Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaViktória Szőkené Megváltozta több, mint 10 éve
1
A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása
Hajdúszoboszló október 19.
2
Névjegyünk Osztályok száma: 24 Tanulók száma:768 Tanárok száma:72
Dolgozói létszám:112,5 Átlag:4,39 Nyelvvizsgák: középfokú komplex (B2): 276 felsőfokú komplex (C1): 29
3
Képzési struktúránk Specializáció az utolsó két évfolyamon
A második nyelv szabadon választható
4
Társadalmi háttér 2006- a Nemzeti Tehetségtanács megalakulása
2008- a Nemzeti Tehetség Program elfogadása(126/2008.) OGY határozat) 2009 -a Nemzeti Tehetség Alap létrehozása Fenntarthatóság: ig Kezelését az Oktatásért Közalapítvány végzi Társadalmi háttér
5
Magyar Géniusz Program
TÁMOP 3.4.4/A 2009. jún-2011 okt.31 700 M Ft Pályázatai: Iskolai tehetséggondozás / TÁMOP /1 Országos Tehetségsegítő Hálózat kialakítása - Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program / TÁMOP /B/08/1 Ft
6
Alapok
7
Előzmények-megalapozottság
Korábbi sikeres pályázatok (HEFOP 3.1.3; HEFOP 3.1.3/B, Tempus) Iskolafokozatokon átívelő kapcsolatrendszer Finn partnerség Közalapítványi bázisiskola Az AJTP alapító intézménye
8
Az Arany János Tehetséggondozó Program mint bázis
Új tantárgyak Tanulásmódszertan Személyiségfejlesztés-önismeret Tánc-dráma Művészetek
9
Új módszerek és eszközök megjelenése
10
Pedagógusképzések Tanulásmódszertan Mentálhigiéné,pszi-chológia
Tehetségfejlesztés IKT
11
Egyéni fejlesztési tervek
12
Hálózatosodás-jó gyakorlatok átvétele
13
Céljaink Tehetséges gyermekek felkutatása
Pszichológiailag megalapozott tehetségsegítés Tehetségbarát környezet kialakítása Tematikus továbbképzések Belső szervezetfejlesztés Hálózatosodás Tehetségpont funkciónk megalapozása Céljaink
14
Számaink Leltár: 39 zrínyis pedagógus közvetlen érintettsége
467 tanuló bevonása 90 partnerkapcsolat Önkéntesek 7 kiadvány Számaink A projekt főbb adatai: Elnyert összeg: Ft Megvalósítás ideje: –
15
Tehetségpont tevékenységünk területei
Tehetségdiagnosztika Az iskolapszichológus és a tehetségfejlesztő tanár végzi A Renzulli-féle „háromkörös” tehetség-koncepció alkalmazása (átlag feletti képesség,kreativitás és elkötelezettség) Többnyire a szakkörök részét képezi Módszerei:vélemény-gyűjtés,pszichológiai vizsgálatok,verseny-eredmények Erős és gyenge pontok megtalálása „Fedett” tehetségek feltérképezése
16
Tehetség tanácsadás Célja: Pályaorientáció
A lehetőségek, az információk személyre szabott megmutatása Szakmai kapcsolatok működtetése A fejlesztés általános területei: Önismeret-fejlesztés Karrierépítési lehetőségek Tehetség tanácsadás
17
A tanácsadás megvalósult projektjei
Tehetségorientációs tanácsadás 8. osztályos tanulók számára Tehetséges tanulók karrierépítésének módszertana (konzultáció tanárok számára)
18
Pályaorientációs látogatás a Debreceni Egyetemen
19
A tehetségfejlesztés területei
Szociális szféra: partnerség kialakítása csapatban való létezés elfogadása önérvényesítés Kognitív szféra: lehetőség biztosítása az önállóan irányított tanulásra, a tapasztalatcserére, a hatékony tanulási képesség kialakítására Affektív szféra: bátorítás a kérdések feltevésére,a kockázatvállalásra
20
A tehetségsegítés prioritásai
Nyelvoktatás Természettudományos tantárgyak Művészeti nevelés
21
Nyelvi tehetségnap (2011.április)
22
Nyílt tehetségsegítő szakkörök
Informatika Fizika Kémia Biológia Matematika tantárgyakból
23
Végre van idő kísérletezni!
24
Művészeti műhely
25
Kiállítások
26
ZIG-zug pódium
27
Adventi pillanatok
28
Tevékenységi formák Nagyrendezvények: Művészeti gálaest
Tehetségpont toborzó nyitókonferencia Információs szülői nap „Mesterek és tanítványok” című gálaműsor Projektzáró szakmai rendezvény
29
A szakmai nyitás és zárás
30
Mesterek és tanítványok
31
Tehetségkutató versenyek
„Find your way!” „Színház az egész világ” Német nyelvi verseny az általános iskolák 8. osztályos tanulói számára Matematikai projektverseny Kiművelt emberfők: megyei tudománytörténeti vetélkedő
32
Színház az egész világ!
33
Képzések szervezése tehetségsegítés témakörben-szolgáltatói szerep
Tehetségpontról a tanárképzésben Tehetséges gyermek a kollégiumban Kreátor-játékóra
34
A finn csoda nyomában
35
A finn oktatási rendszer sajátosságai
Nyitottság Partnerség
36
Gyakorlatiasság Rugalmasság
37
Az egyetemen Risto Hotulainen Prof.Hautamaki
39
Egy sikeres disszemináció
AJTP konferencia-Szeged(2011.márc.31.)
40
A projekt mérlege A tehetségsegítés tudatosabbá vált
Szervezetfejlesztés Kinyílt az iskola
41
Akiktől tanulhattunk,tanulhatunk…
42
Pedagógusképzések(TÁMOP-3.1.5-09/A/2)
„ „„ „ Indukció és innováció Kisokos”Matematika tehetségműhely (NTP-OKA-II./1) ZIG” Angol nyelvi tehetségműhely (NTP-OKA-XXI.) TÁMOP-3.4.4/B/08/1 Angol nyelvi tehetségnap (NTP-OKA-XXI.) „ZIG” képzőművészeti tehetségműhely (NTP-OKA-II./1) Pedagógusképzések(TÁMOP /A/2)
43
Partnerek Bem József Általános Iskola -Petőfi Sándor Általános Iskola
Nyírség Utazási Iroda, Nyíregyháza - Kiss-Szabó Kft. -Dr. Czeglédy István (Nyíregyházi Főiskola) -Dr. Kovács András (Debreceni Egyetem) Bem József Általános Iskola -Petőfi Sándor Általános Iskola -Képes Géza Általános -Széchenyi István Általános Iskola -Kállay Miklós Általános -Wesley János Általános -Beregsurányi Általános Megyei Környezetbarát Szövetség -Környezetvédelmi Felügyelőség -Megyei Hulladékgazdálkodási KHT -E-Misszió -Apáczai Csere János Általános Iskola Móricz Zsigmond Kulturális Egyesület Jósa András Múzeum, Nyíregyháza Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár Móricz Zsigmond Színház - Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Gimnázium, Nyíregyháza - Sipkay Barna Kereskedelmi, Vendéglátóipari, Idegenforgalmi Középiskola, Szakiskola és Kollégium, Nyíregyháza - Tiszavasvári Középiskola Váci Mihály Gimnázium Tagintézmény
44
Feladatok Komplex tehetséggondozó programok alkalmazása
Tanácsadás erősítése Egyéni fejlesztési programok alkalmazása A kialakult hálózatok működtetése,fejlesztése Új pénzügyi források felkutatása
45
Élet a TÁMOP után A jó gyakorlatok beillesztése a mindennapokba
Kapcsolatok működtetése Konzorciumi részvétel Önkéntesség szerepének növelése Támogatók keresése Versenyeztetés
46
A 9.évfolyam mérése Anyanyelv Matematika Motiváció
Eredmények alapján felzárkóztatás vagy tehetséggondozás (Tanszobai keret) Módszer:
47
Kapcsolatok működtetése
Részvétel a tehetségnapokon (Nyírmeggyes) Kapcsolatfelvétel a városi matematika szakkörrel AJTP Tehetségtanács Nyíregyházi Tehetségtanács Delegálás a tehetségbónusz programba
48
Önkéntesek bevonása: Kutatók éjszakája 2011.szeptember
49
Konzorciumi részvétel
Emlékeink a jövő záloga (TÁMOP /10/1/KMR/ ) Együttműködés a Holocaust Emlékközponttal SZÍ-NE-JA-VA(TÁMOP- 3.2.11/ ) Együttműködés a Móricz Zsigmond Színházzal Művészet és személyiség:fotó,film (TÁMOP / 0014)
50
Művészeti tábor 2011 nyara
51
A támogatók lehetséges köre
52
Épüljünk tovább!
53
Megérte!
54
„A család értéket ad,a tanár kapukat nyit,a társak mint katalizátorok hatnak.”(F.J.Mönks)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.