Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Virtuális oktatási környezet kialakítása
2
Virtuális…. Virtuality Tényleges, tulajdonképpeni Látszólagos
Benne rejlő Virtualitás Látszólagos, nem valódi Lehetőségként élő, lappangó Várható, a jövőben lehetséges
3
Virtuális osztályteremhez kapcsolódó fogalmak
Virtuális oktatás: E-learning 2.0 eszközeivel történik Virtuális egyetem: egy része fizikailag is létezik (hagyományos képzés is), mások csak on-line léteznek, az oktatás IKT eszközökkel folyik. Virtuális tanulási környezet: az oktatási és a tanulási folyamatot támogató szoftver rendszer Virtuális osztályterem: on-line tanulási környezet, melynek célja a) hozzáférést biztosítani az oktatási tartalmakhoz, b) a minőség és a hatékonyság javítása, c)alkalmazkodni az IT társadalom tartalmi és módszertani változásaihoz.
4
Virtuális osztálytermek típusai
On-line virtuális osztálytermek ePrezentációs virtuális osztálytermek Az elektronikus osztálymenedzselés osztálytermei
5
On-line virtuális osztálytermek
6
LMS = virtuális osztályterem?
LMS kezeli a tanulási tartalmakat, a kurzusokat és a hallgatók adatait, menedzselő, szervező feladatai vannak. LMS Moodle, Blackboard, WebCT, JoomlaLMS Tadaros, Stb. Virtuális osztályterem
7
Elvárások egy on-line osztályteremmel szemben
Névsor kezelése Whiteboard Alkalmazás megosztás (prezentáció megosztás) Kétirányú kommunikáció (chat) Böngésző megosztása Egyirányú videokommunikáció Tanulói interakciók Archiválási lehetőség Felhasználóbarát környezet
8
On-line tanulási környezetet kialakító szoftverek
Kliens – szerver architektúra Centra Click to meet Horizon Wimba iLinc MacroMedia Breeze Marratech Microsoft Live Meeting WebEx
9
Horizon Wimba Kétirányú kommunikáció Archiválási lehetőség
10
ePrezentáció A cél: - egy olyan távoktatást segítő eszköz, aminek a segítségével az oktatók saját maguk el tudják készíteni hallgatóik számára előadásuk on-line anyagát, - az előadóról felvett élőkép, és az előadás diái megtekinthetők. - elérhetővé tegyünk olyan kész tanórai tartalmakat, amelyek megtekintésével a hallgató élőben figyelemmel kísérheti, illetve a rögzített anyagokat újra megtekintheti. - megnövelhetjük a távoktatásban és a levelező képzésen résztvevő hallgatóink tanóráinak számát, olyan módon, hogy mindehhez személyes jelenlétére nincs szükség, hiszen akár otthonukban is megtekinthetik a tanórákat.
11
ePrezentáció történelem
Dátum Technika Kommunikáció 90-es évek előtt Archív film és videófelvételek - off-line 90-es évek VHS kamera, - digitalizált felvételek 2000 SVHS kamera - médiaszerver - on-line/ASZ 2002 DV kamera - médiaszerver -on-line/ASZ 2003 Webkamera – linux szerver - on-line/ASZ/SZ 2006 NF/Távvezérelt/IP kamera
12
ePrezentáció virtuális osztályterme
Nagy fényerejű IP kamera On-line szinkron virtuális osztályterem Off-line oktatócsomag VHS - > 2xDV - > FULL HD
13
Az elektronikus osztálymenedzselés osztálytermei
A hagyományos osztálytermek szinkron lenyomata Előnyei: Idő és energia megtakarítás Képernyő közvetítés NetMovie használata Osztály lezárása
14
Az elektronikus osztálymenedzselés osztálytermei
Funkciók Képernyő közvetítés Tanulói/Tanár prezentációk közvetítése Képernyő felvétel/lejátszás Távoli beállítások Távoli parancsküldés Tesztek Fájl megosztás Jelentkezés Stb.
15
Összegzés On-line osztálytermek: eLearning, felsőoktatás, csoportmunka
ePrezentációs osztálytermek: Blended és eLearning jellemzően felsőoktatási kommunikáció Eleketronikus osztálymenedzslés osztálytermei: Hagyományos oktatás, általános iskolától egyetemig, csoport munka, projekt munka
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.