Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Előadó: Németh Viktor projektvezető május DRT

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Előadó: Németh Viktor projektvezető május DRT"— Előadás másolata:

1 1 Előadó: Németh Viktor projektvezető 2014. május 21-23. DRT
Demand Responsive Transport "Igényvezérelt közlekedési rendszer tesztprojekt eredményei Miskolcon„ Előadó: Németh Viktor projektvezető május

2 ATTAC (Attractive Urban Public Transport for Accessible Cities - Vonzó városi közösségi közlekedés az elérhetőbb városokért) A Miskolc Holding Zrt. vezette ATTAC projekt összesen 9 partnerrel valósul meg, melyek Olaszországból, Romániából, Szlovákiából, Bulgáriából, Görögországból, Szlovéniából és Magyarországról csatlakoztak a Team-hez. Az ATTAC témakörei: Mobilitási problémák kezelése igényvezérelt közösségi közlekedési szolgáltatás biztosításával. (DRT - Demand Responsive Transport) Innovatív és integrált jegyrendszer, valamint okos kártya rendszer bevezetése. Utas-tájékoztatási rendszer fejlesztése.

3 Fő elvárások, feltételek
DRT projekt - Demand Responsive Transport (Igényvezérelt Közlekedési Rendszer) Tesztprojekt célja: utas szempontból az igényvezérelt közlekedési rendszer működésének elfogadása és annak használati hajlandósága, a közösségi közlekedési szolgáltatáson belül gazdaságosan működtethető-e a rendszer. Fő elvárások, feltételek Min. 4 hónapos tesztüzem Min. 4 db viszonylaton min. 3 db viszonylat, mely a jelenlegi menetrendben is szerepel max. 1 db új viszonylat, mely a jelenlegi szolgáltatásban nem szerepel Utazóközönség számára többletköltséget nem okozhat Jelenlegi közlekedési struktúrába illeszkedjen (megálló, jegy, bérlet) Járműméret igazodjon az igényekhez

4 Tesztprojekt koncepció I.
I. Koncepció: Az MVK Zrt. szempontjainak, érdekeinek szem előtt tartása Költségcsökkentés A kiválasztott 4 viszonylaton a menetrendben meghirdetett késő esti és kora reggeli járatok igényvezérelt rendszerbe illesztése Minimális kommunikáció, az is az utolsó pillanatokban Eredmény: Az indulás előtt egy nappal lefújva Újratervezés

5 Tesztprojekt koncepció II.
II. Koncepció: TÖBBLETSZOLGÁLTATÁS Kommunikáció – kommunikáció – kommunikáció Két lépcsős megvalósítás Első lépcső: 0-1 hónap – 4 meglévő viszonylat üzemidejének kiterjesztése 2-2 járattal, DRT rendszerben. Második lépcső: 2-4 hónap – 3 meglévő viszonylat és 1 teljesen új viszonylat, a jelenlegi szolgáltatással le nem fedett területen 3-4 hónapban a jármű méret igényhez való igazítása is valósuljon meg

6 Első lépcső I. Első lépcső DRT járatai:
Induló dátum: május 13. (Első lépcső vége: június 16.) 4 meglévő viszonylaton az üzemidőn túl 2-2 plusz járat (16 járat) Kiválasztás: utas és területi képviselői igények alapján 3A-as viszonylat 21-es viszonylat 24-es viszonylat 31-es viszonylat Búza tér Balaton utca Tiszai pu. Kandó K. u. Repülőtér Szinvapark Avas vk. 20:58 21:10 03:25 03:55 21:30 03:15 03:30 21:28 21:40 23:30 00:00 22:10 21:45 00:43 01:03

7 Első lépcső eredményei I.
Első lépcső: május 12. – június 16. (36 nap) Összesen 560 DRT járat 71 fő elszállított utas  Regisztrációk száma Érdeklődő Valós 363 192 Igénybejelentések száma Összesen 3A 21 24 31 65 26 5 13 Alkalmazott módszer Web Telefon Személyes 18 46 1 Szállított utasok száma Összesen 3A 21 24 31 71 27 5 18

8 Második lépcső I. Módosítás (2-4 hónapra):
A két legkevésbé kihasznált viszonylat lecserélése (24, 31) 1 db teljesen új viszonylat bevezetése a 31-es viszonylat helyett 24-es viszonylat lecserélése egy másik meglévő viszonylatra (20-as) Új viszonylattal szembeni alapvető elvárások, szempontok: A jelenlegi szolgáltatással le nem fedett terület bevonása, ellátása Az elmúlt években érkeztek, ellátatlan területekre vonatkozó igények figyelembevétele Üzemeltetési szempontok figyelembe vétele

9 Miskolc város 300 és 500 m sugarú lefedettségi térképe
Második lépcső II. Miskolc város 300 és 500 m sugarú lefedettségi térképe

10 Második lépcső III. Üzemeltetési szempontok:
Kritériumok három nagy csoportba kerültek besorolásra: Forgalmi szempontok (pl.:üzemidő, km, forduló) Gazdasági szempontok (pl.: üzemeltetési ktg., infrastruktúra ktg.) Szolgáltatói szempontok (pl.: terepviszonyok, utazási jelleg, lefedettség, fenntarthatóság) A különböző szempont csoportok súlyozásra kerültek 30, 40, 30 %-os súllyal. A csoportokon belül a szempontok 1-től 10 pontig pontozhatók. A legnagyobb pontszámot elérő új viszonylat megvalósítása javasolt.

11 Új viszonylat I. 6 db új lehetséges viszonylat:
A1 - Búza tér – Pingyom tető A2 - Tiszai pu. – Zsigmondy u. – Repülőtér A3 - Búza tér – Közdomb A4 - Búza tér – Hidegh sor – TV torony A5 – Tapolcai kör járat A6 - Felső-Majláth – Állatkert

12 A6 A2 A3 A4 A1 A5

13 KRITÉRIUM RENDSZER EREDMÉNYE:
Új viszonylat II. KRITÉRIUM RENDSZER EREDMÉNYE: ZOO RANGSOR ÚJ VISZONYLAT PONTSZÁM I. A6 - FELSŐ-MAJLÁTH – ÁLLATKERT (ZOO) 490 II. A1 - BÚZA TÉR - PINGYOM TETŐ 375 III. A4 - BÚZA TÉR - HIDEGSOR - TV TORONY 320 IV. A5 - TAPOLCA - TAPOLCA 263 V. A3 - BÚZA TÉR - KÖZDOMB 256 VI. A2 - TISZAI - ZSIGMONDI - REPÜLŐTÉR 200

14 Az ÚJ DRT viszonylat: ZOO
Viszonylat jellemzői Üzemidő: 8:30 – 17:00 Napi fordulószám: 11 Forduló táv: 6,7 km Felső- Majláth - Vadaspark ZOO viszonylat Felső-Majláth Vadaspark 08:30 08:45 09:00 09:15 09:30 10:00 10:15 11:00 11:15 12:00 12:15 13:00 13:15 14:00 14:15 15:00 15:15 16:00 16:15 17:00 17:15

15 Második lépcső (3-4 hónap)
További módosítás (3-4 hónap): A jármú mérettel való reagálás elvárás teljesítése Ha 1 fő utas igény esetén ne küldjünk szóló vagy midi autóbuszt Az MVK Zrt. legkisebb autóbusza a Plasma midibusz (43fő) Taxi szolgáltatóval szerződni 1-8 fő utas igény esetén taxi teljesíti a szolgáltatást

16 Második lépcső összefoglalva (2-4 hónap)
DRT MÓDOSÍTÁS A 2. HÓNAPTÓL 2013. június 17.-től (nyári menetrend váltás) bevezetésre kerül (második lépcső vége: szeptember 12.): ZOO viszonylat 20-as viszonylat Taxi szolgáltatás (július 1-től)

17 Második lépcső eredményei I.
Második lépcső: június szeptember 12. (88 nap) Összesen 2688 DRT járat 4333 fő elszállított utas 3db meglévő buszon: 495 fő ZOO buszon: fő Regisztrációk száma Érdeklődő Valós 1279 904 Igénybejelentések száma Összesen 3A 21 20 ZOO 1149 231 131 28 731 Alkalmazott módszer Web Telefon Személyes 133 1015 4 Szállított utasok száma Összesen 3A 21 20 ZOO 4333 289 153 53 3838

18 Eredmény Cél Célok: Az utasok részéről a DRT rendszer használati hajlandóságának, elfogadásának, véleményének, vizsgálata Gazdasági előnyök, hatások vizsgálata, elemzése

19 Eredmény – Utas oldal 1.

20 Eredmény – Utas oldal 2.

21 Eredmény – Utas oldal 3. 97,1%

22 Eredmény – Gazdasági oldal 1.
Költség-haszon (ZOO) Tényköltség Utasszám Kalkulált jegybevétel Kalkulált eredmény Időszak Fordulószám tény Futás km Költség Ft 300 Ft/jegy Bevétel/Kiadás (Ft) június 17-30 72 482 772 58 177 július 197 1 320 1 842 78 096 augusztus 158 1 059 970 szeptember 1-12 28 188 67 442 254 76 200 8 758 Összesen 455 3 049 3 838 55 464

23 Eredmény – Gazdasági oldal 2.
Menetrendszerinti Igényszerinti Időszak Fordulószámterv Futás km Költség Ft Fordulószámtény június 17-30 154 1 032 72 482 július 341 2 285 197 1 320 augusztus 158 1 059 szeptember 1-12 88 590 28 188 67 442 Összesen 924 6 191 455 3 049 50,8 %

24 Eredmény – Gazdasági oldal 3.
MEGLÉVŐ MENETRENDI VISZONYLATOK Viszonylat Jármű MENETREND szerint DRT rendszerben DRT megtakarítás Futás km Költség Ft 3A busz 1 408 176 47 514 57% 63% taxi   - - 584 21 4 226 144 38 903 69%  - 1 585 20 1 995 204 55 076 85% 121 24 267 TÖBBLETJÁRATOKRÓL VAN SZÓ 20-as viszonylat eredményeit nem vettük figyelembe

25 EREDMÉNYEK- GAZDASÁGI OLDAL 4.
TAXI szolgáltatás 50-60% 56 % Menettrendi DRT TAXI DRT Akár ~ 70 % megtakarítás

26 DRT Jelene és Jövője DRT viszonylat tervek:
A ZOO viszonylat április szeptember 30. között ismét közlekedik 2014-ben új DRT viszonylatok tervezése DRT kommunikációs, „átnevelő” intézkedések A DRT rendszer előnyének, hasznosságának megismertetése, melynek célja, hogy ne csak mint TÖBBLETSZOLGÁLTATÁST tudjuk alkalmazni, hanem a kihasználatlan késő esti, peremvidéki járatokon néhány éven belül bevezethető legyen.

27 Igénybejelentések száma Szállított utasok száma
A ZOO viszonylat április május 12. közötti eredményei Igénybejelentések száma Alkalmazott módszer Szállított utasok száma Jeggyel utazik Bérlettel utazik Ingyen utazik Telefon Személyes 101 77 24 866 134 609 123

28 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
MVK Zrt, Projekt Igazgatóság Németh Viktor projekt vezető Mobil: /


Letölteni ppt "1 Előadó: Németh Viktor projektvezető május DRT"

Hasonló előadás


Google Hirdetések