Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

jobpilot The pioneer in online recruitment Buda Diána Tanácsadó

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "jobpilot The pioneer in online recruitment Buda Diána Tanácsadó"— Előadás másolata:

1 jobpilot The pioneer in online recruitment Buda Diána Tanácsadó
jobpilot Magyarország Kft. The online recruitment company.

2 Toborzás – itthon és Európában Toborzási irányvonalak 2006-ban
Cím Toborzás – itthon és Európában Toborzási irányvonalak 2006-ban The online recruitment company. .

3 Toborzás – itthon és Európában Toborzási irányvonalak 2006-ban
A mai nap témakörei: Toborzás – itthon és Európában Toborzási irányvonalak 2006-ban Kik vagyunk? jobpilot - monster Toborzási trendek Globalitás – globális toborzás 2006. November 15.

4 Magunkról: a jobpilot - Monster hálózat
Európa vezető állás- és álláskereső-forrása 18 európai jobpilot, Monster oldal + 6 partner site Európai jobpilot - Monster oldalak: Európai partner oldalak: Bulgária: Horváto.: Észtország: Lettország: Litvánia: Szlovénia:

5 Álláskeresői aktivitás – jobpilot.hu, Monster Europe
Jellemző adatok:  Egyedi látogatók: ,2 millió (200 ezer HU) havonta  Összes CV-k száma: 7,4 millió (120 ezer HU)  Állások száma: (2.000 HU) THE MONSTER NETWORK

6

7 Monster.com - 35 országban, 18 európai országban

8 Foglalkoztatás: Európa félelmei
2002. Az Európai Bizottság létrehozza az európai foglalkoztatás- és szociálpolitika jövőjét vizsgáló szakértői csoportot, hogy jelentést készítsen Európa jelenlegi helyzetéről és jövőjéről, ill. a jövőbeni lehetőségekről A jelentésben felvázolt jelenlegi helyzetet a köv. aggodalmak határozzák meg: félelem a bevándorlástól elöregedéstől Ezeknek a nyugdíjrendszerekre és a munkaerőpiacra gyakorolt kedvezőtlen hatásától. 2006. November 15.

9 Elöregedő Európa Az EU statisztikai hivatala által készített tanulmány alapján: A 65 év feletti korosztály nagysága jelentősen nőni fog az EU-ban aranyuk a munkaképes korú lakossághoz képest: 2004: 25 % : 48 % A 80 év felettiek száma 3-szorosára (50 millió) emelkedhet. Növekszik az EU népességének átlagéletkora: 2004-es 39 évről 2050-re 49-re emelkedhet. 2006. November 15.

10 Elöregedő Európa – születési ráta csökkenése
A munkaképes lakosság várható csökkenésének másik fő oka a tartósan alacsony termékenység: A születések száma 2004-ben 4,6 millió. 2050-re 4 millió alá csökken. A népességnövekedés megáll. A demográfiai folyamatok nem mutatnak egy irányba az unión belül. 25 tagállamból 12-ben népességnövekedés (Franciaország, Írország, Ciprus, stb.), míg a keleti és balti államokban jelentős népességfogyás várható. 2006. November 15.

11 Magyarországi adatok Magyarországon is a népesség fogyása figyelhető meg. 2004-ben 10,117 millió volt a népesség száma, 2050-re 8,915 milliós lélekszámot várnak. A gazdaságilag aktív korúak száma 1,5 millióval apadhat (ez 58% a korábbi 68 %-hoz képest). A 65 év felettiek száma 28 %-ra nőhet, ami arány a 2004-es közel duplája. 2006. November 15.

12 Megoldás a félelmekre A gazdaságilag aktív népesség számának fenntartása vagy növelése érdekében Európának az alábbiak kombinációjára van szüksége: Gyermekvállalás ösztönzése. Nők munkavállalásának ösztönzése. Nyugdíjkorhatár elérése után részidőben munkát vállalók számának növelése. Élethosszig való tanulás. Egy másik megoldást a bevándorlás jelentheti. Egy kb. milliós bevándorlási hullám jelentősen növelheti a munkaképes korú lakosság arányát, így pozitív hatást gyakorolhat a gazdaságra. 2006. November 15.

13 Munkaerő-mobilitás az EU-ban
Ma az európaiaknak csak 1,5 %-a él és dolgozik a saját országán kívül. Ez hiányszakmák kialakulásával, munkanélküliséggel és egyéb hátrányokkal jár. Magyarországon a külföldön munkát vállalók aránya 1-2 %, ugyanakkor az ingázók száma sem jelentős. A következő években hazánknak is szüksége lesz munkaerő-importra, a hiányzó szakemberek pótlására. A munkaerő mozgásában a jobpilot – Monster hálózat, mint a világ egyetlen globális online karrierhálózata meghatárózó szerepet kíván betölteni. 2006. November 15.

14 Toborzási trendek 2006 A Frankfurti Egyetemmel és a Financial Times Deutschlanddal közösen készítünk egy empirikus felmérést évente a Top német nagyvállalat és középvállalat körében. Ez lehetőséget biztosít a legfontosabb indikátorok analízisére egy adott periódusban.

15 Toborzási nehézségek, szakemberhiány
Toborzási trendek Toborzási nehézségek, szakemberhiány Legnagyobb a munkaerőhiány az alábbi szakmákban - Ma vs 2010 Mérnökök 64,0% 47,1% 55,7% Közgazdászok 40,6% 50,3% Kereskedelmi szakemberek 38,5% 40,1% 2010 Szakmunkások 23,7% 2005 39,2% Természettudományi ágak 24,0% Jogászok 19,4% 9,5% 0,0% 10,0% 20,0% 30,0% 40,0% 50,0% 60,0% 70,0%

16 Internet vs. Print (szakterületenként)
Toborzási trendek Internet vs. Print (szakterületenként) A legfontosabb toborzási csatornák 2006-ban 60,0% 49,6% 50,0% 40,0% 37,2% 32,0% 31,6% 30,8% 33,3% 33,3% 30,1% 31,0% 29,1% 31,2% 29,6% 29,3% 30,6% 29,7% 27,0% 29,1% 30,0% 27,6% 28,0% 28,0% 28,5% 27,6% 22,0% 19,5% 20,0% 18,6% 16,8% 10,3% 10,0% 6,3% 5,5% 5,5% 0,0% HR Beszerzés, Logisztika Értékesítés IT és Marketing és PR Pénzügy, számvitel Természettudomány Műszaki terület Jog, közigazgatás Telekommunikáció Top menedzsment Céges weboldal Állásoldal Print média

17 Internet vs. Print (szakterületenként)
Toborzási trendek Internet vs. Print (szakterületenként) A legfontosabb toborzási csatornák 5 év múlva 60,0% 49,6% 50,0% 41,3% 37,0% 37,8% 40,3% 40,0% 37,5% 37,1% 37,7% 35,4% 33,0% 33,6% 35,3% 33,3% 33,6% 32,0% 33,0% 32,2% 31,1% 30,0% 18,6% 20,0% 15,8% 16,8% 16,0% 11,9% 11,5% 10,1% 8,7% 10,0% 7,0% 7,4% 5,0% 4,1% 0,0% HR Beszerzés Értékesítés Marketing és PR Jog, közigazgatás Természettudomány Műszaki terület IT és Pénzügy, számvitel Telekommunikáció Top menedzsment Céges weboldal Netes állásoldal Print

18 Az első számú toborzási csatornák 5 éven belül
Online csatornák: Vállalati honlap Online állásoldalak

19 Céges weboldalak, Állásoldalak, Print: volumen
Toborzási trendek Céges weboldalak, Állásoldalak, Print: volumen Meghirdetett pozíciók csatornák szerint Mindkét internetes csatorna hozzájárul a cégek cégek HR marketing pozíciójának megszilárdításához. Az internetes állásoldalak növekednek, a nyomtatott média folyamatosan csökken.

20 Weboldalak, Állásoldalak, Print: felvettek aránya
Toborzási trendek Weboldalak, Állásoldalak, Print: felvettek aránya Éves összehasonlításban stabil arányok A nagyvállalatok az üres álláshelyek 58%-át Interneten át töltik be

21 Mire használják a cégek az állásoldalakat
Toborzási trendek Mire használják a cégek az állásoldalakat Minden második cég használja a állásoldalak CV adatbázisait akár közvetlenül, akár indirekt módon A toborzásmenedzsmentet és a jelölt előválogatást tervezik leginkább a cégek a jövőben használni 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% 3% 5% 92% Tervezi Jelenleg is 70% 4% 7% 1% 9% 37% 32% 36% 3% 22% 16% Álláshirdetés-feladás Bannerek, linkek CV-adat- bázisok keresése saját alkalmazottal Cégbemutató Toborzás- menedzs. Automatikus szűrések CV-adatbázisok keresése állásportálok segítségével

22 Mire használják a cégek a jobboardokat: Álláshirdetés
Egyedi hirdetés Standard hirdetés

23 Cégbemutató

24 Banner, linkek, HR marketing

25 Toborzásmenedzsment

26 CV adatbázisok

27 Automatikus szűrések, űrlapok

28 Pályázás E-mailen vagy online űrlapon?
Az elektronikus pályázás időbeli változása Az elektronikus pályázáson belül az űrlap-alapú pályázatok jelentős, 11%-os növekedése következett be 3 év alatt. 51,4% értékre nőtt az érték. Az elektronikus pályázás terén teljes változás következik be. Az arányok 8 év alatt megfordulnak az kárára és az online űrlapok javára.

29 Végezetül…

30 Köszönjük figyelmüket!
The online recruitment company. .


Letölteni ppt "jobpilot The pioneer in online recruitment Buda Diána Tanácsadó"

Hasonló előadás


Google Hirdetések