Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kötél, hajtótárcsa kapcsolat

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kötél, hajtótárcsa kapcsolat"— Előadás másolata:

1 Kötél, hajtótárcsa kapcsolat
MSZ EN 81-50:2014 szabvány A hajtóképesség meghatározása módszerének néhány kiegészítése XXVII. Felvonó Konferencia Siófok 2019.május Balogh Gábor

2 Az előadás vázlata Alapvetően a szabvány szerinti számítás néhány területét elemzem . Az egyes megállapitásoknál bemutatom, hivatkozásként, a szabvány tényleges kifejezéseit. Elsőrész: A szabvány szerinti számítás néhány elemének háttere, magyarázata. Második rész A számításban lévő új elemek bemutatása Harmadik rész Mintapélda.amely bemutatja a felvonó “haladása” közbeni viszonyokat.

3 Alapfogalmak a Terhelő Áthúzási viszonyszám erők m Forgó tömegek
Első rész a Terhelő erők Áthúzási viszonyszám m Forgó tömegek Tovább

4 Hajlékony elemek hossza
Különleges esetek Második rész Hajlékony elemek hossza Alsógépes felvonó Harnadik rész A felvonó haladása/mozgása Befejezés

5 Kötélsúrlódás N = K sin ξ K S = N μ0 K ξ K= μ0 dK K = d ξ μ0 ∫ K1 K0 ᵅ
M. Csizmadia : STATIKA 1996 Kötélsúrlódás N K+ K Fk N = K sin ξ K S K ξ K1 S = N μ0 α K ξ K= μ0 K0 dK K = d ξ μ0 K1 K0 S K1 K0 e μ0 α = K+ K ξ N Fk K

6 Átfogási szög

7 A hajtóképesség a következő esetekben mindig biztosított legyen.
a fülkébe való berakodáskor és a vészleállítás miatti lassításkor. A fülke a felső véghelyzetben felfelé haladva lassul terheletlen fülke terhelt fülke A fülke az alsó véghelyzetben lefelé haladva lassul terhelt fülke terheletlen fülke elakadt fülke.

8 A súrlódási tényező értéke az üzemállapotok szerint

9 A súrlódási tényező értéke az üzemállapotok szerint

10 A súrlódási tényező értéke az üzemállapotok szerint

11 A felvonó által emelt terhek az alábbi kapcsolatban vannak a mozgatással (emeléssel/süllyesztéssel):
T=m*g+m*a=m*(g+a) Lefelé lassul Felfelé lassul m*a m*a m*(-a) T m*g m*g m*g Az MSZ EN81-50 szabvány számítási módszere

12 2. A felvonó forgó részeinek gyorsítása lassítása
Dr. Pattanyús Á. Géza: Gépészeti Zsebkönyv II (Budapest, március) Az MSZ EN81-50 szabvány számítási módszere:

13 Hajlékony elemek hosszának számítása
MSR (GZ) a függesztőkötelek tömege ([0,5×H±y]×ns× a kötél egységnyi hossznyi tömege) kg-ban, H (HQ) az emelési magasság m-ben, y a fülke-/ellensúlyhelyzet távolsága az emelési magasság közepétől m-ben, HQ/2-y HQ/2 y HQ HQ/2+y MCR GU a kiegyenlítő lánc/kötél tényleges tömege ([0,5×H±y]×nc× a kötél egységnyi hossznyi tömege) kg-ban,1 y HQ/2 MTrav GH az úszókábel tömege ([0,25*H ± 0.5*y]*nt az úszókábel egységnyi hosszának tömege ) kg_ban

14 Alsógépes felvonó elrendezése
MSRcar GZf1 az MSR tömege a fülke oldalon Ha a hajtógép alul van, akkor a hajtógéptől az aknafejben lévő keréktárcsákhoz vezető kötelek az MSR1car GZAf és a keréktárcsáktól az fülkéhez vezető kötelek az MSR2car GZf1(MSR2car =0, ha a fülke a legfelső állomásszinten van), DR1 DR2 MSRcwt GZe2 az MSR tömege az ellensúly oldalon, GZAf GZe2 Ha a hajtógép alul van, akkor a hajtógéptől az aknafejben lévő keréktárcsákhoz vezető kötelek az MSR1cwt GZAe és a keréktárcsáktól az ellensúlyhoz vezető kötelek az MSR2cwt GZe2(MSR2cwt =0, ha az ellensúly a legfelső állomásszinten van), GZf1 Ells. GZAe HHKf Fülke HHKe DD

15

16 Mintapélda A felvonó haladása GQ 1125 Kg GK 720 V 1,0 m/s HQ 24,0 m N
6 db DZ 9 mm ZZ 4

17 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "Kötél, hajtótárcsa kapcsolat"

Hasonló előadás


Google Hirdetések