Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Ki a jó? Minőség, hatékonyság, verseny a szociális gazdaságban Soltész Anikó Jászfényszaru, 2006.november 17.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Ki a jó? Minőség, hatékonyság, verseny a szociális gazdaságban Soltész Anikó Jászfényszaru, 2006.november 17."— Előadás másolata:

1 1 Ki a jó? Minőség, hatékonyság, verseny a szociális gazdaságban Soltész Anikó Jászfényszaru, 2006.november 17.

2 SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány 2 Egy kedvenc definíció •A szociális gazdaság különböző szereplők együttműködése a segélyszervezetektől a hitelszövetkezetekig, az alapítványoktól az önkéntes szervezetekig, amelyek nem for profit alapon szervezik tevékenységüket. •Céljuk a humán szolgáltatás és a (rugalmas) munkahelyteremtés, az emberi jogok védelme, erős helyi politikák és azok gyakorlati megvalósítása- közösség-és térségfejlesztés- •révén.

3 SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány 3 Hatékonyság? •A szociális gazdaság egy kooperatív alapon működő komplex kapcsolatrendszer, amelynek formális és informális szabályai a harmadik szektort és a non-profit vállalkozásokat irányítják. Elemhiányos rendszer, Szegényes kooperáció, Bizonytalan makro-környezet

4 SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány 4 Két év után, hét év előtt •Hiányok szorításában- mennyiségi és minőségi válaszok -a lét, mint érdem ? •Minőség vonzásában – az ügyfél centrikusság a tervezésnél kezdődik-mérjük-e az ügyfél elégedettségét? •Verseny a forrásokért, verseny az ügyfelekért – magunkért ? Verseny és/vagy protekcionizmus-a tisztázatlanság a szektort a fekete gazdaság termelőjévé és elszenvedőjévé teszi

5 SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány 5 Szektorok, semlegesség,esélyegyenlőség •„Egyenlő pályák, egyenlő esélyek”-a civilek biciklivel jönnek •Stabil csapatok, több lábon állás, folyamatos továbbképzés- •„A civil szervezeteknek történő normatíva átadás gyerekcipőben jár”(Frey) Szolidaritás, kooperáció, networking, - zászlóshajók-hajórajok

6 SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány 6 Mit, miért, mennyiért? •Foglalkoztatási indikátorok: a non-profit szervezetek humán kapacitásának alakulása •A projektek által teremtett munkahelyek és elindított önfoglalkoztatás, •A munkahelyteremtés költségráfordításai •A munkában tartás és a fenntarthatóság esélyei, költségei, távlatai, a költségcsökkentés és a fenntarthatóság ösztönzői

7 SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány 7 Vállalkozni? Jó! •Tisztázni, mi az ami rajtunk múlik ? • A fizetőképes kereslet érzékelése a legfőbb ösztönző - miért csak hét gyerek lehet a családi napköziben? •Az ügyfél a legfontosabb szabályozó - ár-minőség mátrix •Magyar csoda: árnövelő versenyek Piacképesség, versenyképesség működőképesség vizsgálat

8 SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány 8 Jól vállalkozni? Hogyan? •Egy év múlva non-profit társaságokban – addig szoc.gazd kataszter az egyesületi és alapítványi tevékenységekről •Tudatosan, új bevételi forrásokat, több lábon állást, támogatások és források arányának tudatos változását keresve •Tartalékolva, felhalmozva, jövőt építve- ahol kell és lehet, ott fehéredve •Kezd kicsivel, gondolj a nagyra ! Mottó azoknak az országoknak, ahol nem volt idő szerves fejlődésre!

9 SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány 9 Jobb indikátorokat!  A mai mérőszámok esetenként nagyon specifikusak, a programok indirekt hatásait általában nem veszik kellően figyelembe.  A bizonytalan jövőkép miatt a programok várható hatóideje nem játszik megfelelő szerepet a különböző intézkedések megítélésében.( egy szakmaszerzésnyi idő)  a programok értékelésénél elsősorban a bruttó (vagy abszolút) hatásokra fókuszálnak, a nettó (relatív) hatásokat a jelenlegi gyakorlat nem követi megfelelően.

10 SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány 10 További szempontok az ujjak harapdálásához •Kiszorító hatás (displacement effect), azt méri, hogy egy program milyen hatással volt azokra, akik kimaradtak belőle. ( Ez történt az OFA vállalkozásfejlesztő programjának monitorozásakor, amikor a támogatottak mellett a visszautasított pályázókat is megkérdeztük.) A helyettesítő hatás (substitution effect) akkor érvényesül, amikor egy program támogatottja olyan lehetőséggel él, amit valaki más használt volna ki, ha ő nincs.

11 SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány 11 Teendők a „Hét bő esztendőhöz” •A minőség, hatékonyság és verseny hosszú távú hatásainak számbavétele az operatív program véleményezésénél –SZIA modell •A pályázói lét elviselhető könnyűségének megteremtése •A potenciális ügyfelek bevonása a tervezésbe, megkérdezésük a régóta hiányolt ( Frey) szociális térkép elkészítésénél •Előzetes hatásvizsgálatok

12 SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány 12 Az én jövőképem •Egy év múlva-lesz néhány modell értékű projektünk és tudásunk arról, hogy mi nem szociális gazdaság •Három év múlva elterjednek a szociális vállalkozások, támogatott tevékenységek szigorúbb indikátorokkal- •Hét év múlva-a szociális gazdaság a területi egyenlőtlenségek felszámolásának fontosabb faktora (remélem, az én szűkebb, keleti pátriámban is…)

13 SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány 13 Köszönöm a figyelmet, az Erzsébeteknek, Katalinoknak boldog névnapot kívánok! A további együttműködés reményében: asoltesz @seed.hu


Letölteni ppt "1 Ki a jó? Minőség, hatékonyság, verseny a szociális gazdaságban Soltész Anikó Jászfényszaru, 2006.november 17."

Hasonló előadás


Google Hirdetések