Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat"— Előadás másolata:

1 A DANUBIUS HEALTH SPA RESORT HÉLIA VÁLLALATON BELÜL BETÖLTÖTT SZEREPE ÉS PIACI  HELYZETE
Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat Témavezetők: Tatár Emese, Dr. Pitlik László

2 TARTALOMJEGYZÉK Kutatás célja Kérdések megfogalmazása
Kutatási módszerek Eredmények Szakmai javaslatok Összegzés

3 KUTATÁS CÉLJA A Hélia téves erőforrás- allokációinak csökkentése
Nyereség növelése Versenyképesség növelése

4 KÉRDÉSEK MEGFOGALMAZÁSA
A Hotel Hélia a Danubius szállodaláncon belüli ranglétráján hol helyezkedik el? Mennyire versenyképes a konkurens Danubius szállodákkal szemben? Milyen fejlesztésekkel növelhető a szálloda nyeresége, és versenyképessége? Mely területeken vannak téves erőforrás- allokációk, és hogyan lehet ezeket csökkenteni?

5 KUTATÁS MÓDSZEREI Kvantitatív: számszerű adatokkal, eredmények és döntési javaslatok segítése érdekében Kvalitatív: a nem számszerűsíthető tényezők kutatása, ember mint mérőeszköz Mélyinterjúk Személyes beszélgetések az alkalmazottakkal, vendégekkel egyaránt Kutatásom kiegészült belső és külső környezeti elemzésekkel

6 KVANTITATÍV KUTATÁS Kompetitív - benchmarking elemzés:
„Ki a legsikeresebb a vállalaton belül?” Dinamikus SWOT- elemzés Excel-kimutatások MY-X FREE online elemző rendszer Szekunder vállalati adatok alapján

7 KVALITATÍV KUTATÁSOK Fogyasztói igények hiányosságai :
Cél a panaszok felmérése Munkaerő-gazdálkodás kérdései: „Megéri - e a külsős munkaerőt foglalkoztatni?” „Van e különbség a kölcsönzött és állandó munkaerő teljesítménye között?” Cél a rejtett hibák kiszűrése , az alkalmazottak nulla hibázásának elérése SWOT- elemzés( minőségi jellemzők alapján)

8 KUTATÁS EREDMÉNYEI Vállalaton belül a rangsorban a Hélia 2. helyezett
Top 3-as kategóriába tartozik Versenyképessége csökken Gyengeség : a bér- és járulék kategória Fenyegetés: a gyógyászat , és a vendéglátás területén

9 KUTATÁS EREDMÉNYEI Leggyakoribb vendég panaszok:
légkondicionálási hiba WIFI használat hibás működése fizetős parkoló plusz költsége gyógy és - külsős vendégek keveredése gyógy – és konferenciavendégek keveredése külsős munkaerő teljesítménye alacsonyabb

10 SZAKMAI JAVASLATOK Stabil növekedés elérése szobaárak növelésével, üzleti fogyasztókra való koncentrálásával Munkaerő-gazdálkodás átgondolása, alkalmazottak 0 hiba eléréséhez rendszeres belső auditálás Légkondicionálás fejlesztése vendégek megtartása okából Parkolási rendszer átalakítása V.I.P. vendégek számára külön raktár kifogástalan minőségű tartozékokkal

11 SZAKMAI JAVASLATOK Pesti oldalra tetőkertek kialakítása
Szeparálják el a gyógy és business vendégeket Szálló vendégek számára nevezzenek ki egy állandó munkatársat, aki csak velük törődik Családos vendégek számára szobákba készítsenek be játszósarkot Új csomag kialakítása Költségcsökkentési okokból megfontolandó a napelembe való beruházás

12 ÖSSZEGZÉS A szálloda felé tett szakmai javaslataim visszhangja figyelemfelkeltést, és egyben pozitív érdeklődési képet mutatott.

13 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat"

Hasonló előadás


Google Hirdetések