Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Bemutatjuk sofőr Ivánt
Hamarosan! Bemutatjuk sofőr Ivánt Sectran Kft. – Muray Melinda
2
Vázlat Mire költünk biztonság címén? Az okozott kár
A DID rendszer, mint megoldás A DID rendszer felépítése és működése Az azonosítás biztonsága A DID rendszer előnyei A DID rendszer jövője, illeszthetősége
3
I. Mire költünk biztonság címén?
Építsünk biztonsági rendszert közösen! Hozzávalók: Analóg videokamera Éber biztonsági szolgálat Beléptető kapuk Digitális, nagyfelbontású kamerák Ujjlenyomat-olvasó GPS járműkövető rendszer Speed-dome kamerák Kerítésvédelmi rendszer Riasztó berendezés Nagyfelbontású IP-kamerák Retina szkenner Sorompó Day-night kamerák stb.
4
I. Mire költünk biztonság címén?
…és a rendszerünk tökéletes!
5
…vagy mégsem? I. Mire költünk biztonság címén?
A felsorolt biztonsági megoldások közül egyik sem foglalkozik a szállítást végző személlyel, holott a szállítás során elkövetett bűncselekmények jelentős részében maga a gépjárművezető is tevékenyen közrejátszik a termékek eltulajdonításában.
6
II. Az okozott kár évente körülbelül Ft
7
Mi mindenre lenne ez az összeg elegendő
8
db Suzuki Swift
9
Az mi mindenre lenne elég?????
db Suzuki Swift Az mi mindenre lenne elég????? db új biztonsági kamera
10
A megoldás Driver Identification Database
Önkéntes belépésen alapuló online „fehér lista”, mely minősített, megbízható sofőröket tartalmaz. Driver Identification Database
11
III. A DID rendszer, mint megoldás
Személyi állomány előzetes szűrése Személyazonosítás biztonságának növelése Folyamatos kontroll A DID rendszer több, mint egy egyszerű adatbázis!
12
Személyi állomány előzetes szűrése
III. A DID rendszer, mint megoldás Személyi állomány előzetes szűrése A probléma szemléltetése kedvéért tegyünk egy kis összehasonlítást: Milyen előírásoknak kell megfeleljen egy pénzszállítást végző vagyonőr és egy százmilliós értékű rakományt szállító sofőr?
13
Elvárások pénzt szállító vagyonőrökkel szemben:
III. A DID rendszer, mint megoldás Elvárások pénzt szállító vagyonőrökkel szemben: Magyar állampolgárság Állandó belföldi lakóhely Alapfokú iskolai végzettség Személy- és vagyonőri igazolvány megléte Kamarai tagság Érvényes fegyvervizsga C kategóriájú jogosítvány Büntetlen előélet, orvosi és pszichológiai megfelelés Rendészeti, illetve fegyveres biztonsági őr munkakörben szerzett tapasztalat
14
Elvárások egy sofőr számára:
III. A DID rendszer, mint megoldás Elvárások egy sofőr számára: Alapfokú iskolai végzettség C+E típusú vezetői engedély Belföldi/nemzetközi árufuvarozói vizsga 1-2 év szakmai tapasztalat, min km. Ezeknél a követelményeknél akkor sincs több, ha a sofőr százmillió forintos értéket szállít!
15
A személyi állomány előzetes szűrése
III. A DID rendszer, mint megoldás A személyi állomány előzetes szűrése A DID tagságra pályázó gépjárművezetőknek a fuvarozó cégek felvételi gyakorlatánál magasabb szintű elvárásoknak kell megfelelniük. A DID rendszer tagjaira nézve kötelező: Büntetlen előéletet igazoló erkölcsi bizonyítvány Szakmai önéletrajz Munkavégzéshez szükséges okmányok megléte
16
III. A DID rendszer, mint megoldás
2. Személyazonosítás biztonságának növelése Személyi okmányokból történő hagyományos ellenőrzés azonosítási nehézségei: Régi okmányok, régi fényképek a külső az okmány készítése óta eltelt időben teljesen megváltozott sok esetben a különböző időpontokban készült okmányokban található fényképek sem támasztják alá az azonosítást az okmányokban található fényképek mérete kicsi, nem látszódnak az azonosításhoz szükséges részletek
17
III. A DID rendszer, mint megoldás
2. Személyazonosítás biztonságának növelése A DID rendszerben: Fényképes, egyedi kóddal ellátott azonosító kártya Általunk készített nagyfelbontású fénykép Az ellenőrzött okmányok rögzítése az adatbázisban Online ellenőrzés (rendszerben található fénykép és okmányok összehasonlítása a megjelent személlyel és az általa birtokolt okmányokkal)
18
III. A DID rendszer, mint megoldás
3. Folyamatos kontroll A rendszer frissítésében közvetett módon maguk a rendszer felhasználói is részt vesznek Online működés (A megbízók a napi szintű pozitív eredményű kártyaellenőrzésekkel erősítik meg, hogy egy sofőr megbízható. Azonban ha egy gépkocsivezető az egyik felhasználónál elbukik és kitiltásra kerül a DID-ból, máshol már nem lesz módja kárt okozni.)
19
IV. A DID rendszer felépítése és működése
Azonosító kártya Terminál Szerverkörnyezet
20
IV. A DID rendszer felépítése és működése
1. Azonosító kártya Proximity kártya A kártya a rányomtatott információkon kívül más személyes adatot nem tartalmaz
21
IV. A DID rendszer felépítése és működése
2. Terminál Ipari környezetre kialakított hardver Dedikált munkaállomás Zárt rendszer Linux operációs rendszer Egyedileg hozzárendelt kártyaolvasó Adatbázist nem tartalmaz (minden adat a szerveren) 24 órás support szolgáltatás
22
IV. A DID rendszer felépítése és működése
3. Szerverkörnyezet Kizárólag a DID rendszer fut rajta Folyamatos elérést biztosító HA-környezet (több szerverből álló, nagy rendelkezésre állású kiszolgáló környezet) Biztonságos szervertermi elhelyezés
23
V. Az azonosítás biztonsága
A fuvarindítás előtti ellenőrzés menete 1. Birtok és tudás alapú autentikáció; a sofőr előzetes hozzájárulása az adataihoz való hozzáféréshez Személyes jelenlét DID-kártya PIN kód ismerete 2. Státusz ellenőrzés Jóváhagyott Felfüggesztett Tiltott, törölt (nincs lehetőség fuvarindításra)
24
VI. A DID rendszer előnyei
Jelentős mértékben csökkennek a fuvarozással kapcsolatos káresemények Információáramlás érdeksérelem nélkül Minőségi igény támasztható a gépkocsivezetőkkel szemben Adatvédelem szempontjából a jelenlegi gyakorlatnál körültekintőbb adatkezelési eljárás Egységes fellépés következtében növekvő visszatartó erő, amely csökkenti a fuvarozók bűnözési hajlandóságát
25
VII. A DID rendszer jövője - illeszthetőség
A DID rendszer úgy van kialakítva, hogy megfelelő interface-eken keresztül szinte bármilyen fuvarszervező programmal összhangba lehet hozni. Példaként a CTS (Carriage Tracking System) A CTS gépkocsivezető nyilvántartó modulja a gépkocsivezetők adatait a DID rendszerből veszi, tehát már a fuvarszervezésnél sem kerülhet be a rendszerbe olyan sofőr, aki nem jogosult a fuvarfeladat elvégzésére.
26
Bemutatjuk Sofőr Ivánt
Iván 180 cm magas, átlagos testalkatú férfi. Két éve egy nemzetközi fuvarokat bonyolító vállalkozás alkalmazottja. Soha nem állt rajthoz a Párizs-Dakar versenyen… Iván egyszerű ember és átlagos sofőr. Mi mégis őt ajánljuk figyelmébe… …mert Iván tagja a DID rendszernek ami azt jelenti, hogy MEGBÍZHATÓ!
27
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Muray Melinda – értékesítési vezető Tel: 36(20)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.