Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Tudásmenedzsment és a Web 2.0
2
Mi is a web 2.0?
3
A Web 2.0 jelenség kialakulása
Az internet fejlődésének magasabb foka A felhasználók számának drámai növekedése, mobil eszközök nagy száma A szoftver szektor új próbálkozásai a „dot com” lufi kipukkadása után
4
Mi is a web 2.0 ? „Web 1.0 was commerce. Web 2.0 is people.” (Singel, 2005.) „… open architecture, its lowering of its barriers to publishing, the ease with people can connect ideas, the increase in available bandwith and compuring power.” (Weinberg, 2007.) „Not revolution but evolution.”
5
Web 2.0 alapelvei A web, mint platform/felület/tér
Szolgáltatásfejlesztés nem alkalmazásfejlesztés A használók aktív részvétele Egy szolgáltatás javul, ha sokan használják Kollektív intelligencia A tartalom a lényeg/alap Állandó „béta” állapot Gazdag használói élmény kis modulokon keresztül
6
Web 2.0 alkalmazások szintjei
3. szint – legtöbb web 2.0 alkalmazások nagy része – csak interneten létezik 2. szint – tud offline is működni, csak az emberi hálózatokban van ereje 1. szint offline is működik, de lényege az online alkalmazás 0. szint – offline is működik Nem web alapú alkalmazás
7
Wiki 1994-ben első wiki Sablonok alapján mindenkin szerkesztheti
Hypertextes kapcsolódások Tudásmegosztás új dimenziói
8
Blog Már web 1.0 környezetben is Új tényezők a web 2.0-ban
Írás folytonossága Blogok óriási száma Blogoszféra – információs potenciál, megbízhatóság, gyakoriság – más mint egyéb webes alkalmazások Új alkalmazások: RSS, címkézés, közösségépítő szolgáltatások
9
Mi az oka az óriási fejlődésnek?
1 milliárd ember fér hozzá az internethez Kétszer annyi mobil eszköz van, mint asztali gép Szélessávú internet nagy aránya
10
Vállalat 2.0 „Implementation of the web 2.0 infrastructure and/or tools by the organization. „ Két oldalról vizsgáljuk: Alkalmazott technológia Felhasználói oldal Kicsi a bizonyíték a tényleges hasznára (?!) Biztonsági kérdések
11
Tudásmenedzsment 2.0 Kérdések, gondolatok
Emberek passzivitása Munka után építem a hálózatot… Csak a tartalom miatt? Optimisták - pesszimisták
12
Eszközök - elmélet „Assimilation of tools will be much faster and easier than assimilation of concepts.” (Levy, 2009.) Használat kérdése – eszköz szintű használat az elméleti elfogadást is magával hozhatja Internet trendek – web 2.0 sikere TM trendek, amelyek a megosztást hangsúlyozzák
13
Tudásmenedzsment és a web 2.0 alapelvei
Összehasonlítás az Elméletek Alapelvek Eszközök Szervezeti kultúra szerint
14
Elméletek (kritikusok, lelkesek, kivárók/hezitálók)
Web 2.0 csak technológiai változás nem elméleti Új erőt adhat a megkopott TM-nek Mi is ez tulajdonképpen?
15
Alapelvek Táblázatban hasonlítható össze Különbségek
centralizáció-decentralizáció Kontrolált – nem kontrolált
16
Eszközök, alkalmazások
Olcsó Könnyen adaptálható Biztonsági funkciók is Összekapcsolhatóság
17
Szervezeti kultúra Jobban összpontosít az egyes felhasználói csoportokra A fiatalok a zászlóvivők, katalizátorok
18
Miért érdemes használni a web 2.0 eszközöket a TM-ben?
Új hangsúlyokat visznek bele Az emberek – főként a fiatalok – elvárják megjelenésüket és használatukat vállalati környezetben is Az újdonság és sikeresség légköre veszik őket körül
20
Ellentmondások 1. „We want organic growth of information, but we also want an "official version." We want to promote innovation and open usage, but we cannot risk exposing proprietary intellectual property. We want fast, intranet-based tools, but we don't want to spend money. We want everything in beta, but the tools still need to be stable. „
21
Ellentmondások 2. „We want free-flowing information, but without negatively impacting legal, e-discovery, or litigation. We want integration with large legacy systems, but we also want low implementation costs. We want grassroots adoption, but with executive sponsorship. We want to increase KM effectiveness, but with little or no additional funding.”
22
Forrás Németh Márton: A web 2.0 hatása a tudásmenedzsmentre. In: TMT sz., p Levy, Moria:WEB 2.0 implications on knowledge management. In:Journal of Knowledge Management sz., p
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.