Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Tesztkép szélesvásznú (16:9-es) bemutatókhoz
Oldalarányteszt (Normális esetben ez egy kör) 4x3 16x9
2
A matematikai tehetség gondozása – digitálisan Kallós Béla Szent Imre Katolikus Gimnázium Nyíregyháza Budapest,
3
A matematikai tehetséggondozás digitális formái
Szakmai blogok Online nyári matematikaszakkör Online „tanóra”(wiziq.com) Internetes versenyek Matematikai „szoftverek” használata
4
Szakmai blogok Inspiráció: Kulcsár Zsolt és Palócz István,
2010. február és március, Hálózati tanulás (konnektivizmus) Szemléletváltás: nem kell félni a tudásunk megosztástól – nem leszünk szegényebbek, sőt…
5
Szakmai blogok http://mathandmultimedia.com
Fülöp-szigeteki egyetemi oktató: Guillermo Bautista
6
10 ok, ami miatt minden matematikatanárnak blogolni kellene…
A blogírás fejleszti a kommunikációs készségeidet A blogírás fejleszti a kreativitásodat Elősegíti az élethosszig tartó tanulást Segíti, hogy elraktározd a tanítási/tanulási anyagaidat A web szakértője leszel
7
10 ok, ami miatt minden matematikatanárnak blogolni kellene…
Megismertet más szakemberekkel Számos lehetőség nyílik meg előtted Segít abban, hogy elkezdj „publikálni” Segít abban, hogy taníts másokat és tanulj is tőlük Segít abban, hogy egy kis extra bevételed legyen
8
Szakmai blogok http://tanarblog.hu http://nemlinearis.blog.hu
Dan Meyer blogja Ivony Ildikó blogjai Terence Tao blogja
9
Rendet vágni a káoszban…
Google RSS-olvasó Okostelefonnal/tablettel akár este lefekvés előtt is gyorsan végigolvasha- tók az új bejegyzések
10
Saját blogom Egyszerű LATEX szerkesztési lehetőség pl. $latex x_1^2+\frac{x+2}{x-1}=\sqrt{3x}$
11
TEX Kb. 1 óra alatt megtanulhatók az alapok
12
Youtube csatornám: youtube.com/kallosbela
13
Youtube csatornám: youtube.com/kallosbela
14
Online nyári matematikaszakkör (matszakk01)
Minden reggel egy kb perces videó példafeladatokkal. Minden nap néhány versenyfeladat kitűzése. A megoldásokat Google dokumentumba (TEX) kellett feltölteni. A résztvevők folyamatos visszajelzést kaptak a munkájukról. A hét végén értékeltem őket. Folyamatos visszajelzést kértem tőlük (Google-űrlap) Minden este néhány érdekes (matematikához kapcsolódó) videoklip vagy TED (ted.com) előadás. Komoly tehetséggondozó munka nem létezik nyári tehetséggondozás nélkül 2010 július 7-8. osztályosok részére (10 fő) matszakk01.blogspot.hu
15
Online nyári matematikaszakkör (matszakk01)
Előnyök Nem kell elutazni Kevés költséggel megvalósítható Később is felhasználható anyagok létrehozása Akár több száz diák számára is elérhető egyszerre Hátrányok Nem könnyű felismerni, hogy megfelelő-e a feladatok nehézsége a résztvevők számára (kevés korrekciós és interaktív lehetőség) Nagyon jó informatikai eszközöket igényel Sok időt vesz igénybe a személyre szóló, igényes visszajelzés
16
Online „tanóra”, www.wiziq.com
Digitalizáló táblával jól használható Gyors internet kapcsolatot igényel (kb Mb/s megfelelő) Az órák automatikusan felvehetők és ismét lejátszhatók
17
Online „tanóra”, www.wiziq.com
18
Internetes versenyek www.worldmathsday.com 4-18 éves gyerekeknek
minden év február 1-én indul a felkészülés 48 órás „verseny” március elején nagyon szép oklevelek nyomtathatók a végén
19
Internetes versenyek purplecomet.org 6 fős csapatok részére tavasszal
két kategória (6-8.oszt. – 60 prec; 9-12.oszt. – 90 perc) a feladatok magyarul is elérhetők (a mentor tölti le a verseny előtt)
20
Internetes versenyek Az USA diákolimpiai csapatának vezetője az egyik főszervező könnyű csalni, (de nem érdemes) számítógépes szoftverek is használhatók a megoldáshoz a matektanar.wordpress.com-on egy sorozatot indítottam a korábbi feladatokról
21
Matematikai „szoftverek”
Geogebra (hamarosan 3D-ben is) wolframalpha.com – ingyenes(?),(Mathematica) Maple (Geogebra, wxMaxima, SmallBasic) Excel
22
wolframalpha.com
23
wolframalpha.com
24
wolframalpha.com
25
wolframalpha.com
26
wolframalpha.com
27
wolframalpha.com
28
wolframalpha.com
29
wolframalpha.com
30
wolframalpha.com
31
wolframalpha.com
32
wolframalpha.com
33
Néhány feladat a www.projecteuler.net - ről
Melyik a legkisebb pozitív egész szám, amely osztható 1-től 20-ig minden egész számmal? lcm(1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20) (1+2+…+100)2-( …+ 1002)=? (1+2+…+100)^2-(1^2+ 2^2+…+ 100^2)=? Mi az prímszám? (10001th prime number?)
34
Néhány feladat a www.projecteuler.net - ről
Pontosan egy olyan Pitagoraszi-számhármas (a2+b2=c2) létezik, amire a+b+c=1000. Mivel egyenlő abc? (a^2+b^2=c^2, a+b+c=1000 integer solution)
35
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.