Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Egy innováció nyomában

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Egy innováció nyomában"— Előadás másolata:

1 Egy innováció nyomában
Mayer József – Vígh Sára Budapest, június 30.

2 Az előadás a következő kutatásokra épül:
A tanulók munkaterhei Magyarországon OKI, 2006. Versenyképesség a közoktatásban OFI, 2007/2008. Agressziókutatás a fővárosban MFPPI, 2008/2009. Humán-erőforrás kutatás a fővárosban MFPPI, 2009. Tanulók támogatása a szakképzésben MFPPI, 2010 (publikálás előtt!)

3 Nem mutogatunk „lefele”, de:
A tanulóval kapcsolatos problémák (keletkezése), és az erre adható pedagógiai/szakmai válaszok Nem ott, ahol látszanak. Nem mutogatunk „lefele”, de: Az iskolakezdés eltérő időpontjai + a tanulók eltérő (szociális/mentális)fejlettsége Az alap(kulcs)kompetenciák megszerzéséhez biztosított azonos időtartam Általános iskola felső tagozata (a rendszer szelektivitása: a 8. és 6. évfolyamos gimnáziumok szerepe). Túlkorossá válás az általános iskolai tanulmányok időtartama alatt. Az alacsony iskolázottság újratermelődését „garantáló” családi /szociális környezetek

4 Másrészt: Mit várunk/várnánk a tanulóktól?

5 …és mi a valóság?

6 Mi volt az alaphelyzet?

7 Századokon keresztül formált szerkezet és hierarchia

8

9

10 Az iskolázottság várható alakulása

11 A népesség iskolázottsága,
                                                                                                                             .                                     

12 A tanulók kezdőlétszáma az egyes iskolatípusokban
Mayer József

13 Problémát (is) jelenthető tanulók a középfokú oktatásban (fő)
Mayer József

14 Az összes tanuló és a problémát jelenthető tanulók aránya a középfokú képzésben
Mayer József

15 A minta

16 Iskolatípusok és tanulói problémák – „Az egyes képzési programokban a tanulók körülbelül hány százalékát jellemezné úgy, hogy…” (a megjelölt százalékos részarányok átlaga iskolatípusonként) Mayer József

17 A tanulói sikertelenség okai – ahogy a pedagógusok látják
Mayer József

18 Olvasó és nem olvasó tanulók

19 Egyes szabadidő-eltöltési módok gyakorisága (a válaszok százalékos részarányában)

20 „Szeret(ne)-e Ön saját iskolájukba járni diákként?” (összesítés – %)

21 A szereplők

22 Mentorok

23 Alapadatok

24 Hogyan kapcsolódott Ön a mentorprogramhoz?

25 Az Ön véleménye szerint milyen okok csökkenthetik az Ön mentorálási tevékenységének az eredményességét? (1 – nincs jelentősége…..5 – meghatározó jelentősége van)

26 Az Ön véleménye szerint milyen okok csökkenthetik az Ön mentorálási tevékenységének az eredményességét? (1 – nincs jelentősége…..5 – meghatározó jelentősége van)

27 Az Ön becslése szerint milyen arányban vannak jelen a mentori munkájában az alábbi tevékenységek?

28 A tanulók

29 Alapadatok

30 Kihez fordulhatnak véleményed szerint a diákok a különböző problémák esetén? (1- soha, 2 – ritkán, 3- közepesen, 4 – gyakran, 5- rendszeresen, 6 – nincs ilyen beosztású személy az iskolában)

31 Kihez fordulhatnak véleményed szerint a diákok a különböző problémák esetén? (1- soha, 2 – ritkán, 3- közepesen, 4 – gyakran, 5- rendszeresen, 6 – nincs ilyen beosztású személy az iskolában)

32 Megítélésed szerint a tanév végére hogyan alakul a tanulmányi eredményed?

33 Tantárgyak tetszési indexe 1.

34 Tantárgyak tetszési indexe 2.

35 Melyek azok a tényezők, amelyek szerinted befolyásolják iskolai teljesítményedet?

36 Szüleid legmagasabb iskolai végzettsége

37 …és akiken sok múlhat: a szülők

38 Alapadatok (anya)

39 Alapadatok (apa)

40 Szülők munkaerőpiaci-státusza

41 Elégedettek – e Önök gyermekük iskolájában…

42 Elégedettek – e Önök gyermekük iskolájában…

43 Mit várnak el a gyermekük jelenlegi iskolájában dolgozó pedagógusoktól?


Letölteni ppt "Egy innováció nyomában"

Hasonló előadás


Google Hirdetések