Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIda Patakiné Megváltozta több, mint 10 éve
1
1 A TIT HABE 10 ÉVE A LAKOSSÁG BIZTONSÁGPOLITIKAI ÉS HONVÉDELMI FELKÉSZÍTÉSÉBEN Előadó: Dr. Vámosi Zoltán TIT HABE alapító elnöke (06/30/9842-372) Jubileumi konferencia Jubileumi konferencia BIZTONSÁGPOLITIKA ÉS HONVÉDELEM A KÖZVÉLEMÉNYBEN (Tíz év a biztonságpolitikai ismeretterjesztésben) 2006. október 27.
2
2 RÖVID TÖRTÉNET hazai és nemzetközi feltétel: változások és tudományos bizonytalanság 1996. november 22. – ALAKULÁS (TIT Székház, Budapest, Bródy S. utca 16.) 18 alapító tag + Piróth Eszter TIT igazgató MA – 183 fő MA – 183 fő jogutód (TIT Hadtudományi Választmány) TIT Szövetségi tagság – Közgyűlés döntése (1997)
3
3 TAGSÁG ÖSSZETÉTELE fegyveres és rendvédelmi szervek tagjai, érdeklődők – tudományos közéleti tapasztalat – tudományos közéleti tapasztalat – kutatói, előadói és publikációs múlt – kutatói, előadói és publikációs múlt – a hadtudomány és biztonság megismertetése, összefüggések – a hadtudomány és biztonság megismertetése, összefüggések tevékenységi kör – hadtudomány és biztonság (komplex értelmezés) közhasznúság (1999) honlap (2001, www.habe.hu, e-mail: hab0@t-email.hu) www.habe.huhab0@t-email.huwww.habe.huhab0@t-email.hu Ifjúsági Tagozat (2003)
4
4 ALAPSZABÁLY Az Egyesület célja: Szellemi műhely létrehozása, amely lehetővé teszi az ország nemzetközi helyzetével, biztonságával, honvédelmével, belső rendjével kapcsolatos kérdések korszerű bemutatását, tudományos kutatását, oktatását, tudományos ismeretterjesztő munka szervezését és végzését. (2.pont) E cél érdekében vállalja: Szakmai konferenciák, tanácskozások rendezését, lakossági fórumok, oktatási intézményekben speciál kollégiumi előadássorozatok, ifjúsági szakmai és honismereti táborok szervezését, publikációs lehetőségek biztosítását a hadtudományi és biztonságpolitikai kutatások eredményeinek a megismertetésére. (2. pont)
5
5 MŰKÖDÉSI ALAPELVEK a biztonság, mint komplex társadalmi kategória kategória –társadalmi feladat és felelősség –szintek és elemek kölcsönhatása objektivitás és rendszerszemlélet a szakterületek integrált megközelítése – együttműködés együttműködés
6
6 MŰKÖDÉSI ALAPELVEK társadalmi egyenlőség az információhoz jutáshoz – főváros és vidék lakossága a fiatalok tájékoztatása – jövőorientáltság és felelősség kialakítása a korosztály és a társadalmi státusz fontossága – differenciált és célirányos felkészítés
7
7 PILLÉREK TUDOMÁMYOSKUTATÁSOKTATÁS TUDOMÁNYOS ISMERET- TERJESZTÉS Témák: nemzetközi viszonyok világrend-terrorizmus nemzetközi konfliktusok NATO és EU szomszéd országok globális problémák információs társadalom társadalom-haderő Formák: akkreditált regisztrált speckoll. Célcsoportok: fiatalok pedagógusok köztisztviselők rendvédelmi szervek tagjai katonák Szintek: közoktatás felsőoktatás felnőttképzés Formák: ifjúsági fórumok és vetélkedők lakossági fórumok előadássorozatok (roadshow-k)
8
8 OKTATÁSI-KÉPZÉSI PROGRAMOK Akkreditált programok (30 órás): Az EU-integráció biztonságpolitikai aspektusai (közig. és közműv.) A biztonság és titokvédelem aktuális kérdései a magyar és a NATO/NYEU szabályozás alapján Az elektronikus információ védelme, az informatikai rendszerek biztonságos alkalmazása a kormányzati szférában A 21. század kihívásai az oktatásban (A biztonság időszerű pedagógiai-módszertani kérdései)
9
9 OKTATÁSI-KÉPZÉSI PROGRAMOK Regisztrált programok (30 órás): Az euro-atlanti együttműködés biztonságpolitikai kérdései (Az önkormányzatok regionális akadémiája) Az információs és tudástársadalom kérdései Speckoll-ok – Debreceni Egyetem, Miskolci Egyetem, ELTE, CORVINUS Egyetemi előkészítők – ZMNE
10
10 EGYÜTTMŰKÖDÉS alapelveinkkel összhangban szakmai műhelyek felsőoktatási és felnőttképzési intézmények állami és társadalmi szervek (Külügyminisztérium, HM, BM) civil szervezetek
11
11 KAPCSOLATAINK írásos együttműködési megállapodás alapján –PVOP –HOP → HTT –ORFK → RTT –Oktatási Minisztérium –Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem –BM PhD Kollégium –Szeged Biztonságpolitikai Központ –Magyar Tartalékosok Szövetsége (MATASZ)
12
12 NEMZETKÖZI KAPCSOLATOK NATO Főtitkárság, Sellye János Egyetem, francia védelmi minisztérium, Kaliforniai Egyetem, Ukrán Tudományos Akadémia
13
13 FONTOSABB RENDEZVÉNYEINK – alapelveinkkel összhangban hazai és nemzetközi tudományos konferenciák (2-4/év) hazai és nemzetközi szakértői konferenciák (1-2/év) nyári és regionális egyetemek (Nyíregyháza, Debrecen) Biztonságpolitikai Akadémia előadássorozat (euro-atlanti integráció) Honvédelem a 21. század küszöbén (katonai vezetés és civil szervezetek találkozója a honvédelem időszerű kérdéseiről)
14
14 FONTOSABB RENDEZVÉNYEINK – alapelveinkkel összhangban Jogrend és társadalmi biztonság (rendvédelmi szervek vezetői és civil szervezetek találkozója) Regionális összefüggések a Magyar Köztársaság biztonságában (területi sajátosságok) lakossági fórumok (az ország egész területén, kiemelten NATO- és EU-népszavazás előtt) előadássorozatok (Magyar Honvédség, Határőrség, ORFK)
15
15 FONTOSABB RENDEZVÉNYEINK – alapelveinkkel összhangban továbbképzések és egyetemi előkészítők (köztisztviselők, önkormányzatok, történelemtanárok, ZMNE) pályázatok (ORFK, MTTE, ZMNE) ifjúsági fórumok és vetélkedők (Békéscsaba, Oroszlány, Eger, Sárospatak)
16
16 NÉHÁNY SZÁMADAT –konferencia – 35 > 1800 fő részvevő –lakossági fórum – 364 (EU-népszavazás előtt 120/17 megyében) > 22.000 részvevő –speckoll – 428 fő kollokvált –Biztonságpolitikai Füzet – 14 db, Különszám – 8 db > 21.000 + 7.500 példány –Biztonságpolitikai és honvédelmi ismeretek (kézikönyv a középiskolás diákok számára) – 1 db – 1200 példány
17
17 TÍZ ÉV TAPASZTALATAI szükséges és fontos tevékenység, mert –hazai és nemzetközi változások –Magyarország nemzetközi szerepvállalása (NATO, EU, egyéb) –eltérő nézetek és vélemények (érdekek, értékek, ismeretek) –szakmai előképzettség hiánya (oktatás, média) –demokratikus döntésekben való részvétel (helyi és országos költségvetés, beruházás) –kockázatok (békemissziók, közrend)
18
18 TÍZ ÉV TAPASZTALATAI felkészült állampolgár felelős döntései közvéleményt formáló-befolyásoló elitek felkészültsége (pedagógus, önkormányzat, művelődésügy, média) döntéshozók felelőssége (közigazgatás, vállalkozói szféra) fiatalok jövőképe (biztonság, integrációk, globális problémák) a TIT HABE tevékenysége – egyik meghatározó tényező KÖSZÖNET
19
19 TENNIVALÓK Korszerűség és naprakészség Együttműködés Esélyegyenlőség Tudományosság Módszer Kommunikáció
20
20 KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.