Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Magyar Nyomda- és Papíripari Szakmai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Magyar Nyomda- és Papíripari Szakmai."— Előadás másolata:

1 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Magyar Nyomda- és Papíripari Szakmai Szövetség T ÉNYEK ÉS T RENDEK 2006 Feltörekvő ágazat: a digitális piac Kaposvár, 2007 május 17 ----------------------------------- Dobay Csaba Xerox Magyarország Kft. Nyomdaipari üzletág igazgató

2 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Témakörök • Bemutatkozás • Tények és trendek – ahogy én láttam • Tények és trendek – ahogy a számok mutatják • Kérdések, válaszok, beszélgetés 25 perc

3 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Bemutatkozás • Dobay Csaba • 10 éve a Xeroxnál • 4. munkakör - nagyformátum - regionális papírbeszerzés és logisztika - belső üzletfeljesztés – Lean Six Sigma - 2007 februártól: nyomdaipari üzletág igazgató (Magyarország, Horvátország, Szlovénia)

4 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Tények és trendek - ahogy én láttam... - 10 éve volt - a cég megjelent az első nagyteljesítményű, kimondottan digitális nyomtatóival - dörzsöltük a markunkat: „vége az ofszetnek” – így láttuk mi - a nyomdászok kuncogtak: „dehogy van vége az ofszetnek” Innen fakadt az előadásom dilemmája: „Milyen újat mondjak a nyomdászoknak tényekről és trendekről, akik ebben az iparban vannak óvodáskorom óta?!” Számok? Statisztikák? Nem olyan érdekes, elfelejtődik... Miről szóljon az előadásom?

5 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. - úgy döntöttem, hogy Önöket fogom idézni, mert az hiteles - szaklapokat és -folyóiratokat olvastam át 1998-tól mostanáig - gyakorlatilag lapszemle: nyilatkozatok, cikkek, interjúk Miket mondtak, miről nyilatkoztak Önök? –> ahogy Önöktől hallottuk 3 teljesen különböző tartalmú időszakot tapasztaltam: I.időszak: 1998-2000 II.időszak: 2000-2003 III.időszak: 2003-2007 Tények és trendek - ahogy én láttam... - a múltat már ismerjük - döntsék el Önök, hogy önmagát beteljesítő jóslatok voltak-e - a jövőről meg vannak számaim (előrejelzések, természetesen...)

6 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. I. időszak: 1998-2000 - ofszetberuházások tervei - új nyomóművek dicsérete Érdekes: - gyakorlatilag nincs szó digitális nyomtatásról azokban a cikkekben amelyekben nyomdászok nyilatkoznak, mesélnek A „digitális”, mint téma kizárólag IT szakemberek külön cikkeiben jelenik meg olyan dolgok kapcsán, mint: - „internetboom” - tudásmegosztás - egyáltalán fájlok, számítógépek, szerverek „Vannak digitális nyomtatók, mire jók” –> a gyártók külön cikkei Tények és trendek - ahogy Önöktől hallottuk...

7 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. II. időszak: 2000-2003 - továbbra is beruházások terveiről olvashatunk - de megjelenik már a kacsingatás a digitális nyomtatás felé - vannak bátor úttörők, de kevesen - egyre több szó van a Print On Demand-ról, mint elvről és tervről Érdekes: - a digitális nyomtatás kezd megjelenni az interjúkban - a pionír vásárlók esettanulmányokon keresztül egy új piacról kezdenek beszámolni - mindenkit megnyugtatva hangzik el, hogy „ez csak marginális tevékenység, alacsony fókusszal” - megjelennek a kis „nyomdák”, csak kis nyomtatókkal - egyre szélesebbkörű digitális termékskála - a gyártók előrejelzése a „szín kommunikációs ereje” Internet: - csökken a nyomtatott anyagok olvasására fordított idő - azóta is egyre inkább képernyőt nézünk (számítógép, televízió) Tények és trendek - ahogy Önöktől hallottuk...

8 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. III. időszak: 2003 -... : - elkezdett változni a kép... - beszámolók jelennek meg digitális beruházásokról - megjelennek a sikertörténetek - érezhetően erősödik a büszkeség-faktor De: mindig, mint az ofszet melletti tevékenyeségről Tanulság: - 10 évvel korábbi elképzelésünk nem látszik megvalósulni - mégis „kecske és káposzta” hatást lehet érezni - az ofszet és a digitális nyomtatás egymás mellett él meg - a „torta” nem a digitális nyomtatás felé vált arányokat – bár ez se mindenhol igaz – hanem a torta maga lesz nagyobb Kezd kialakulni egy piac - mondhatni a semmiből Tények és trendek - ahogy Önöktől hallottuk...

9 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Mi ez a piac? Nagyon leegyszerűsítve: - szoros határidők, kis sorozatok (<1000) - változó példányszámban (ma 1x750 oldal, holnap 2x780 oldal és 4x150 oldal) - változó információk akár egy sorozaton belül is Például: 1. A használati útmutatók esete: - regionális gyár, összes környékbeli nyelven, egyetlen kiskönyvben - minden nyelvre külön kiskönyv - mennyiség közvetlenül a gyártástól függ - lehet, hogy csak a sorozatot kell kijavítani -> lényegében ez a sokat emlegetett POD 2. Vagy: névre szóló marketinganyagok (meghívótól naptárig), szórólapok, számlák, akciók Tények és trendek - ahogy Önöktől hallottuk...

10 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Mi lehetne az új piac neve? - nyomtatott anyagok - csomagolás, külalak egyre fontosabb - „csomagolás” az eladásért - informálás, kommunikáció Kezd meghonosodni egy új fogalom, és Önök is egyre gyakrabban fogják majd hallani: Nyomdai és kommunikációs ipar Tények és trendek – az új piac...(nyoki)...

11 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Mivel jár? 1. feszes határidők a végfelhasználóktól 2. pontos szolgáltatás a gyártótól Mit kérnek ma az ügyfeleink? Sőt: Mit várnak el ma az ügyfeleink? Eladás, értékesítés, karbantartás – nem elég, ez nyilvánvaló (ma már nem kapható távirányító nélküli TV, pedig extra volt valamikor...) A fekete-fehér nyomtatás világánál még drasztikusabb a változás a színes nyomtatás területén. Tapasztaljuk: - ügyfeleink hagyományos tevékenységük MELLETT nyitnak a digitális nyomtatás irányába -> nyilvánvaló üzleti kockázat Tények és trendek – az új piac

12 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. A beruházás „kerekségén” túl mi az új követelmény? - a támogatás – önmagában üres jelentésű szó - Ügyfeleink nem digitális terméket akarnak már (csak) vásárolni - üzleti modellt is akarnak kapni hozzá: „mit/hogyan/kinek csináljanak, hogyan adják azt el?” Olyannyira igény, hogy ezért a „tanácsadásért” már senki sem akar fizetni -> előbb ez, majd a gép Ez nem baj, sőt! - kötelességünkké vált az oktatás, a képzés, a piacépítés Egyes cégek (X...) kimondott mennyiségnövelő programokat, tudásmegosztó fórumokat ajánlanak leendő ügyfeleinek Új - ismeretlen - piacot kialakítani, azon sikeresen résztvenni, nagy és az ügyféllel közösnek tekintendő feladat a szolgáltató számára. Tények és trendek – az új piac

13 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Egy általános értékesítési folyamat analógiája: - a vadász és a vad esete - vadászni akarunk, de ha nincs fegyverünk, nem szívesen megyünk -> Milyen fegyver kell? van bőven kínálat - a vadász választ, vásárol, elmegy, és lő Néha meg kell olajozni a fegyverét - szerviz Tények és trendek – az új piac

14 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Szokásos digitális értékesítés analógiája: - vadász és az oroszlán - nem szívesen megyünk fegyvertelenül Különbség: nem tudjuk, hogy néz ki az oroszlán (de tudjuk, hogy nem pingvint akarunk lőni) A szolgáltatónak kötelessége megmondani: 1. hogy néz ki az oroszlán, erre folyamatosan emlékeztetni 2. hol kell keresni, 3. miért veszélyes, 4. hogyan kell lelőni - ezek nélkül kockázatos sikerre vinni a szafarit - ha megvan a bátorság is, megvehető a megfelelő puska -> ezen a területen nem lehet vadászni megfelelő puska nélkül Tények és trendek – az új piac Meggyőződésünk, hogy csak ez a modell müködhet (működik is)

15 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Mielőtt a számokra térnénk: I. időszak és előtte: - az ofszet masszív világa távolról figyeli a digitális világ túlbuzgó igyekezetét - két teljesen külön világ - ofszet = bástya II. időszak: - kacsingatás, - megjelennek a pionírok - ofszet = bástya - digitális = épülő várfal, még nem érnek össze - „nyomdai és kommunkikációs ipar” III. időszak: - vegyes, szerves egységet alkotó, egymást kiegészítő üzleti modellek - összeépülő, egymást kölcsönösen erősítő bástya és várfal Tények és trendek – az új piac - összefoglalva

16 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Adatok, információk forrása: - Pira International Ltd. kimutatásai - független közgazdasági piacfelmérések, nem „fertőzött cég” – kőolaj, gáz, elektromos piacok - www.pira.comwww.pira.com - nyomdaipari felmérés és előrejelzés időszak: 1998 – 2011 (európai országok, világtrendek, USA) Tények és trendek – ahogy a számok mutatják előbb általános megállapítások, majd konkrét számok

17 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. A POD-ról - 2004: a nyomtatott anyagok 10%-a 24 órán belül kell - 2024-re: a nyomtatott anyagok 33%-a kell majd 24 órán belül Színek – fekete-fehér -> 20 éve: - szinte csak fekete-fehérben kellett nyomtatni -> ma: - újságok, magazinok, katalógusok elképzelhetetlenek színes oldalak nélkül: tartalmuk 48%-a már színes -> 20 év múlva: - a színes tartalom eléri a 75%-ot A CTP-ről 1980-90: kézi tördelés 1993-98: a CTP lassú térnyerése 1998-...: CTP „forradalom” - a CTP nem változtatta meg a világot, - viszont egy jéghegy csúcsa: ez a „workflow” Tények és trendek – ahogy a számok mutatják – általános

18 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Összetett munkák (Romano, 1999): - a teljes mennyiség 32%-a - a bevétel 60%-a => Azok a nyomdák, melyek csak nyomatokat állítanak elő, hátrányba kerülhetnek azokkal a nyomdákkal szemben, amelyek „cross-media” szolgáltatást is tudnak kínálni (archiválás, web) Tömegkommunikáció -> ofszet Perszonalizáció -> digitális Jövő: decentralizált nyomtatás Két mért adat különbsége (USA): - Romano Print Outlook 1999 - Infotrends Cap Ventures 2003 1999-2003: - 16 milliárd USD (16.000.000.000) nyomdaipari termékérték kiesés az „új” médiák térnyerése miatt (email, web, mobiltelekommunikáció) Tények és trendek – ahogy a számok mutatják – általános

19 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Új piac, új versenytársak - kínai nyomtatás mennyisége 2003-2004 között 38%-kal nőtt Nyomdák szolgáltatásai (Európa): - 68%: van honlapja - 42%: rendel kelléket on-line - 30%: teszi lehetővé a vevői számára az on-line rendeléseket - 21%: fogadja is a munkákat on-line - 8%: nyújt teljeskörű szolgáltatást És egy pár unalmas, de tanulságos táblázat (2001-2011): - Európai országok sorrendje az előállított nyomtatott termékek értéke alapján - Európai és magyar piac előállított termékérték és eljárás szerint - Európai és magyar piac eladott gépérték és eljárás szerint Tények és trendek – ahogy a számok mutatják – általános

20 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Európai országok sorrendje (millió €) az előállított nyomtatott termékek értéke alapján, 2001-2011 Tények és trendek – ahogy a számok mutatják

21 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Tények és trendek – ahogy a számok mutatják Előállított termékérték és eljárás szerint (millió €) 2001-2011 Magyarország Európa

22 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Tények és trendek – ahogy a számok mutatják Eladott gépérték és eljárás szerint (millió €) 2001-2011 Magyarország Európa

23 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Tények és trendek - összefoglaló • Nem lesz vége az ofszetnek • Fejlődik a digitális nyomtatás • Maga a torta nő, így az arányok változnak meg • Digitális és ofszet: szerves együttlét • Digitális üzletággal komplexebbek a szolgáltatások • A magyar piac fejlődési üteme, előrelátó beruházások

24 MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. KÖSZÖNÖN FIGYELMÜKET! kérdések, válaszok


Letölteni ppt "MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Magyar Nyomda- és Papíripari Szakmai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések