Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIstván Bognár Megváltozta több, mint 10 éve
1
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
A végtelenségig és azon is túl: A hazai turisztikai desztináció menedzsment szervezetek fenntarthatósága Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi Az előadás során..
2
Áttekintés TDM kutatás célja TDM kutatási háttere
Kérdőíves felmérés és mélyinterjúk eredményei Következtetések Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém
3
TDM kutatás célja Hazai TDM szervezetek tevékenységének és működési feltételeinek vizsgálata TDM-ek által megfogalmazott optimális működési feltételek és a kívánatos (szakmai) tevékenységek feltérképezése Optimális desztináció lehatárolás helyi és térségi szinten Optimális TDM piramis felépítése Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 3/32
4
TDM kutatás módszertana
Online kérdőíves felmérés november - december Minden TDM szervezet részére elérhető Mélyinterjúk január - április Kiválasztási szempontok: Turisztikai régió TDM szint TDM tapasztalat Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 4/32
5
Kérdőíves felmérés: résztvevők adatai
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 5/32
6
Kérdőíves felmérés: résztvevők adatai
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 6/32
7
Kérdőíves felmérés: résztvevők adatai
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 7/32
8
Kérdőíves felmérés: résztvevők adatai
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 8/32
9
A felmérés eredményei Működési feltételek Tevékenységek
Személyi feltételek Költségvetés Marketingkeret Önkormányzati hozzájárulás Tevékenységek Desztináció lehatárolás TDM piramis Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 9/32
10
Állandó munkatársak száma jelenleg
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 10/32
11
Állandó munkatársak optimális száma
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 11/32
12
Fluktuáció aTDM munkatársai körében
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém
13
TDM munkatársak átlagbére
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 13/32
14
TDM menedzserek átlagbére
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 14/32
15
TDM-ek működési költsége jelenleg
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 15/32
16
Optimális működési költség
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém
17
Marketingre költhető jelenlegi keret
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém
18
Marketingre költhető optimális összeg
Kis- és közepes desztinációk Kiemelt desztinációk Marketingre költhető összeg Éves költségvetés százalékában 5-15 Millió Ft 18-50% 50-75 Millió Ft 50-75% Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém
19
Önkormányzati hozzájárulás mértéke
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 19/32
20
Optimális önkormányzati hozzájárulás
A működési költségek legalább 50%-a Idegenforgalmi adó (IFA) függvényében meghatározandó Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 20/32
21
Fenntarthatóság feltétele – kiszámítható önkormányzati támogatás
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 21/32
22
Fenntarthatóság – önkormányzattal kötött szerződés
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 22/32
23
Jelenlegi tevékenységek
Információs iroda működtetése Adminisztráció Weboldal üzemeltetése Marketing Kutatás – vendégelégedettség mérés TDM pályázat bonyolítása Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 23/32
24
Jelenlegi bevételszerző tevékenységek
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 24/32
25
Kívánatos tevékenységek
Információs iroda, információs rendszer működtetése Weboldal üzemeltetése, kiadványkészítés Termékfejlesztés Egységes arculat, erre épülő marketing Programszervezés, attrakció üzemeltetés Érdekképviselet, taglista bővítése Szemléletformálás, oktatás, képzés Kutatás, tervezés Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 25/32
26
Desztináció lehatárolás
Több tényező mátrixaként értelmezendő Termékkínálat Vendégéjszaka Földrajzi elhelyezkedés Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 26/32
27
TDM célpiramis Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 27/32
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 27/32
28
Következtetések TDM szervezetek (ki)alakulása
Számos TDM pályázati forrásnak köszönhetően jött létre Az önkormányzati hozzájárulás is részben a pályázat függvénye 2012 óta nincs pályázati kiírás… Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 28/32
29
Következtetések TDM szervezetek működése
Alacsony és hosszú távon nem kiszámítható költségkeret A jelenleg végzett jellemző tevékenységek hagyományos Tourinform feladatok A jelenlegi működési költségek mellett nincs elég forrás marketingtevékenységekre Termék- és infrastrukturális fejlesztés csak pályázati forrásból lehetséges Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 29/32
30
Következtetések TDM-ek jövője Kevesebb helyi TDM szervezet
Térségi desztinációk – márkázható területek Jogi szabályozás (Turizmus törvény/TDM rendelet) nélkül a rendszer nem fenntartható Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 30/32
31
Következtetések Ez nem repülés, hanem stílusos zuhanás…
Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 31/32
32
Köszönjük a figyelmet! raffay@turizmus.uni-pannon.hu
32/32
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.