Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az értékesítési rendszer szereplői

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az értékesítési rendszer szereplői"— Előadás másolata:

1 Az értékesítési rendszer szereplői
Termelők, szolgáltatók a termékek jellegének megváltozása Nagykereskedők egy visszaszorulni látszó kör Kiskereskedők a formák változatossága fejlődési irányzatok Korszerű módszerek a vevői igény-kielégítésben - logisztikai technikák

2 Kereskedelmi trendek Magyarországon(1)
Foglalkoztatottak száma nő, 1995-ben összes dolgozó 13,6%-a a GDP ,8 százalékát adja Európai Unió +2% Nagykereskedelmi vállalat Kiskereskedelmi vállalat

3 Kereskedelmi trendek Magyarországon(2)
lakosra jutó kereskedések száma 78 (1930), 43 (1970), (1996) Kiskereskedelmi- és vendéglátó-forgalom reálértékben 7 év alatt 20% csökkenés

4 Kiskereskedelem fejlődési irányzatai(1)
Koncentráció fokozódik nagyméretű szakboltok és diszkont áruházak Wal-Mart, METRO, Kmart, Sears Életgörbe elmélet

5 Kiskereskedelem fejlődési irányzatai(2)
Kiskereskedelmi kerék alacsony: státus, árrés, ár felfelé pozicionálás kis haszon, nagy forgalom Kiskereskedelmi harmonika forgalmazott termékek „kategória gyilkosa” TOYS’R’US

6 Korszerű módszerek a vevői igénykielégítésben(1)
Az értékesítési rendszer átváltásainak szerepe Keresztdokkolás (Wal-Mart) Számítógépes információrendszer Logisztikai infrastruktúra

7 Korszerű módszerek a vevői igénykielégítésben(2)
Az ECR a végső fogyasztó keresletére alapozott, folyamatos készletutántöltési eljárás, amely a fogyasztási cikk-termelők és a kiskereskedők együttműködésén alapszik a nagyobb logisztikai hatékonyság érdekében.

8 Vállalati esetek „A győztesek logisztikája”
Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Tudományos Társaság 10. Kongresszus „A győztesek logisztikája” 2002. november 6-8.

9 Az elsődleges szállítási rendszer működtetésének környezeti jellemzői Mondovics János, Dreher Rt.
4 alvállalkozó, 50 (65) kamion (32 palettás) 1:2 szezonalitási index Célfuvar a nagykereskedők raktáraiba közvetlenül, kiszolgálási ablak 6-16 óra között, teljes értékesítési volumen 60%-a, 24 órán belüli kiszolgálás Depófeltöltés, kiszolgálási ablak 12-6 óra között (szezontól függően), teljes értékesítési volumen 40%-a 1:2 hó eleje/hó vége értékesítési arány Heti értékesítés napi átlagának változékonysága a heti értékesítés 15-30%-a között

10 A GPS rendszeren alapuló diszpécselési rendszer működtetési körülményei, flexibilitása Mondovics János, Dreher Rt. A szállítói flotta és a gyártelepi kiszolgáló kapacitás legjobb kihasználásának és összehangolásának olyan komplex software-hardware eszközrendszere, melynek segítségével

11 Mondovics János, Dreher Rt.
az ütemezési feladat tervezésének időszükséglete a töredékére csökkenthető; az ütemezési feladat teljesítése -a kamionok helyzetéről folyamatosan információt szolgáltató GPS rendszer működtetésén keresztül- szorosan követhető és ellenőrizhető; a rendkívüli esetekből adódó konfliktusok, az átsorolások időben és rugalmasan oldhatók meg; minden esemény naplózott, így az okok utólagos elemzése, a következtetések levonása egyszerű, a rendszer folyamatos javíthatósága, tökéletesítése így kellően megalapozott.

12 Zöldség – gyümölcs raktár Terhes Kristóf, Tesco Global Rt.
A Tesco 2002 márciusában nyitotta meg első közép-európai zöldség-gyümölcs raktárát Üllőn. A központi raktárt a K-Sped nevű külső logisztikai szolgáltató üzemelteti. A disztribúciós központ és az árut szállító teherautók is, állandó hőmérsékletet biztosító hűtőberendezésekkel vannak felszerelve.

13 Raktározás Terhes Kristóf, Global Tesco Rt.
A fő szempont az áru minőségének és elérhetőségének javítása volt, valamint az, hogy vásárlóink a legjobb zöldség-gyümölcs termékeket kaphassák meg Magyarországon. A cél megvalósításához jelentős változtatásokat kellett eszközölnünk az áru beszerzése és elosztása terén.

14 Zöldség-gyümölcs raktározás Terhes Kristóf, Tesco Global Rt.
1.Kiskereskedelem. Áruházainknak zöldség-gyümölcs megrendelése megváltozott és jelenleg a központi áruelosztási osztályon keresztül történik, meghatározott időben. A zöldség-gyümölcs osztályokat újra oktattuk, hogy a működés és a termék rotáció még hatékonyabb legyen. A hangsúly jelenleg a legjobb minőségű termékek folyamatos elérhetőségén van.

15 Zöldség-gyümölcs raktározás Terhes Kristóf, Tesco Global Rt.
2. Áruellátás A bolti rendeléseket, szállítói rendelésekké konvertáljuk és minden nap délig továbbítjuk szállítóink felé. Elérhetőségi probléma esetén alternatív szállítóktól rendelünk 14:00-ig. A teljes ellátási lánc hűtött.

16 Zöldség-gyümölcs raktározás Terhes Kristóf, Tesco Global Rt.
A központi raktárban 6 minőségellenőr dolgozik, akik beérkezéskor ellenőrzik, hogy az áru minősége megfelel-e a Tesco minőségi követelményeinek. A raktár négyzetméter alapterületű és a G.O.L.D. Raktár menedzsment rendszerrel működik. A szállítók naponta szállítanak a raktárba.

17 Zöldség-gyümölcs raktározás Terhes Kristóf, Tesco Global Rt.
Előnyök Jobb áruelérhetőség Jobb minőség Szélesebb termékválaszték Lehetőség nyílt az importra (citrusfélék, banán, stb.) Több sajátmárkás termék Több szállítóval könnyebb beszerzés Lehetőségek Még jobb áruelérhetőség a szállítói forecast rendszerek segítségével. Növelnünk kell a szállítói érkezési pontosságot.

18 LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK RENDSZERE
HR SLO A SK UKR RO YU BAJA GYŐR SZEGED SOPRON ZÁHONY MISKOLC SZOLNOK DEBRECEN NAGYKANIZSA SZÉKESFEHÉRVÁR BILK HARBOR PARK CSEPEL SZABADKIKÖTŐ LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK RENDSZERE Bíró Koppány Ajtony, LOGISZTÁR Kft.

19 LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK SZOLGÁLTATÁSAI
LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÁSOK /raktározás, kombináltfuvarozás, szállítmányozás, vámügyintézés, informatikai, más értéknövelő szolgáltatások/ ÁLTALÁNOS ÜZLETI SZOLGÁLTATÁSOK /titkárság, , telefonközpont/ INGATLANNAL KAPCSOLATOS ÜZLETI SZOLGÁLTATÁSOK /étkeztetés, konferencia terem, bank, parkolási lehetőség, üzletek/ ÜZLETI TANÁCSADÁS /hitel ügyintézés/ PÉNZÜGYI TANÁCSADÁS /belföldi és külföldi támogatások elnyeréséhez való segítség/ INGATLANNAL KAPCSOLATOS EGYÉB SZOLGÁLTATÁSOK /karbantartás, vagyonvédelem/ EMBERI ERŐFORRÁSSAL KAPCSOLATOS SZOLGÁLTATÁSOK /egészségügy, oktatás/ INNOVÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK /környezetvédelem, minőségbiztosítás/ LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK SZOLGÁLTATÁSAI Bíró Koppány Ajtony, LOGISZTÁR Kft.

20 2.1) Flextronics és logisztika
Jurisits János, FLEXTRONICS Interntional Kft.  $13 milliárd éves forgalom,  100 gyártóhely 4 kontinensen,  1,6 millió m2 gyártási terület 28 országban, FLEXTRONICS TERMELÉSI FEJLESZTÉSI, LOGISZTIKAI RÉGIÓK  Korszerű logisztikai, beszerzési lánc - anyagokra és berendezésre is  Vevő specifikus kiszállítási szolgáltatás (pl. factory-to-shop)  Teljes körű IT rendszer  Komplex tervezés  Késztermék- és részegység gyártás is  Vámszabad terület

21 Partnerek komplex értékelése
2.7.) Flextronics logisztikai specialitásai – szervezet Jurisits János, FLEXTRONICS Interntional Kft. Tervezés Csom.rakodás Elhelyezés Átvétel Száll.kiválasztás Anyag azonosítás Fuvar rendelés Azonosítás Kiadás Csom.rakodás Rendelés feladás Változás követés Okmányok Minőségell. Visszavétel Beérkeztetés Adatszolgáltatás Retour fogadás Vámügyintézés Partnerek komplex értékelése

22 Szervezeti képességek Hegedűs Dezsőné, MOL Rt.
Logisztika létrehozása (1996) Eszközök, Készletek, Elosztás Teljes MOL Rt. logisztikai rendszerének integrálása (1999) Gáz, Kőolaj, Az ellátási lánc divíziós kialakítása (2000) Beszerzés Feldolgozás Logisztika Kereskedelem K+F kontrolling SCM: tervezés ütemezés készletgazdálkodás


Letölteni ppt "Az értékesítési rendszer szereplői"

Hasonló előadás


Google Hirdetések