Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁbel Takács Megváltozta több, mint 10 éve
1
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília 2010. május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília, GfK Hungária - Ügyfélkapcsolati igazgató
2
2 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5.
3
3 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Ellentétek világa amerikai luxus babaágy magyar használt babaágy Forrás: www.thedigeratilife.comForrás: www.teszvesz.hu 3.000.000 Ft 1.500 Ft
4
4 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. 620 ezer gyerek él a szegénységi küszöb alatt 2009-ben több mint minden ötödik gyerek olyan családban élt, ahol nem volt aktív kereső. A szegény gyerekek kétharmada a kistelepüléseken él. A cigányok és szegények egyre nagyobb részét szorítja ki a város falura vagy vadtelepekre, és ráadásul e családokban a gyerekszám nő.
5
5 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Egyre kevesebben lesznek Forrás: KSH, élveszületések A gyermekszületések alakulása 1949-2008 között (fő) -95 091 -26 530 -49 524
6
6 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Egykék országa? •A családok összetétele az elmúlt 30 évben nem mutat változást •A legtöbb családban 1 - 2 gyermeket vállalnak a szülők •A családok összetétele az elmúlt 30 évben nem mutat változást •A legtöbb családban 1 - 2 gyermeket vállalnak a szülők Családok összetétele, 2005 Forrás: KSH
7
7 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Mennyibe kerül egy gyerek? a születéstől… Forrás: Tárki Társadalomkutatási Intézet felmérése, 2007 …az egyetemi tanulmányok végéig 30.000.000 Ft
8
8 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Mennyi babacikkre volt szükség 5 évvel ezelőtt? Forrás: GfK ConsumerScan babapanel 2004-2005 PELENKA POPSITÖRLŐ KENDŐ vásárlás havonta egyszer elhasználva havonta 152 db elköltve havonta 946 Ft vásárlás havonta majdnem kétszer elhasználva havonta 120 db elköltve havonta 5120 Ft
9
9 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Pelenka7.000 – 10.000 Ft Gyógyszertári alapcsomag 7.000 – 10.000 Ft (popsikrém, fürdető, vitaminok) Élelmiszer5.000 – 10.000 Ft (igényektől függően, pl. szopik-e még) Ruha, babafelszerelés, egyéb 0 – határtalan Mennyibe kerül egy „átlagos” csöppség havonta? Forrás: internetes fórumok az 1 év alatti átlagos gyermekek ellátásáról Minimum: 19.000 Ft
10
10 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Mobil és a TV jobban kell, mint a mosógép? Tartós fogyasztási cikkek a háztartásban (100 háztartásra jutó darab) Forrás: KSH, 2007 A gyermektelen háztartásokban ellentétben több hűtőszekrény található A gyermektelen háztartásokban ellentétben több hűtőszekrény található
11
11 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. mosószergépi mosogatószer Mosni azt biztos kell….. Háztartásonként vásárolt éves mennyiség %-os eltérése az átlagtól (kg alapon) tisztítószeröblítőszerfolttisztító 11,6 5,13,93,6 2 gyermekes háztartás (5 év alatti gyermekkel) gyermektelen háztartás Forrás: GfK ConsumerScan, 2009
12
12 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Anyai örömök és gondoskodás jobb otthon eltölteni egy-egy csendes estét, mint elmenni valahová a közös családi reggelik fontos szerepet töltenek be az életemben gyakran összejön a család elsősorban a nők feladata, hogy gondoskodjanak a háztartás és a család dolgairól Forrás: GfK Médiaanalízis 2009
13
13 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. Anyai bosszúság és hátrány sosincs elég időm csak az igazán szükséges dolgokra adok ki pénzt gyakran kell kompromisszumokat kötnöm sok mindenről le kell mondania az embernek, ha családja van Forrás: GfK Médiaanalízis 2009
14
14 GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília2010. május 5. További információ: GfK Hungária Kft. Custom Research – Fogyasztási Cikk és Kereskedelem Dörnyei Otília, Custom Research, Ügyfélkapcsolati igazgató otilia.dornyei@gfk.com
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.