Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaTeréz Szabóné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Katasztrófaelhárítási kommunikációs rendszer kialakítása árvízvédelmi helyzetek kezelésére Hajdú- Bihar – Bihor Eurorégió területén HURO/06/02/065 Tomor Tamás Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Debrecen - Nagyvárad 2007. augusztus 6-7. Készült az Európai Unió Interreg III/A programjának támogatásával
2
Áttekintés 1. Megvalósító intézmények 2. A projekt célja, szakmai tartalma 3. A megvalósítás földrajzi célterülete 4. A megvalósítás lépései Készült az Európai Unió Interreg III/A programjának támogatásával
3
A megvalósító intézmények Kedvezményezett: Hajdú-Bihar Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Partnerek: Magyar Honvédség 5. Bocskai István Lövészdandár (HUN) Tiszántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (HUN) Inspectoratul Pentru Situatii de Urgenta Crisana a Judetului Bihor – Bihar Megyei “Crisana” Sürgőségi Helyzetekért Felügyelőség (RO) Administratia Nationala „Apele Romane”-Directia Apelor Crisuri – „Apele Romana” Nemzeti Vízügyi Igazgatóság - Körösök Vízügyi Igazgatóság (RO) Közreműködő szervezet: VÁTI Kht. Mátészalkai Területi Iroda Készült az Európai Unió Interreg III/A programjának támogatásával
4
A projekt célja, szakmai tartalma Készült az Európai Unió Interreg III/A programjának támogatásával Sarokszámok: Megvalósítás időtartama: 2007. 05. 15. – 2008. 05. 15. Teljes költségvetés: 79.877.800 Ft Ebből önerő: 7.959.841 Ft (9,97%) – OKF Ebből elnyert támogatás: 71.917.959 Ft (90,03%) – ERFA, MK 3 munkacsomag 11 beszerzési eljárás 6 nyilvános rendezvény, workshop
5
Készült az Európai Unió Interreg III/A programjának támogatásával A projekt célja, szakmai tartalma A projekt célja: Árvízi és belvízi katasztrófahelyzetek kezelésére fejlesztett, gyors és hatékony beavatkozást támogató infokommunikációs rendszer kialakítása a kedvezményezett részére; A fejlesztendő rendszer kompatibilitásának biztosítása a már üzemben lévő vízügyi szakigazgatási, honvédségi és romániai társszervezeteknél működő rendszerekkel, azok kiegészítésére; A rendszer üzemszerű környezetben történő tesztelése; Közkommunikáció biztosítása a projekt során
6
Készült az Európai Unió Interreg III/A programjának támogatásával A projekt célja, szakmai tartalma A projekt tevékenységei: Az informatikai és a kommunikációs rendszer eszközeinek beszerzése (37 db PC és notebook perifériákkal, 1 db GISszerver, 37 db URH rádió, 29 db GPS vevőkészülék, GIS szoftverek, telefon és faxkészülékek, kamerák, fényképezőgépek, stb.; A rendszer infrastruktúraigényének beszerzése (bútorok, irodai és terepi eszközök); Térinformatikai fejlesztés (geoinformatikai rendszer és adatbázis- fejlesztés: űr- és légifelvételek felhasználásával tematikus katasztrófavédelmi adatbázis építés; potenciálisan ár- és belvízveszélyes területek lehatárolása és katasztrófavédelmi intézkedések precíziós térbeli tervezése; adatbázisok előkészítése közvetlen terepi használatra)
7
Készült az Európai Unió Interreg III/A programjának támogatásával A projekt célja, szakmai tartalma A projekt közkommunikációja: Összesen 6 alkalommal workshop megrendezése (3 Debrecenben, 3 Nagyváradon); Sajtótájékoztatók minden nyilvános rendezvény alkalmával; Információs kiadvány megjelentetése magyar-román-angol nyelven a projekt zárásaként; Katasztrófavédelmi információs portál fejlesztése, ahol térképi felület is kialakításra kerül; Nyilvános védelmi gyakorlat megszervezése 2008. tavaszán a Berettyó folyó mentén, ahol üzemi környezetben teszteljük a kialakított rendszert; Ismeretterjesztő film összeállítása a projekt tevékenységéről és a védelmi gyakorlatról.
8
A megvalósítás földrajzi célterülete Készült az Európai Unió Interreg III/A programjának támogatásával
9
A megvalósítás lépései Készült az Európai Unió Interreg III/A programjának támogatásával Projekt előkészítéseElszámolás A projekt szakmai tartalmának megvalósítása Első munkacsomag (2007. 05. 15. – 2008. 08. 15.) Második munkacsomag (2007. 08. 15. – 2008. 12. 15.) Harmadik munkacsomag (2007. 12. 15. – 2008. 05. 15.) 2007. 05. 15. – 2008. 05. 15. (12 hónap) Első munkacsomag: projekt előkészítés (projekt menedzsment, partnerség kialakítása, beszerzési eljárások lefolytatása, nyitórendezvények lebonyolítása) Második munkacsomag: beszerzett eszközök tesztelése, üzembe állítása, GIS rendszertervezés-fejlesztés, kommunikációs rendszerfejlesztés, köztes workshopok lebonyolítása) Harmadik munkacsomag: rendszertesztelés, üzempróbák, elektronikus (web, film) és nyomtatott kommunikáció, zárórendezvények lebonyolítása, projektzárás-elszámolás.
10
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!. Készült az Európai Unió Interreg III/A programjának támogatásával Tomor Tamás Projektmenedzser
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.