Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁdám Németh Megváltozta több, mint 10 éve
1
A 2011. évi televíziós és rádiós reklámpiaci felmérés eredményei 2012. március 1.
2
2 Az előző évekhez hasonlóan elkészítettük a Reklámtortát 2011-re vonatkozóan is. ► A piac méretének megállapításához az adatokat közvetlenül a MEME tagjai, a televíziós és rádiós társaságok szolgáltatták. ► 52 televízió és 4 rádió volt az adatszolgáltatók között. ► Az előző évhez képest 7 új televízió csatlakozott a felméréshez, valamint az előző évi részvevők közül egy rádió megszűnt. ► Az adatok összegyűjtését és összesítését az Ernst & Young Tanácsadó Kft. végezte. ► A beérkezett adatokat az összesítést követően megsemmisítettük.
3
2012. március 1.3 ► LifeNetwork ► MGM ► Minimax ► Movies 24 ► MTV Networks Magyarország ► MTV m1 ► MTV m2 ► National Geographic ► OzoneNetwork ► Prizma (Poen) ► Reflektor ► RTL Klub ► Sorozat+ ► Spektrum ► Sport 1 ► Sport 2 ► Sport M ► SportKlub ► Story 4 ► TV Paprika Az adatszolgáltatók köre hét televíziós csatornával bővült, egy rádióval csökkent. Televíziók: ► Animax ► ATV ► AXN ► Cartoon ► Comedy Central ► Cool ► Spektrum Home (Deko) ► Discovery ► Disney Channel ► DoQ ► Duna Tv ► Film+ ► Film+2 ► Filmmúzeum ► Fishing&Hunting ► Hallmark/Universal Channel ► Hálózat Tv ► Hír Tv ► Tv2 ► Viasat6 ► Viasat3 ► Viva ► Zone Club ► Zone Reality ► Zone Romantica Újonnan csatlakozott csatornák: ► FEM3 ► Music Channel ► Muzsika ► Nóta Tv ► PRO4 ► PV TV ► Story5 Rádiók: ► Juventus ► Class FM ► Magyar Rádió ► NEO FM
4
2012. március 1.4 Ebben az évben is net-net reklám árbevételt számítottunk. ► Kedvezményekkel csökkentett, ügynökségi jutalékok levonása utáni „tiszta” árbevétel. ► Nem tartalmaz barter tevékenységből származó bevételt. ► Nem tartalmaz olyan, egyéb bevételi forrásokat mint pl. emelt díjas telefon és SMS, valamint a rendezvények és a saját márkás árucikkek bevétele.
5
2012. március 1.5 Az eredmények az előzetes elvárásoknak megfelelően alakultak: ► Az Ernst & Young összesítése alapján 2011-ben a televíziós reklámpiac teljes árbevétele: 54 901 millió Ft ► Az adatszolgáltatásban résztvevő televíziók a nézettségi adatok alapján a piac cca. 99%-át* fedik le. ► A felmérésben résztvevő tagok adatai alapján számított rádiós reklámpiac teljes árbevétele: 4 618 millió Ft ► Az adatszolgáltatásban résztvevő rádiók a hallgatottsági adatok alapján a piac cca. 75%-át fedik le. *2-26h – teljes nap, A4+ - összes mért csatorna, kizárva a VIDEO/DVD
6
2012. március 1.6 A televíziós reklámbevételek továbbra is csökkenő tendenciát mutatnak. 8% 2% -16% - 3% - 6%
7
2012. március 1.7 A földi sugárzású televíziók reklámbevételei 10%-kal csökkentek. 21 % 10% 18 % 8 % ∑ 71 509 ∑ 59 954 ∑ 58 306 ∑ 54 901 8 % 10 %
8
2012. március 1.8 Nőtt az nem földi sugárzású televíziók reklámbevételi aránya a reklámtortán belül. 10 733 39 724 44 294 48 105 60 776 11 849 15 177 14 012
9
2012. március 1.9 A nem szpot jellegű reklámbevételek jelentősen, 16%-kal nőttek az előző évhez képest. 16 % 29% 2 % 3 % 7 % 16 % ∑ 71 509 ∑ 59 954 ∑ 58 306 ∑ 54 901
10
2012. március 1.10 Ebben az évben a televíziós reklámbevételek 5%-át teszi ki a nem szpot jellegű reklámbevétel. 3 517 51 937 55 755 57 452 67 992 2 502 2 9652 551
11
2012. március 1.11 A rádiók reklámbevételei 2%-kal nőttek az előző évhez képest. 2009-ben nem készült felmérés 2 %
12
2012. március 1.12 A rádiós reklámbevételek típus szerinti megoszlása azonos az előző évi arányokkal. 87 % 13 % 87 % 3 972 4 004 573 614
13
2012. március 1.13 A reklámbevételek és a nézettségi adatok alakulása: 10 733 39 724 44 294 48 105 60 776 11 849 15 177 14 012 Az adatszolgáltatásban résztvevő földi sugárzású televíziók a reklámbevételek 72%-át adják, miközben a nézettségi adatok alapján a piac 54,7%-át* fedik le. Az adatszolgáltatásban résztvevő nem földi sugárzású televíziók a reklámbevételek 28%-át adják, miközben a nézettségi adatok alapján a piac 44,6-át* fedik le. *2-26h – teljes nap, A4+ - összes mért csatorna, kizárva a VIDEO/DVD 44,6%* 54,7%* Nem földi sugárzású televíziók nézettsége: Földi sugárzású televíziók nézettsége:
14
2012. március 1.14 2011-ben összességében tovább csökkentek a reklámbevételek. 2011-ben összességében tovább csökkentek a reklámbevételek, miközben a rádiók reklámbevétele, illetve a televíziók esetén a nem földi sugárzású televíziók reklámbevétele nőtt, valamint a nem szpot jellegű reklámbevételek a Reklámtortán belül az előző évekhez képest nagyobb mértékben nőttek!
15
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.