Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

100 éves a motoros repülés Szolnokon

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "100 éves a motoros repülés Szolnokon"— Előadás másolata:

1 100 éves a motoros repülés Szolnokon

2 „Éjjel a városban tartózkodott Taucz Péter léghajós.”
A szélhámosok 1896. november 29. „Az elmúlt napokban Szolnokon járt Kozma Sándor repülőgép tervező, aki a találmányához könyöradományt gyűjtött a városban.” 1897. szeptember 3. „Éjjel a városban tartózkodott Taucz Péter léghajós.”

3 A léghajók kora 1901. november 7.
A Császári és Királyi 1.Léggömbösosztag léghajója Szolnok mellett szállt le Franz Hinterstoisser kapitánnyal a fedélzetén. 1910. március 31. Két léghajó repült át a város felett méter magasságban, majd különböző irányban távoztak.

4 A motoros repülés hőskora I.
1910. május 15. Megnyílt a szolnoki aeroplánt bemutató kiállítás, melyre 60 fillér volt a belépési díj. A több hónapos munka és fejlesztés után elkészült az első Szolnokon épített repülőszerkezet. A második építése ekkor még folyamatban volt. 1910. november 26. „Kvasz András magyar aviatikus ma felszáll a szandai réten”

5 A motoros repülés hőskora II.
1913. November 3. Pierre Daucourt és Henry Roux méter magasban átrepültek a város felett. 1913. november 9. „Prodam Guidó pilóta látványos felszállását ma délután fél 3 órakor a rékasi út melletti katonai gyakorlótéren fogja megtartani.”

6 Az első repülőtér 1914. március. 3
„A Magyar Aero Szövetség tervbe vette egy aviatikai hálózat kiépítését és azzal a tiszteletteljes kérelemmel járul a (városi) Tanács elé, hogy kegyeskedjék városának határában (egy megfelelő) területet kiszemelni.” 1916. május 23. „A katonai hadvezetőségnek sürgősen szüksége volna egy harci gyakorló repülőtérre, ahol a pilóták és megfigyelők mindennemű légi támadásra, bombavetésre lennének kioktatva.

7 A Tanácsköztársaság repülő eseményei
1919. március 22. Budapesttől körülbelül kilencven kilométerre, délre félkörben Székesfehérvártól Szolnokig repülő megfigyelő állomásokat kell kiépíteni. 1919. május 8. Román Királyi Légierő felderítő gépe Grecu Nistor főhadnagy pilótával és Steflea Stan főhadnagy megfigyelővel fotó felderítést végzett a vasúti pályaudvar, és a Tiszán átívelő vasúti híd felett.

8 Az első szolnoki repülőgép
1935. március 17. A KAMC osztálygyűlésén megalakult a sportrepülő szakosztály. Július 20. Délután a levegőbe emelkedett az első szolnoki építésű repülőgép, az Imre. Augusztus 24. 4 óra 10 perckor az első oktatási napon megtörtént az első katasztrófa. Lovas István oktató meghalt.

9 Döntés a repülőtér építéséről
1939. február 17. Döntés a repülőtér építéséről 1939. augusztus 19. Elkezdődött a repülőtér építése 1940. augusztus 1. Megalakult az 1/I. Vadászrepülő Osztály 1940. augusztus 9. A repülőtér hadialkalmazásra alkalmas

10 1941. július. Elkezdődött a Re-2000-es átképzés 1941. augusztus 7
1941. július. Elkezdődött a Re-2000-es átképzés augusztus 7. A Ludas Matyi század kitelepült a keleti frontra június 1. A Dongó század kitelepül a keleti frontra augusztus 20. A kormányzó helyettes repülőbalesetben meghalt

11 1943. augusztus 28. Utolsó bevetés a keleti fronton, a Dongó század haza települt. Szentgyörgyi Dezső volt a legeredményesebb pilóta január. Elkezdődött a szolnoki századok átfegyverzése Me-109-re április 3 és április 13. Légi harcok az amerikai repülőgépek ellen

12 (RAF) Vasútállomás. 6 halott.
Az „amerikai szezon” I. 1944. június 1. éjszaka. (RAF) Vasútállomás. 6 halott. 1944. június 2. Vasútállomás. 163 magyar, 174 német, 1 szovjet hadifogoly halott Város. 6 halott. Vasúti Tisza-híd

13 Az „amerikai szezon” II.
Repülőtér, vasútállomás. 95 magyar, 9 német halott Vasúti Tisza-híd Vasútállomás vasúti Tisza-híd, 1 halott Vasúti Tisza-híd Vasúti Tisza-híd Vasútállomás, MÁV Javító Műhely, 12 halott

14 Szovjet támadások 1944.10.08. Város 1944.10.13. Vasútállomás. 1 halott
magyar katona halott. 76. Könnyű Tüzérosztály Tisza-híd és Zagyva-híd 1 halott Vasútvonal a Tisza-híd felé. 1 halott magyar katona halott. VI. Légvédelmi Tüzér Osztály MÁV Járműjavító, teherpályaudvar. 2 halott MÁV Járműjavító, teherpályaudvar. 2 halott Város. 1 halott

15 Német támadások 1944.11.11. Város. 1 halott 1944.11.26 Város. 1 halott
Vasútállomás 1 halott Tisza.híd

16 1944. november 7 és március között szovjet repülőalakulatok települtek a repülőtéren Október 1. újra üzemképes a katonai repülőtér október 1. Megalakult a Honvéd Killián György Repülő Hajózó Tiszti Iskola

17 1954-ben rendszeresítették a MiG-15-öst Szolnokon 1956
1954-ben rendszeresítették a MiG-15-öst Szolnokon október 23 és november 4 között felderítő és szállító repülések augusztustól közepéig szovjet alakulat állomásozott a repülőtéren. Ez idő alatt szünetelt a hajózó képzés

18 Mezőgazdasági repülés
1954. március 26. Elkezdődik az üzemszerű repülőgépes növényvédelem

19 1964. novemberben érkeztek meg az L-29 Delfinek 1973. november 6
1964. novemberben érkeztek meg az L-29 Delfinek november 6. Megnyílt a repülőmúzeum

20 1984. május 1. Megalakult a 89. Vegyes Szállítórepülő Ezred 1990
1984. május 1. Megalakult a 89. Vegyes Szállítórepülő Ezred április 1. Az alakulat felvette Szolnok város nevét szeptember 1. Elkezdődött a hazai hajózó képzés

21 2004. május 24. Megalakult az MH 86. Szolnok Helikopter Ezred 2007
2004. május 24. Megalakult az MH 86. Szolnok Helikopter Ezred március 1. Megalakult az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis

22 2008. május 11 és július 11 között NVG kiképzés Oroszországban 2010
2008. május 11 és július 11 között NVG kiképzés Oroszországban április 14. Air Mentor Team

23 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "100 éves a motoros repülés Szolnokon"

Hasonló előadás


Google Hirdetések