Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása Hajdúszoboszló 2011. október 19.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása Hajdúszoboszló 2011. október 19."— Előadás másolata:

1 A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása
Hajdúszoboszló október 19.

2 Névjegyünk Osztályok száma: 24 Tanulók száma:768 Tanárok száma:72
Dolgozói létszám:112,5 Átlag:4,39 Nyelvvizsgák: középfokú komplex (B2): 276 felsőfokú komplex (C1): 29

3 Képzési struktúránk Specializáció az utolsó két évfolyamon
A második nyelv szabadon választható

4 Társadalmi háttér 2006- a Nemzeti Tehetségtanács megalakulása
2008- a Nemzeti Tehetség Program elfogadása(126/2008.) OGY határozat) 2009 -a Nemzeti Tehetség Alap létrehozása Fenntarthatóság: ig Kezelését az Oktatásért Közalapítvány végzi Társadalmi háttér

5 Magyar Géniusz Program
TÁMOP 3.4.4/A 2009. jún-2011 okt.31 700 M Ft Pályázatai: Iskolai tehetséggondozás / TÁMOP /1 Országos Tehetségsegítő Hálózat kialakítása - Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program / TÁMOP /B/08/1 Ft

6 Alapok

7 Előzmények-megalapozottság
Korábbi sikeres pályázatok (HEFOP 3.1.3; HEFOP 3.1.3/B, Tempus) Iskolafokozatokon átívelő kapcsolatrendszer Finn partnerség Közalapítványi bázisiskola Az AJTP alapító intézménye

8 Az Arany János Tehetséggondozó Program mint bázis
Új tantárgyak Tanulásmódszertan Személyiségfejlesztés-önismeret Tánc-dráma Művészetek

9 Új módszerek és eszközök megjelenése

10 Pedagógusképzések Tanulásmódszertan Mentálhigiéné,pszi-chológia
Tehetségfejlesztés IKT

11 Egyéni fejlesztési tervek

12 Hálózatosodás-jó gyakorlatok átvétele

13 Céljaink Tehetséges gyermekek felkutatása
Pszichológiailag megalapozott tehetségsegítés Tehetségbarát környezet kialakítása Tematikus továbbképzések Belső szervezetfejlesztés Hálózatosodás Tehetségpont funkciónk megalapozása Céljaink

14 Számaink Leltár: 39 zrínyis pedagógus közvetlen érintettsége
467 tanuló bevonása 90 partnerkapcsolat Önkéntesek 7 kiadvány                                         Számaink A projekt főbb adatai: Elnyert összeg: Ft Megvalósítás ideje: –

15 Tehetségpont tevékenységünk területei
Tehetségdiagnosztika Az iskolapszichológus és a tehetségfejlesztő tanár végzi A Renzulli-féle „háromkörös” tehetség-koncepció alkalmazása (átlag feletti képesség,kreativitás és elkötelezettség) Többnyire a szakkörök részét képezi Módszerei:vélemény-gyűjtés,pszichológiai vizsgálatok,verseny-eredmények Erős és gyenge pontok megtalálása „Fedett” tehetségek feltérképezése

16 Tehetség tanácsadás Célja: Pályaorientáció
A lehetőségek, az információk személyre szabott megmutatása Szakmai kapcsolatok működtetése A fejlesztés általános területei: Önismeret-fejlesztés Karrierépítési lehetőségek Tehetség tanácsadás

17 A tanácsadás megvalósult projektjei
Tehetségorientációs tanácsadás 8. osztályos tanulók számára Tehetséges tanulók karrierépítésének módszertana (konzultáció tanárok számára)

18 Pályaorientációs látogatás a Debreceni Egyetemen

19 A tehetségfejlesztés területei
Szociális szféra: partnerség kialakítása csapatban való létezés elfogadása önérvényesítés Kognitív szféra: lehetőség biztosítása az önállóan irányított tanulásra, a tapasztalatcserére, a hatékony tanulási képesség kialakítására Affektív szféra: bátorítás a kérdések feltevésére,a kockázatvállalásra

20 A tehetségsegítés prioritásai
Nyelvoktatás Természettudományos tantárgyak Művészeti nevelés

21 Nyelvi tehetségnap (2011.április)

22 Nyílt tehetségsegítő szakkörök
Informatika Fizika Kémia Biológia Matematika tantárgyakból

23 Végre van idő kísérletezni!

24 Művészeti műhely

25 Kiállítások

26 ZIG-zug pódium

27 Adventi pillanatok

28 Tevékenységi formák Nagyrendezvények: Művészeti gálaest
Tehetségpont toborzó nyitókonferencia Információs szülői nap „Mesterek és tanítványok” című gálaműsor Projektzáró szakmai rendezvény

29 A szakmai nyitás és zárás

30 Mesterek és tanítványok

31 Tehetségkutató versenyek
„Find your way!” „Színház az egész világ” Német nyelvi verseny az általános iskolák 8. osztályos tanulói számára Matematikai projektverseny Kiművelt emberfők: megyei tudománytörténeti vetélkedő

32 Színház az egész világ!

33 Képzések szervezése tehetségsegítés témakörben-szolgáltatói szerep
Tehetségpontról a tanárképzésben Tehetséges gyermek a kollégiumban Kreátor-játékóra

34 A finn csoda nyomában

35 A finn oktatási rendszer sajátosságai
Nyitottság Partnerség

36 Gyakorlatiasság Rugalmasság

37 Az egyetemen Risto Hotulainen Prof.Hautamaki

38

39 Egy sikeres disszemináció
AJTP konferencia-Szeged(2011.márc.31.)

40 A projekt mérlege A tehetségsegítés tudatosabbá vált
Szervezetfejlesztés Kinyílt az iskola

41 Akiktől tanulhattunk,tanulhatunk…

42 Pedagógusképzések(TÁMOP-3.1.5-09/A/2)
„„ Indukció és innováció Kisokos”Matematika tehetségműhely (NTP-OKA-II./1) ZIG” Angol nyelvi tehetségműhely (NTP-OKA-XXI.) TÁMOP-3.4.4/B/08/1 Angol nyelvi tehetségnap (NTP-OKA-XXI.) „ZIG” képzőművészeti tehetségműhely (NTP-OKA-II./1) Pedagógusképzések(TÁMOP /A/2)

43 Partnerek Bem József Általános Iskola -Petőfi Sándor Általános Iskola
Nyírség Utazási Iroda, Nyíregyháza - Kiss-Szabó Kft. -Dr. Czeglédy István (Nyíregyházi Főiskola) -Dr. Kovács András (Debreceni Egyetem) Bem József Általános Iskola -Petőfi Sándor Általános Iskola -Képes Géza Általános -Széchenyi István Általános Iskola -Kállay Miklós Általános -Wesley János Általános -Beregsurányi Általános Megyei Környezetbarát Szövetség -Környezetvédelmi Felügyelőség -Megyei Hulladékgazdálkodási KHT -E-Misszió -Apáczai Csere János Általános Iskola Móricz Zsigmond Kulturális Egyesület Jósa András Múzeum, Nyíregyháza Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár Móricz Zsigmond Színház - Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Gimnázium, Nyíregyháza - Sipkay Barna Kereskedelmi, Vendéglátóipari, Idegenforgalmi Középiskola, Szakiskola és Kollégium, Nyíregyháza - Tiszavasvári Középiskola Váci Mihály Gimnázium Tagintézmény

44 Feladatok Komplex tehetséggondozó programok alkalmazása
Tanácsadás erősítése Egyéni fejlesztési programok alkalmazása A kialakult hálózatok működtetése,fejlesztése Új pénzügyi források felkutatása

45 Élet a TÁMOP után A jó gyakorlatok beillesztése a mindennapokba
Kapcsolatok működtetése Konzorciumi részvétel Önkéntesség szerepének növelése Támogatók keresése Versenyeztetés

46 A 9.évfolyam mérése Anyanyelv Matematika Motiváció
Eredmények alapján felzárkóztatás vagy tehetséggondozás (Tanszobai keret) Módszer:

47 Kapcsolatok működtetése
Részvétel a tehetségnapokon (Nyírmeggyes) Kapcsolatfelvétel a városi matematika szakkörrel AJTP Tehetségtanács Nyíregyházi Tehetségtanács Delegálás a tehetségbónusz programba

48 Önkéntesek bevonása: Kutatók éjszakája 2011.szeptember

49 Konzorciumi részvétel
Emlékeink a jövő záloga (TÁMOP /10/1/KMR/ ) Együttműködés a Holocaust Emlékközponttal SZÍ-NE-JA-VA(TÁMOP- 3.2.11/ ) Együttműködés a Móricz Zsigmond Színházzal Művészet és személyiség:fotó,film (TÁMOP / 0014)

50 Művészeti tábor 2011 nyara

51 A támogatók lehetséges köre

52 Épüljünk tovább!

53 Megérte!

54 „A család értéket ad,a tanár kapukat nyit,a társak mint katalizátorok hatnak.”(F.J.Mönks)

55


Letölteni ppt "A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása Hajdúszoboszló 2011. október 19."

Hasonló előadás


Google Hirdetések