Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
US Airways Légitársaság 1549 járata, Airbus A320
2
A 1549 járat a felszállást követően madárrajjal ütközött, emiatt mindkét hajtómű leállt.
Az Airbus A320 az egyik legmodernebb repülőgép, melyben egy gombbal felszállás után zárják a nyílászárókat. (Ez nagymértékben gátolta a víz betörését.)
3
US Airways 1549 járat 2009. Január 15.
15:26 Fellszállás a New Yorki La Guardia replőtérről 150 utassal és 5 fő személyzettel 48. utca 15:31 Leszállás a Hudson folyón US Airways 1549 járat 2009. Január 15.
6
A kapitány közleménye és a légi utaskísérők útmutatása nagymértékben elősegítette a pánik elkerülését. Az utasok a két középső ajtón a szárnyakra menekültek.
7
A leszállást követően Sullenberger kapitány kétszer is végigment a folyosón és ellenőrizte, hogy senki sem maradt az utastérben, nyilatkozta az egyik utas, Bloomberg. A sikeres vízre szállás, igazi bravúr a kereskedelmi repülésben. A személyzet beírta nevét a repülés történelmébe, nyilatkozta az NTSB egyik vezetője.
8
A Circle Line sétahajó észlelve a balesetet 3 percen belül a repülőhöz ért, melyet minden vízen lévő komp és magánhajó azonnal követett, de a mentőegység darus vontatója is gyorsan a helyszínre ért.
9
Chesley B. Sullenberger III kapitány, 58 éves, 1980-tól az US Airways (PSA Airlines) pilótája, repült óra gyakorlati tapasztalattal. Jeffrey B. Skiles első tiszt, 49 éves, 1986-tól az US Airways (USAir) pilótája, repült óra tapasztalattal. Légi utaskísérők: Sheila Dail, 57 éves, 1980-tól az US Airways (Piedmont Airlines) dolgozója, több mint 28 év légitársasági gyakorlati tapasztalattal; Doreen Welsh, 58 éves, 1970-től az US Airways (Allegheny Airlines) dolgozója, 38 év tapasztalattal; Donna Dent, 51 éves, 1982-től az US Airways (Piedmont Airlines) dolgozója, 26 év tapasztalattal.
10
Csodával határos módon alig volt sérülés, az egyik utaskísérőnek tört el a lába, az utasok leginkább a hidegtől szenvedtek. (Víz 20 fok Fahrenheit, levegő 41 fok F.)
12
Szerencsére a hátsó ajtók nem nyíltak ki, nem tört be a víz, mindenki ki tudott jutni a szárnyakra és a repülő sem süllyedt el teljesen, nyilatkozta Brad Wentzell, 31 éves utas, Charlotte-ból.
14
A riasztást követően öt percen belül egy rendőrségi helikopter is lebegett a színhely fölött. Egy detektív, egy edzett búvár, látva a komp oldalába kapaszkodó összezavarodott női utast beugrott a hideg vízbe és biztonsággal kiemelte őt egy csónakra.
15
Az utasok mentése 10 perc alatt véget ért, mondta Raymond Kelly, New Yorki rendőrfelügyelő.
16
Sullenberger kapitány hagyta el utoljára a repülőt kezében az utaslistával és a repülési okmányokkal.
18
A süllyedő repülőt rögzítették, így még néhány személyes értéktárgy mentésére is lehetőség nyílt.
19
"A katasztrófa után a kapitány nyugodtan ült a kompterminálban és kortyolta kávéját”, nyilatkozta az egyik utas a New York Daily News újságnak.
23
Repülési szakemberek szerint a szárny, a törzs és a hajtóművek törése nélküli leszállás, valamint az utasok gyors mentése és a teljes elsüllyedés megakadályozása megismételhetetlen a polgári repülésben.
38
„A kapitány szürke haja rendezett volt, kék pilótája egyenruháján alig egy ránc. Még a nyakkendője sem volt meglazítva”, mondta Ed Skyler, New York City polgármester helyettese.
39
Balra a pilóta, Chesley B
Balra a pilóta, Chesley B. Sullenberger III, aki a hajtóművek leállása miatt az utasszállító gépet határtalan lélekjelenléttel sikeresen letette a Hudson folyóra. Jobbra kadét korában az Air Force Akadémián.
41
A pilóta egy valódi áldás egy olyan légitársaságnak, amely az utóbbi években többször is csődhelyzetbe került és kétszer is sújtották a nyilvánossági rémálmok. Két éve karácsonykor az US Airways elvesztett zsákot, amit hónapokon keresztül kerestek. Tavaly elsőként ezt a légitársaságot támadták az utasok a kávé, tea és palackozott víz elmaradásáért.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.