Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFerenc Fodor Megváltozta több, mint 10 éve
1
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
2
Szervezetek beszerzési magatartása 111. lecke
3
Szervezeti beszerzési magatartás fogalma A szervezeti vásárlási magatartáson azt a döntési folyamatot értjük, amely során a formális szervezetek meghatározzák a beszerzendő termékek és szolgáltatások iránti igényeket, azonosítják és értékelik azokat és választanak az alternatív szállítók és márkák között.
4
Szervezeti piacok jellemzői •Kisebb a vevők száma •Az egyes vevők piaci részesedése nagyobb •A vevők földrajzilag koncentráltabbak •A csere viszonylag nagy értékű •A vásárlásoknál általában viszonosság keletkezhet •A döntéshozatal formája általában csoportos •A beszerzésekben a racionális vásárlói motívumok erősebbek •A vásárló kompetenciaszintje megközelíti (olykor meghaladja) az eladóét
5
Szervezeti piacok típusai •Termelővállalatokpl.: húsipar, tejipar, cukoripar, konzervipar •Közvetítők, kereskedőkpl.: vendéglátás, külkereskedelem, nagykereskedelem •Intézményi szolgáltatókpl.: oktatás, egészségügyi ellátás, szociális ellátás •Kormányzati piacokpl.: önkormányzatok, honvédség, igazságszolgáltatás intézményei •Nonprofit szervezetekegyesületek, kamarák, alapítványok
6
Beszerzési központ A szervezeti vásárlásban részt vevő egyének és csoportok összessége. Mérete: •Kicsi: Ha egyszerű/kisértékű a vásárlás •Nagy: Ha bonyolult/nagy értékű a vásárlás
7
Beszerzési szituációk Beszerzési helyzet A megkülönböztetés jellemzői A probléma újdonsága Információ- igény Az új alternatívák mérlegelése Új vásárlásnagyjelentősfontos Módosított újravásárlás közepesmérsékeltkorlátozott Egyszerű (rutin) újravásárlás kicsiminimálisszükségtelen
8
Beszerzési folyamat résztvevői •Kezdeményezők •Felhasználók •Befolyásolók •Döntéshozók •Jóváhagyók •Beszerzők •Ajtónállók/információközvetítők
9
A vásárlás/beszerzés folyamata •Probléma felismerése •Az igény általános leírása •Termékjellemzők meghatározása •Szállítók keresése •Ajánlatkérés •A szállítók kiválasztása •A rendelés •A teljesítés értékelése
10
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.