Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."— Előadás másolata:

1 Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

2 Szervezetek beszerzési magatartása 111. lecke

3 Szervezeti beszerzési magatartás fogalma A szervezeti vásárlási magatartáson azt a döntési folyamatot értjük, amely során a formális szervezetek meghatározzák a beszerzendő termékek és szolgáltatások iránti igényeket, azonosítják és értékelik azokat és választanak az alternatív szállítók és márkák között.

4 Szervezeti piacok jellemzői •Kisebb a vevők száma •Az egyes vevők piaci részesedése nagyobb •A vevők földrajzilag koncentráltabbak •A csere viszonylag nagy értékű •A vásárlásoknál általában viszonosság keletkezhet •A döntéshozatal formája általában csoportos •A beszerzésekben a racionális vásárlói motívumok erősebbek •A vásárló kompetenciaszintje megközelíti (olykor meghaladja) az eladóét

5 Szervezeti piacok típusai •Termelővállalatokpl.: húsipar, tejipar, cukoripar, konzervipar •Közvetítők, kereskedőkpl.: vendéglátás, külkereskedelem, nagykereskedelem •Intézményi szolgáltatókpl.: oktatás, egészségügyi ellátás, szociális ellátás •Kormányzati piacokpl.: önkormányzatok, honvédség, igazságszolgáltatás intézményei •Nonprofit szervezetekegyesületek, kamarák, alapítványok

6 Beszerzési központ A szervezeti vásárlásban részt vevő egyének és csoportok összessége. Mérete: •Kicsi: Ha egyszerű/kisértékű a vásárlás •Nagy: Ha bonyolult/nagy értékű a vásárlás

7 Beszerzési szituációk Beszerzési helyzet A megkülönböztetés jellemzői A probléma újdonsága Információ- igény Az új alternatívák mérlegelése Új vásárlásnagyjelentősfontos Módosított újravásárlás közepesmérsékeltkorlátozott Egyszerű (rutin) újravásárlás kicsiminimálisszükségtelen

8 Beszerzési folyamat résztvevői •Kezdeményezők •Felhasználók •Befolyásolók •Döntéshozók •Jóváhagyók •Beszerzők •Ajtónállók/információközvetítők

9 A vásárlás/beszerzés folyamata •Probléma felismerése •Az igény általános leírása •Termékjellemzők meghatározása •Szállítók keresése •Ajánlatkérés •A szállítók kiválasztása •A rendelés •A teljesítés értékelése

10 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."

Hasonló előadás


Google Hirdetések