján, ennek mértéke kb. 4-5% körül fog alakulni Ezzel az idei forgalom meghaladhatja a 340 mrd Ft-ot. Idei várható forgalom
12
Reál Hungária Drink Kft. megalapítása A társult szaknagykereskedések révén a Reál eddig is a legnagyobb ital forgalmazó társulás volt az országban. Az idén ital fronton szétválasztásra került a kisker és a gasztro/HoReCa vonal kiszolgálása és ez utóbbi ellátására létrehoztuk a Reál Hungária Drink Kft-t.
13
Az újonnan alakult Reál Hungária Drink Kft. nyolc, a saját területén legnagyobb ital nagykereskedelmi vállalkozás, illetve a Reál összefogásából jött létre. A Reál Hungária Drink Kft. országos lefedettséget, hatékony és professzionális disztribúciós lehetőséget kínál a beszállítók részére. A későbbi tervekben szerepel egy új ital diszkontlánc kialakítása, valamint a Horeca értékesítés hatékony megszervezése is.
14
Az cég 2008. július elsején kezdte meg működését és a Reál szervezeti felépítésében mint a kilencedik, szakmai régió foglal helyet. Az alapító tagvállalatok összesített forgalma a 2007-ben 46 Milliárd Ft. volt, ezzel az ország legnagyobb és legjelentősebb ital szaknagykereskedése jött létre.
15
Sajátmárkák szerepe Egyedi választék biztosítása Könnyen azonosítható, a hálózat neve a biztosíték a termékek minőségére A vásárlói szokások átalakulásával egyre jelentősebb szerepet kap A folyamatos minőségellenőrzés és fejlesztés a gyártói márkák szintjére emeli
16
A Reál sajátmárkás termékek számának alakulása A sajátmárkás termékek száma meghaladja a 300-at
18
A Reál üzletek lakóhely közeli, kényelmi üzletek. Nagy hangsúlyt fektetünk a vásárlás személyességének megtartására, a vevővel való közvetlen kapcsolat kialakítására. Munkánk során törekszünk a bevásárlásokkal kapcsolatos teendők megkönnyítésére vásárlóink számára, ezen túlmenően azonban célunk az, hogy az élet egyéb fontos területein is segítségükre lehessünk.
19
Hathatós segítséget kívánunk nyújtani a beteg gyermekeket ellátó intézményeknek. Szeptember – október folyamán a Reál sajátmárkás termékeinkből származó bevételek meghatározott részét országszerte több, a Reál régióiban tevékenykedő alapítvány támogatására fordítjuk. Az ország valamennyi régiójában támogatunk alapítványokat, így valóban a vásárlóink környezetébe kerülnek az adományok, olyan intézményekbe, ahol esetleg az ő vagy rokonaik gyermekeit ápolják.
21
Az idei évi adomány összértéke: 24 774 079 Ft.
22
Az elmúlt évek adománya… 115 000 000 Ft. 2003. 7 000 000 Ft. 2004.16 150 750 Ft. 2005.19 500 000 Ft. 2006.23 231 250 Ft. …összesen közel 2007.24 052 500 Ft. 2008.24 774 079 Ft.
23
Ezzel a Reál hazánkban talán a legnagyobb adományozó a kereskedelmi vállalatok között. A segítségnyújtás mellett szerettük volna megmutatni, hogy egy – a tőkeerős külföldi vállalatokhoz mérve szerény – hazai társaság is, ha akar, akkor tud tenni a környezetéért, és szeretnénk, ha a Reál példája követőkre találna.
24
A 2008-ban támogatott alapítványok: A Mérki Szociális Otthon Gondozottaiért Alapítvány – Mérk Beteg Gyermekekért Alapítvány – Nyíregyháza Csecsemő és Kisded Alapítvány – Pécs DOTE Centrum Gyermekklinika, Leukémiás Csecsemőkért – Debrecen SZOTE Gyermekművese Állomásért Alapítvány – Szeged Sebészet Haladása – Kisebb kockázatú Műtétek Alapítvány – Kecskemét Szent Imre Kórház Fejlesztési Alapítvány – Budapest Endokrin és Anyagcsere Betegekért Közhasznú Alapítvány – Pécs Gyulai Gyermekosztályért Alapítvány – Gyula Békés Megyei Képviselő-testületPándy Kálmán Kórház Pándy Kálmán Alapítvány – Gyula Endoscópia Győr ’95 Alapítvány – Győr Tapolcai Kórházért Alapítvány – Keszthely Rák Ellen az Életért Vas Megyei Alapítvány – Szombathely
26
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.