Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Adatszolgáltatási igények kezelése
SZTE Oktatási Igazgatóság ETR Dr. Varga Zsuzsanna Racskó Tamás
2
A probléma megjelenése
Növekvő mennyiségű adatszolgáltatási kérés Ezek jellemzői Ugyanaz a kérés változatokban ismétlődik Rutinszerűen küldjük ugyanazt az excel táblát némi szűrés után A kérések zöme az OSAP statisztikán alapszik, de A kérdező nem éri el az OSAP statisztikát Több táblából kell összerakni a választ Nem mindegyik adat van meg a statisztikában Jogos kiszolgálási igények jelennek meg GMF költségvetés tervezés Oktatók, hallgatók teljesítményértékelése MAB, önértékelés, minőségbiztosítás támogatása
3
Az adatkérők köre Külsők: EMMI, Oktatási Hivatal MRK MAB akkreditáció
Sajtó Egyéb hivatalok, cégek Belsők: GMF, a költségvetéshez Nemzetközi képzésfejlesztés Marketing és kommunikáció Kari kérések (minőségbiztosítás, szakindítás) Átoktatás (Oktatási igazgatóság) Rektor
4
A leggyakoribb kérések 2014-ben
5
A leggyakoribb kérések 2014-ben
OSAP statisztikán alapuló kérések Képzési programok száma, szintenként, munkarendenként, karok szerint, idegen nyelven, új szakok Nemzetközi képzésfejlesztés, sajtó, Marketing és Kommunikáció, DPR, stratégia és intézményfejlesztés, GMF Hallgatók száma szakonként, szintenként, munkarend, karok, képzési területenként, finanszírozás szerint Kapacitáshoz (OH), GMF, nemzetközi képzésfejlesztés, marketing és kommunikáció, sajtó Külföldi hallgatók száma országonként, szakonként MRK-n keresztül (brazil, angolai, kazah), nemzetközi képzésfejlesztés, akkreditációk, sajtó
6
A leggyakoribb kérések 2014-ben (folyt.)
OSAP statisztikán alapuló kérések Diplomát szerzők száma szakonként, szintenként, munkarend, karok, képzési területenként, finanszírozás szerint Nemzetközi képzésfejlesztés, sajtó, Marketing és Kommunikáció, stratégia és intézményfejlesztés, Nyelvvizsgahiány miatt bennragadt diplomák száma MRK, sajtó, marketing és kommunikáció Nem minden adat van meg a statisztikában, vagy tovább számítandó Képzési terület, idegen nyelvű képzésben diplomát szerzettek, férőhelyek, felvehető létszám
7
A leggyakoribb kérések 2014-ben
ETR –ből előállítható Nyelvtudás kérdéskör (hallgatók idegen nyelv tudása, belépéskor nyelvvizsgával rendelkezők száma) Nemzetközi képzésfejlesztés, sajtó, régiós cégek, Oktatói terhelés, átoktatás (oktatók óraterhelése, átoktatott és fogadott kurzusok adatai: óraszám, hallgatói létszám, teremigény) GMF, karok, oktatási igazgatóság, MAB önértékelés Képzési program (tárgyak) hallgatóinak teljesítéseloszlása nemzetközi képzésfejlesztés, önértékelés, karok
8
Megoldás: a MONITOR Riportötletek a Monitorhoz
Teljesítményértékeléshez - oktató óraterhelés egy oktatóra jutó átlagos óraszám - egy oktatóra jutó vizsgáztatandó hallgatók száma - a jegyek megoszlása kurzusonként - vizsgastatisztika : jelentkezők és vizsgázók számának aránya - vizsgahelyek számának ellenőrzése Átoktatáshoz - átadott és fogadott kurzusok adatai: létszám, oktatók, teremigény Hallgatói előrehaladáshoz: - nyelvvizsga miatt visszatartott diplomák száma és eloszlása szakok, karok szerint - lemorzsolódás számítása: kezdő évfolyam nyomonkövetése, átlagos előrehaladási sebesség a szakon , elbocsátásig eltelt félévek átlagos száma Önértékeléshez, akkreditációhoz - oktató hány kredit felelőse a szakon/intézményben (szak, szakirány, tárgyfelelősségek) - oktató heti óraterhelése a szakon/intézményben - szak oktatói beosztás, tudományos fokozat, életkor szerinti eloszlás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.