Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIldikó Magyarné Megváltozta több, mint 9 éve
1
© 2007 IBM Corporation ® Web 2.0 a vállalati gyakorlatban Együttműködési trendek, innováció és az új generációs munkavállalók. Szabó János IBM Magyarországi Kft. - Software Group janos.szabo @ hu.ibm.com
2
Virtuális munkahelyek Az IT vezetők 58%-a gondolja úgy, hogy cégük virtuális munkahelyként működik. Az alkalmazottak 90%-a nem a székházakban dolgozik. Az alkalmazottak 60%-70%-a nem a főnökével egy helyen dolgozik. Az elmúlt 5 évben 800%-kal nőtt virtuális munkavégzés aránya. © Copyright Nemertes Research Inc., All rights reserved
3
A munkavégzés módja Komplex munkakörnyezetek – –Mátrix rendszerű szervezeti felépítés – –Folyamatos szervezeti változások – –Felvásárlások és összeolvadások – –Országhatárok elmosódása – –Távmunka és munkavégzés a munkaidőn túl. Együttműködésre épülő folyamatok – –Specializáció – –Ad-hoc projektek Kihívások – –Együttműködés – –Rövidebb válaszidők – –Követhető, ügyekhez kapcsolható kommunikáció – –Letagadhatatlanság – –Biztonság – –Új munkaerő új szokásokkal
4
Új generációs munkavállalók Része a mindennapoknak SzükségesViszolyog tőleEsztelen ötletÚj munkahely? Kiépíti sajátját ha nincs Nem tud dolgozni nélküleNem bízik benneNem szeretiTechnológia Azonnali igényHetente / napontaÉvente párszor A nincs hír a legjobb hír Visszajelzés PartnerSegítő Majd én mindent elintézek Teljes kontrollVezetői stílus A csapat döntA csapatot bevonjuk A csapatot informáljuk JóváhagyásokkalDöntéshozatal EgyüttműködőFüggetlenHorizontálisHierarchikus Probléma- megoldás ElvártSzükséges a munkámhozHa túl sok, kilépekA régi rögös útonOktatás Gen YGen XHaladó“Fundamentalista” Forrás: Lancaster, L.C. and Stillman, D. When Generations Collide: Who They Are. Why They Clash. How to Solve the Generational Puzzle at Work. Wheaton, IL. Harper Business, 2003.
5
Web 2.0 és az innováció Új projektötletek Új termékötletek Javaslatok Új technológiák gyors, kipróbált bevezetése CEOs: sources of new ideas and innovation IBM Institute for Business Value. CEO Study 2006 45%35%25%15%5% 15%25%35%45% Business partners Clients Consultants Competitors Associations, trade groups, conference boards Academia Internet, blogs, bulletin boards Think tanks Other Research and development (internal) Sales or service units Employees (general population)
6
• Felhasználók által irányított adaptáció • Funkciók kérésre • Alacsony költségek • Folyamatos visszajelzések Software as a Service Szolgáltatás, nem szoftver Közösségek • Ajánlások • Profilok • Szociális hálók • Címkézés • Megjegyzések • Vélemények A közösség bölcsessége Web 2.0 Felhasználói felületek és adatok • Gyors válaszidejű felületek (AJAX) • Feed-ek (Atom, RSS) • Kiterjesztések • Mashup-ok (REST APIs) Újrafelhasználhatóság, Egyszerű felületek Web 2.0
7
Web 2.0 vállalati eszköztár Profilok Közösségek Aktivitások Könyvjelzők Dokumentumok Címkék Jelenlét és chat Blogok / Wikik Média Diagrammok FolyamatokInformációk Mashup / Widgets
8
Címkék: a vállalat szókincse Fontos, hogy minden komponens ugyanazon címkegyűjteményből dolgozzon. A leggyakrabban használt funkciók: – –Aktivitások címkézése – –Dokumentumok címkézése – –Könyvjelzők mentése – –Profilok megjelölése Hasznos, ha integráljuk a portál keresőjével: – –Kik foglalkoznak ezzel a témával? – –Milyen anyagok érhetők el?
9
Profilok: A vállalati telefonkönyv Elérhetőségek Vállalati hierarchia Képesítések, képességek Szakértelmek Projektek Dokumentumok Közösségek és kapcsolatok Címkék – –A személy által definiált – –Mások által létrehozott címkék Szekértőkeresés Folyamatok felgyorsítása közvetlenebb kapcsolatok révén Szociális-háló leképezése A közösség véleménye egy emberről: reputáció
11
Szociális hálók: Hogyan érjem el?
12
Profilok feltöltése HR adatok Felhasználó által Közösségek által E-mail és chat figyeléssel
13
Vállalati wikik Termékdokumentáció Közös munka egy projekt- dokumentumon Marketing anyagok készítése
14
Aktivitások Aktivitás központú gondolkodás Meglévő tartalmi elemek aktivitáshoz rendelése: – –E-mailek – –Naptárbejegyzések – –Teendők – –Dokumentumok – –Linkek – –Blogok Hierarchikus megjelenítés Aktivitások megosztása másokkal: – –Tracking – –Helyettesítés
15
Beehive Az IBM Cambridge Research projektje Belső, federált közösségi site 5 000 célzott felhasználó és újonnan csatlakozók meghívásos alapon Cél az alábbi kérdések megválaszolása: – –Munka helyett szórakozás? – –Csak munka és semmi más? – –Milyen jellegű közösségi tartalom marad életben a vállalaton belül?
16
Tapasztalataink 12 908 új felhasználó lépett be a meghívók által 15 831 fotóalbumot és 6212 listát osztottak meg 678 esemény szerveződött a site segítségével Legnépszerűbb tartalmak – –Profilok – –Státusz: Mit csinálok éppen, hol vagyok most? – –Fotók – –Listák – –Események Tartalom szempontjából a “házon belüli” közösségi oldalak teljesen eltérnek a publikus oldalakhoz képest. – –Bizalom és titoktartás – –Szelektív, célzott megosztás – –Gyorsabb növekedés – –Aktívabb felhasználók
18
Listák újrahasznosítása címkék formájában
19
Adatok megjelenítése: ManyEyes
20
Közös munka ugyanazon adathalmazon 1. 1. Adatok feltöltése 2. 2. Vizualizáció 3. 3. Címkézés 4. 4. Publikálás (pld: blogok) 5. 5. Visszajelzések 6. 6. Javítások / frissítések 7. 7. (A megjelenítés új módja) Különféle típusú adatokat miként jelenítenek meg? Ki frissíti az adatokat? Snapshot opciók services.alphaworks.ibm.com/manyeyes
21
Mashup-ok Competition Tracker / Web Site Sales – Customer Trip Prep Data Center Administrator Mashup Collaborative Web App for Project Teams
22
Virtuális világok A virtuális világok kellemes, ösztönző hatással vannak a csapatokra. Social Game players: – –Készek csapatokba szerveződni barátokkal és idegenekkel hogy feladatokat oldjanak meg. – –Lojálisak: 45%-a a felhasználóknak több mint 30 órát tölt el a játékban. – –Ismerik egymást: a játékhoz kapcsolódó és a személyes beszélgetések egyaránt jelen vannak Vezetői lehetőségek: – –“Leadership in the games happens fast, encourages risk taking, promotes temporary rather than permanent leadership roles, and provides numerous opportunities for leadership practice. The most important conclusion, however, is that game environments make leadership easier.” [Byron Reeves & Tom Malone, IBM/Seriosity Study on leadership in online games Problémamegoldás és képességek: – –“Skills you develop in game worlds solve real-world problems. Research shows companies gain qualitative advantages when they hire gamers, including an enhanced ability to innovate rapidly and collaborate effectively, even across far-flung regions.” [Jane McGonigal, Institute for the Future]
23
Csapatépítés: blockhead 23
24
Közösségek Az IBM Community Map 900 közösséget szolgál ki, évente 147 000 fórumszálat kezel 410 000 bejegyzéssel. Blogok Az IBM BlogCentral 27 300 blogot és 420 csoport blogot tartalmaz 62 000 bejegyzéssel, 60 000 kommentel. A blogok 10 800 önálló címkét definiáltak. Az IBM-es vezetők külső blogokat vezetnek az.ibm.com-on. Könyvjelzők Az IBM belső bookmark-sharing oldala 327 000 felcímkézett linket tartalmaz, melyet napi szinten 8 511 felhasználó használ. A linkek 2,5%-a privát. Aktivitások Az IBM Activities oldala 25 000 folyamatban lévő aktvitást kezel, melyek 180 000 különféle bejegyzést tartalmaznak. Jelenleg a szolgáltatást 53 000 felhasználó használja rendszeresen. Profilok Az IBM belső BluePages és Fringe alkalmazása 475 000 profilt tartalmaz, hetente 3,5 millió keresést végez és naponta 1,5 millió profilt jelenít meg. Web 2.0 az IBM-nél
25
Tapasztalatok A felhasználók a saját érdeküket nézik: – –Reputáció – –Információk gyors elérése Az önszerveződő közösségek hatékonyabban működnek: – –Projekt szobák – –Termékek és szolgáltatások fejlesztői Az egyszerű felhasználói felület elsőbbséget élvez a bonyolult funkciókhoz képest. Az webkettes elemek újrahasznosítása és üzleti folyamatokhoz kapcsolása elsődleges prioritású: mashup, widgets, REST – –Azonnali értékteremtés kis fejlesztéssel – –Nagyságrendekkel megugrik az aktív felhasználók száma
26
Tapasztalatok Válasszunk ki olyan szervezeti egységeket, melyeknek szükségük van a hallgatólagos tudás megosztására: – –HR – –Kutatás-fejlesztés – –Marketing – –Kereskedők – –Operation Alakítsuk ki a szabályokat – –Ha blogolsz, hivatalosan vagy magánemberként teszed? – –Helyes-e személyes információkat a cég rendszerein tárolni (pld: könyvjelzők). / Helyes-e céges adatokat külső webkettes site-on tárolni? – –Milyen témákban nem szabad blogolni? (Pld: céghez kötődő oldalon politikai blogot írni).
27
© 2007 IBM Corporation ® Köszönöm figyelmüket! Szabó János IBM Magyarországi Kft. - Software Group janos.szabo @ hu.ibm.com
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.