Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGyőző Vincze Megváltozta több, mint 10 éve
1
Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf. 489. Tel.: (1)4825377, (1)4825263; fax: (1)4825118 Internet: http://mgmt.uni-corvinus.hu 2009. november 18. A diplomás pályakövetési rendszer néhány szervezeti és szervezési kérdése Kováts Gergely
2
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései2. Az intézmények sokfélesége ■Diszciplinák sajátosságai (pl. mennyire könnyű elérni a hallgatókat) ■Eredet (vannak-e helyi kezdeményezések, milyen idejűek) ■Méret (hallgatói létszám, karok) ■Következmény: Nincs minden esetben optimális DPR szervezeti megoldás ■Variációk
3
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései3. Az intézmények sokfélesége ■Diszciplinák sajátosságai ■Eredet ■Méret ■Nincs minden esetben optimális DPR szervezeti megoldás ■Variációk
4
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései4. Szervezeti és szervezési kérdések ■Centralizáció vagy decentralizáció ■DPR lebonyolítását meghatározó szervezési sikertényezők ■A központi DPR funkció szervezeti helye és szerepe ■A DPR működtetőinek szereplői
5
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései5. Centralizált és decentralizált megoldás összehasonlítása + Egységes módszertan + Kevesebb ember + Nagyobb rutin, nagyobb specializáció + A változások bevezetése egyszerűbb + Intézményi integrációt elősegítő lépés – Érdekeltség megteremtése nehezebb + Személyreszabottabb kérdések + Közvetlenebb megkeresés, nagyobb visszaérkezési arány (?) + Nagyobb kari érdekeltség – Egységesség megteremtése nehezebb – A változások központilag nehezebben érvényesíthetőek – Erőforrásigényesebb Centralizált megoldásDecentralizált megoldás
6
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései6. Decentralizáció Centralizáció Egyedi szak/kar szintű felmérések összehangolás nélkül Egyedi szak/kar szintű felmérések egyetemi szinten bizottság révén összehangolva (de a feladat ellátáshoz szükséges információkat mindenki egyedileg intézi a központi szervezeti egységekkel) Egyedi szak/kar szintű felmérések egyetemi szinten támogató központi szervezeti egységgel (amely biztosítja a felmérések összehangolását, illetve intézi a központi szolgáltatásokat) A DPR-rel kapcsolatos felelősség alapvetően a létrehozott központi szervezeti egységet terhelik, amely a feladatok egy részének végrehajtásába a szakot/tanszéket/kart is bevonhatja Központi szervezeti egység koncepció-kialakítási és végrehajtási feladattal a karok és a szakok konzultatív bevonásával Központi szervezeti egység a karok, szakok bevonása nélkül
7
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései7. Egyedi szak/kar szintű felmérések összehangolás nélkül Egyedi szak/kar szintű felmérések egyetemi szinten bizottság révén összehangolva (de a feladat ellátáshoz szükséges információkat mindenki egyedileg intézi a központi szervezeti egységekkel) Egyedi szak/kar szintű felmérések egyetemi szinten támogató központi szervezeti egységgel (amely biztosítja a felmérések összehangolását, illetve intézi a központi szolgáltatásokat) A DPR-rel kapcsolatos felelősség alapvetően a létrehozott központi szervezeti egységet terhelik, amely a feladatok egy részének végrehajtásába a szakot/tanszéket/kart is bevonhatja Központi szervezeti egység koncepció-kialakítási és végrehajtási feladattal a karok és a szakok konzultatív bevonásával Központi szervezeti egység a karok, szakok bevonása nélkül Karok aktivitása Egyetemi központ aktivitása
8
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései8. A DPR sikerét meghatározó szervezési kérdések ■Koncepcióalkotás – Ki(k)nek szánjuk az eredményeket? Mire kíváncsiak? – A potenciális vevők és igényeik átgondolása (vezetők és oktatók, leendő és jelenlegi hallgatók, munkaadók, kormányzat és oktatáspolitikai szereplők) – Riportok átgondolása – Kapcsolódó egyetemi tevékenységek ■Előkészítés-logisztika – Módszertan-függő – Hogyan érjük el a hallgatót? - Elérhetőségi adatok rendelkezésre állásának biztosítása – Miért tölti ki a hallgató? - Üzenetek személyre szabása, kapcsolt szolgáltatások (alumni, rendezvény-meghívó, korábbi eredmények) ■Lebonyolítás – zökkenőmentesség, hallgatók támogatása, ügyfélszolgálat ■Visszacsatolás – Mikor? – aktualitás (gyorsjelentés, részletes elemzés) – Mi jelentenek az eredmények? – segítség az értelmezésben – Jól kommunikálható mutatószámok – Értelmes mutatók
9
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései9. Ki(k)nek szánjuk az eredmények et? Mire kíváncsiak? Milyen más tevékenység ekhez kapcsolódik ? A DPR sikerét meghatározó szervezési kérdések Koncepció- alkotás Előkészítés, logisztika Lebonyolítás Visszacsatolás
10
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései10. A DPR sikerét meghatározó szervezési kérdések ■Koncepcióalkotás – Ki(k)nek szánjuk az eredményeket? Mire kíváncsiak? – Milyen más tevékenységekhez kapcsolódik? ■Előkészítés-logisztika – Módszertan-függő – Hogyan érjük el a hallgatót? – Miért vesz részt benne a hallgató? ■Lebonyolítás ■Visszacsatolás – Mikor? – Mit? – Mi jelentenek az eredmények?
11
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései11. DPR Alumni Minőségügy Hallgatói szolgáltatások Intézményi kommunikáció, marketing Vállalati kapcsolatok fundraising A DPR tevékenységhez kapcsolódó egyetemi tevékenységek …
12
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései12. Ki(k)nek szánjuk az eredmények et? Mire kíváncsiak? Milyen más tevékenység ekhez kapcsolódik ? Milyen adatgyűjtés? A DPR sikerét meghatározó szervezési kérdések Koncepció- alkotás Előkészítés, logisztika Lebonyolítás Visszacsatolás Hogyan érjük el a hallgatót? Miért vesz részt benne a hallgató? (Módszertan-függő) Mikor? Mit? Mi jelentenek az eredmények ? Zökkenőmentesség, hallgatók támogatása, ügyfélszolgálat
13
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései13. Ki(k)nek szánjuk az eredmények et? Mire kíváncsiak? Milyen más tevékenység ekhez kapcsolódik ? A DPR sikerét meghatározó szervezési kérdések Koncepció- alkotás Előkészítés, logisztika Lebonyolítás Visszacsatolás Hogyan érjük el a hallgatót? Miért vesz részt benne a hallgató? (Módszertan-függő) Mikor? Mit? Mi jelentenek az eredmények ? Zökkenőmentesség, hallgatók támogatása, ügyfélszolgálat
14
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései14. A DPR központ telepítése ■Karrier Iroda, alumni, diáktanácsadó ■Minőségügyi iroda vagy belső kutató csapat ■Tanulmányi hivatal, oktatásadminisztráció ■Marketing, PR Forrás: Horváth (2008)
15
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései15. A központi szervezeti egység lehetséges szerepei Kis szerep a koncepcióalkotásban Nagy szerep a koncepcióalkotásban támogató szerepstratégiai szerep Kis szerep a végrehajtásban végrehajtó szerepteljes felelősség Nagy szerep a végrehajtásban
16
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései16. DPR szponzor DPR Felügyelő Testület DPR Igazgató DPR Szakmai vezető DPR szakértők DPR végrehajtók DPR adminisztráció Koncepció- alkotás Végrehajtás Felső vezetés Középvezetés Operatív munkatársak A DPR szereplői
17
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései17. Köszönöm a figyelmet!
18
2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései18. Felhasznált források ■Horváth Dániel (2008): Hazai Gyakorlatok a diplomás pályakövetésben. In: Horváth Tamás (szerk)(2008): Diplomás pályakövetés. Hazai és nemzetközi gyakorlatok. Budapest: Educatio Kht)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.