Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Horváth László a Bereczki Máté Szakképző Iskola igazgatója Baja

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Horváth László a Bereczki Máté Szakképző Iskola igazgatója Baja"— Előadás másolata:

1 Horváth László a Bereczki Máté Szakképző Iskola igazgatója Baja
Bereczki Máté Kertészeti, Élelmiszeripari és Mezőgazdasági – Gépészeti Szakképző Iskola 6500, Baja Szent Antal u „Mérlegen a kompetencia-alapú oktatás” Előadó: Horváth László a Bereczki Máté Szakképző Iskola igazgatója Baja

2 Az iskola bemutatása 1. Alapítás: 1904. Adatok 2007-ből:
17 tanulócsoport 533 diák 40 tanár 64 dolgozó

3 Az iskola bemutatása 2. Szerkezete: Szakközépiskola 9-12. évfolyam
Agrár szakterület, mezőgazdasági szakmacsoport Kertészet Mezőgazdasági gépészet Belügyi rendészeti orientációs képzés Emelt szintű testnevelés 2007-től sportiskolai módszertani központ

4 Az iskola bemutatása 3. Szakiskola 9-10. évfolyamon
Agrár szakterület, mezőgazdasági szakmacsoport Kertészet Mezőgazdasági gépészet Agrár szakterület, élelmiszeripari szakmacsoport Húsipar

5 Az iskola bemutatása 4. Szakképző évfolyam
Érettségire épülő szakképzés Sportedző (rekreáció) Kertész- és mezőgazdasági gépésztechnikus (2 éve nincs) Alapfokú iskolai végzettségre épülő szakképzés Húsipari szakmunkás Dísznövény- és zöldségtermesztő Növénytermesztő gépész 2008. szeptember 1-től az új OKJ-nak megfelelően új szakmai kínálat

6 Folyamatok között A közoktatás és szakképzés teljes átalakítása (az állandóságot a folyamatos változás jelenti…) Agrár gazdasági környezet átalakulása szövetkezetek, gazdaságok megszűnése A térségben megjelenő jelentős munkanélküliség

7 társadalmi rétegződés erősödése
Folyamatok között… társadalmi rétegződés erősödése 7 bajai középiskola teljeskörű kínálattal van jelen demográfiai hullámvölgy hatása 2006-ra elérte a középfokot

8 Hatásuk az iskolára folyamatos lépéskényszer a változások követésére
előre menekülés a humán és anyagi erőforrások a kapacitás növelésére, az új képzési lehetőségek bevezetésére és a szerkezeti átalakításokra fordítódtak

9 2006-ig nőtt a tanulólétszám a tanulók összetétele
Hatásuk az iskolára… 2006-ig nőtt a tanulólétszám (1995-ben 210 fő volt, 2006-ban 540 fő) a tanulók összetétele heterogénebb, mint eddig volt kompetenciákban nagyon nagy különbség jelentkezik 2006-ban 282 diák volt jogosult ingyenes tankönyvellátásra a tanulók 10 %-a SNI-s vagy roma származású lemorzsolódás a 9. évfolyamon szakiskolában 20 % szakközépiskolában 20 %

10 Mit ígért a HEFOP ? szakmai, módszertani fejlődést, megújulást a tanároknak eszközfejlesztést az iskolának szakmai kapcsolatrendszer kiépítését a képzőkkel más, a programban résztvevőkkel sok munkát… gyötrelmes adminisztrációt…

11 Pályázat beadása és döntés
A pályázat beadása: (…minden részlet ugyanolyan fontos…) Döntés: (késés 3 hónap) Támogatási szerződés aláírása:

12 A nevelőtestület fogadókészsége
Kettő kötelező „A” modul helyett hármat választottak a kollegák. A kötelezően választható további egy modul helyett még négyet választottak. Az igazgató és helyettese is részt vesz a továbbképzéseken.

13 Vállalt kompetenciák 2006/2007-ben
Résztvevők: Szakközépiskola Szakiskola T/9 KG/9 R/9 K Szm/9 HG/9 Zsitva Veronika Szövegértés-szövegalkotás Magyar „A” modul K O N T R L Balogh Attila Matematika Németh Ildikó IKT Informatika Kőhegyi Mihály Történelem „B” modul Dr. Munczig Dénesné Idegen nyelv Angol nyelv Matheisz Erika Német nyelv Cserháti János

14 Tantárgyfelosztás 2007/2008 9. évfolyam
Szaktanárok/Osztályok Szakközépiskolai osztályok Szakiskolai osztály RK/9 (35 fő) SG/9 (37 fő) Szm/9 (37 fő) Zsitva Veronika Szövegértés-szövegalkotás Magyar A modul Németh Ildikó IKT Informatika A modul Kőhegyi Mihály Történelem B modul Dr. Munczig Dénesné Angol idegen nyelv Angol nyelv Matheisz Erika Német nyelv B modul Német nyelv Cserháti János Történelem B modul Mészáros Adrienn Matematikai-logikai Matematika

15 Tantárgyfelosztás 2007/2008 10. évfolyam
Szaktanárok/Osztályok Szakközépiskolai osztályok Szakiskolai osztályok R/10 (34 fő) KG/10 (28 fő) T/10 (30 fő) K Szm/10 (31 fő) HG/10 (32 fő) Zsitva Veronika Szövegértés-szövegalkotás Magyar A modul Németh Ildikó IKT Informatika Kőhegyi Mihály Történelem B modul Dr. Munczig Dénesné Angol idegen nyelv Angol nyelv Matheisz Erika Német nyelv Cserháti János Balogh Attila Matematikai-logikai Matematika

16 Továbbképzések A tanító tanárok számára kötelező
a programcsomagok alkalmazása (30 óra) (IKT kompetenciaterülethez nem volt képzés, így ők a módszertani kínálatból választottak) Sulinet Digitális Tudástár (30 óra) módszertan 1. (30 óra) módszertan 2. (30 óra)

17 2 vezető számára kötelező:
Továbbképzések … 2 vezető számára kötelező: változásmenedzsment (30 óra) vagy projektmenedzsment (30 óra) Sulinet Digitális Tudástár (30 óra)

18 Saját tapasztalatok Központi mérőanyag nem készült.
A 2006/2007-es tanév kompetencia mérésében még nem vettek részt a 9. évfolyamosok.

19 Tanári tapasztalatok a 2006/2007-es tanév alapján
Matematikai-logikai A modul Balogh Attila T/9. osztály Bementi mérés Kimeneti mérés Átlag: 36,36 % 42,50 % Leggyengébb: 16 % 30 % Legjobb: 70 % 75 % javult az együttműködési készség pozitív eredmény a felzárkóztatásban nehéz a motiváció

20 Tanári tapasztalatok a 2006/2007-es tanév alapján
Szövegértés-szövegalkotás A modul Zsitva Veronika KG/9. osztály Bementi mérés Kimeneti mérés szövegértés szövegalkotás Átlag: 55 % 41 % 70,9 % 42,3 % A kimeneti diagnosztikai mérés volt, mely kijelölte az egyéni fejlesztési területeket is. Az osztály esetében egyértelmű a szövegalkotási készség fejlesztésének fontossága. Fejlődtek a szociális kompetenciák.

21 Tanári tapasztalatok a 2006/2007-es tanév alapján
Szövegértés-szövegalkotás B modul – a történelem tantárgyban Cserháti János KG/9. osztály Bementi mérés Kimeneti mérés Átlag: 45,35 % 62,29 % javult az együttműködési készség pozitív eredmény a felzárkóztatásban segít a motivációban

22 Tanári tapasztalatok a 2006/2007-es tanév alapján
Idegen nyelv - angol Dr. Munczig Dénesné KG/9. osztály Bementi mérés Kimeneti mérés Átlag: 63 % 77 % Leggyengébb: 18 % 23 % Legjobb: 92 % 98 % A csoportmunka sokat segített azokon, akik általános iskolában nem tanultak angolt. A modulok nyelvi szintje nem a 9. évfolyam szintjének megfelelő, mely a jövőben korrigálást igényel. Lehetőség nyílt szociális, szövegértési és matematikai kompetenciák fejlesztésére is.

23 Tanári tapasztalatok a 2006/2007-es tanév alapján
IKT A modul Németh Ildikó K Szm/9. osztály Bementi mérés Kimeneti mérés Átlag: 38 % 81,45 % Leggyengébb: 13 % 47,1 % Legjobb: 58 % 100 % a páros munka vált be nagyon nagy kezdeti különbségek voltak segítség az interneten és az SDT-n

24 Tanári tapasztalatok a 2006/2007-es tanév alapján
IKT B modul – német nyelv tantárgyban Matheisz Erika T/9. osztály Bementi mérés Kimeneti mérés Átlag: 23 % 56 % Leggyengébb: 15 % 42 % Legjobb: 41 % 69 % év elején negatív attitűd, sok kudarcélmény nagyon nagy szerepe van a számítógépnek és interaktív táblának (motivál, nagyobb önállóságot biztosít) nagyon sok tanári felkészülést igényelt

25 Tanári tapasztalatok a 2006/2007-es tanév alapján
IKT B modul – a történelem tantárgyban Kőhegyi Mihály K Szm/9. osztály Bementi mérés Kimeneti mérés Átlag: 26,71 % 47,43 % Leggyengébb: 12 % 26 % Legjobb: 45 % 69 % Időnként sikerült a tanulók érdeklődését magasabb szintre emelni. Nehezen szokták meg a csoportmunkát. Kooperatív készségfejlesztés folyamatos feladat a jövőben is.

26 Egy éves tapasztalat alapján…
Mit adott a program a diákoknak? felgyorsult a heterogén tanulócsoportok közösséggé válása (jelentős a kooperatív tanulási technikák szerepe) viselkedéskultúrában bekövetkezett pozitív változás igénylik az interaktív eszközök használatát az oktatásban erősödött a tanulókban a motiváció kimutatható fejlődés minden – általunk vállalt - kompetenciaterületen Év végi eredmények: Az „A” modulos tantárgyaknál nem volt bukás! (3 osztály, 3 tantárgy)

27 Egy éves tapasztalat alapján…
Mit adott a program a szülőknek? A kezdetektől folyamatos tájékoztatást a programról. (szülői értekezleten, fogadó órákon) Szülői vélemények kikérése kérdőívvel a programról. Szülő összehasonlíthatja az év eleji és év végi mérések eredményeit. A médiából is tájékozódhatnak a gyermeküket érintő programról.

28 Mit adott a program az iskolának?
Egy éves tapasztalat alapján… Mit adott a program az iskolának? 18 millió Forint vissza nem térítendő támogatást utófinanszírozással eszközbeszerzés 30 % 3 fix interaktív rendszer mobil interaktív rendszer 3 notebook multimédiás számítógép 1 fénymásoló a továbbképzések, szakmai szolgáltatások, rendezvények 30 % a résztvevők bérjellegű költségei, költségtérítése % egyéb beszerzések, adminisztráció, rezsiköltség, tartalék 20 %

29 Mit adott a program az iskolának?
Az eddigi, főleg szakmai profilváltásokban megjelenő folyamatos innováció átalakult egy, a teljes szervezetre ható szakmai kihívásra. A pedagógusok igénylik az új eszközök használatát a tanórákon. PRESZTIZS!

30 Szervezetfejlesztés innovatív team kialakulása
az egy osztályban tanítók szorosabb szakmai együttműködése az iskolavezetés szemléletváltása az iskola, mint rendszer működésének megváltozása belső kommunikációs rendszer kialakítása – elektronikus faliújság (gyors információáramlás) gyarapodó kapcsolati tőke

31 Hogyan tovább? A program folytatása horizontális és vertikális síkon.
Az újonnan belépő kollega továbbképzése csak belső képzéssel lehetséges. Folyamatos önértékelés, fejlesztés Pedagógiai program (2007. NAT módosítás) - helyi tanterv, tanmenetek, módszertani kultúra

32 Mi már kipróbáltuk. Mérlegeljenek Önök is!
Köszönöm a figyelmüket! Horváth László Baja,


Letölteni ppt "Horváth László a Bereczki Máté Szakképző Iskola igazgatója Baja"

Hasonló előadás


Google Hirdetések