Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Egy innováció nyomában
Mayer József – Vígh Sára Budapest, június 30.
2
Az előadás a következő kutatásokra épül:
A tanulók munkaterhei Magyarországon OKI, 2006. Versenyképesség a közoktatásban OFI, 2007/2008. Agressziókutatás a fővárosban MFPPI, 2008/2009. Humán-erőforrás kutatás a fővárosban MFPPI, 2009. Tanulók támogatása a szakképzésben MFPPI, 2010 (publikálás előtt!)
3
Nem mutogatunk „lefele”, de:
A tanulóval kapcsolatos problémák (keletkezése), és az erre adható pedagógiai/szakmai válaszok Nem ott, ahol látszanak. Nem mutogatunk „lefele”, de: Az iskolakezdés eltérő időpontjai + a tanulók eltérő (szociális/mentális)fejlettsége Az alap(kulcs)kompetenciák megszerzéséhez biztosított azonos időtartam Általános iskola felső tagozata (a rendszer szelektivitása: a 8. és 6. évfolyamos gimnáziumok szerepe). Túlkorossá válás az általános iskolai tanulmányok időtartama alatt. Az alacsony iskolázottság újratermelődését „garantáló” családi /szociális környezetek
4
Másrészt: Mit várunk/várnánk a tanulóktól?
5
…és mi a valóság?
6
Mi volt az alaphelyzet?
7
Századokon keresztül formált szerkezet és hierarchia
10
Az iskolázottság várható alakulása
11
A népesség iskolázottsága,
.
12
A tanulók kezdőlétszáma az egyes iskolatípusokban
Mayer József
13
Problémát (is) jelenthető tanulók a középfokú oktatásban (fő)
Mayer József
14
Az összes tanuló és a problémát jelenthető tanulók aránya a középfokú képzésben
Mayer József
15
A minta
16
Iskolatípusok és tanulói problémák – „Az egyes képzési programokban a tanulók körülbelül hány százalékát jellemezné úgy, hogy…” (a megjelölt százalékos részarányok átlaga iskolatípusonként) Mayer József
17
A tanulói sikertelenség okai – ahogy a pedagógusok látják
Mayer József
18
Olvasó és nem olvasó tanulók
19
Egyes szabadidő-eltöltési módok gyakorisága (a válaszok százalékos részarányában)
20
„Szeret(ne)-e Ön saját iskolájukba járni diákként?” (összesítés – %)
21
A szereplők
22
Mentorok
23
Alapadatok
24
Hogyan kapcsolódott Ön a mentorprogramhoz?
25
Az Ön véleménye szerint milyen okok csökkenthetik az Ön mentorálási tevékenységének az eredményességét? (1 – nincs jelentősége…..5 – meghatározó jelentősége van)
26
Az Ön véleménye szerint milyen okok csökkenthetik az Ön mentorálási tevékenységének az eredményességét? (1 – nincs jelentősége…..5 – meghatározó jelentősége van)
27
Az Ön becslése szerint milyen arányban vannak jelen a mentori munkájában az alábbi tevékenységek?
28
A tanulók
29
Alapadatok
30
Kihez fordulhatnak véleményed szerint a diákok a különböző problémák esetén? (1- soha, 2 – ritkán, 3- közepesen, 4 – gyakran, 5- rendszeresen, 6 – nincs ilyen beosztású személy az iskolában)
31
Kihez fordulhatnak véleményed szerint a diákok a különböző problémák esetén? (1- soha, 2 – ritkán, 3- közepesen, 4 – gyakran, 5- rendszeresen, 6 – nincs ilyen beosztású személy az iskolában)
32
Megítélésed szerint a tanév végére hogyan alakul a tanulmányi eredményed?
33
Tantárgyak tetszési indexe 1.
34
Tantárgyak tetszési indexe 2.
35
Melyek azok a tényezők, amelyek szerinted befolyásolják iskolai teljesítményedet?
36
Szüleid legmagasabb iskolai végzettsége
37
…és akiken sok múlhat: a szülők
38
Alapadatok (anya)
39
Alapadatok (apa)
40
Szülők munkaerőpiaci-státusza
41
Elégedettek – e Önök gyermekük iskolájában…
42
Elégedettek – e Önök gyermekük iskolájában…
43
Mit várnak el a gyermekük jelenlegi iskolájában dolgozó pedagógusoktól?
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.