Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Neptun Konferencia, 2015. március 17.
Aktualitások Stéger Csilla
2
Menü Aktualitások – Stéger Csilla
jogalkotásról kancellárok értekezletéről duális képzésekről folytatásról IT, OEP, hallgatói pénzügyek – Demcsákné Ódor Zsuzsanna Szabályok és OSAP – Hosznyák András Kérdések – válaszok (ebéd után is… ?)
3
Jogszabályokról A Vhr. visszamutatása az MRK és HÖOK felé megtörtént, kancellárok felé zajlik, a beérkezett észrevételeken dolgozik az EMMI, ezt követően megy kormány elé. A szakrendszer felülvizsgálata tart, nem zárultak le a megbeszélések a MRK szakbizottságokkal, ezt követően megy Felsőoktatási Kerekasztalra és lesz belőle korm. rendelet tervezet. A KKK-k módosítása várható a szakstruktúra változtatása után.
4
Kancellárok értekezletén Fir bemutató
2015. március 3-án tájékoztatást adtunk a kancellároknak a FIR-ről az alábbi fókuszokkal: (az előadás diái kint a HÜ-ben!) FIR helyzete az ágazati nyilvántartások között, a FIR működésének filozófiája/logikája, a FIR fontosabb moduljainak bemutatása (támidő funkció, Monitor felület, OSAP felület), a FIR-ben tárolt adatok pontosságának jelentősége, adathibák helyzete (hallgatói, oktatói) és…
5
Kari eltérések a hallgatói adatkezelésben
Azon hibák arányában, ahol a hallgató képzést csak egy karon folytat. Kar Arány BCE-GTK 40,85% BCE-KIK 23,82% BCE-KTK 13,60% BCE-ÉTK 11,68% BCE-TK 3,65% BCE-TÁJK 3,39% BCE-KERTK 3,01% Kar Arány DE-ÁOK 17,78% DE-TTK 15,19% DE-MK 9,12% DE-BTK 8,79% DE-GVK 7,14% DE-GYFK 6,64% DE-GTK 6,49% DE-KTK 5,85% DE-IK 4,05% DE-ÁJK 3,91% DE-FOK 3,78% DE-EK 3,29% DE-NK 2,34% DE-MÉK 1,93% DE-GYTK 1,89% DE-ZK 1,80% Kar Arány EKF-TKTK 34,23% EKF-TTK 26,69% EKF-BTK 22,63% EKF-GTK 14,71% EKF-CK 1,74% Kar Arány KF-GAMFK 44,02% KF-TFK 35,59% KF-KFK 20,39% Kar Arány KRF-GTK 83,23% KRF-TVK 16,77% Kar Arány ELTE-BTK 44,36% ELTE-TTK 12,78% ELTE-ÁJK 11,14% ELTE-PPK 9,98% ELTE-BGGYK 9,74% ELTE-TÓK 4,01% ELTE-IK ELTE-TÁTK 3,98% Kar Arány BGF-GKZ 65,66% BGF-KVIK 20,74% BGF-PSZK 8,47% BGF-KKK 5,13% Kar Arány ME-GTK 25,43% ME-GÉIK 24,10% ME-ÁJK 18,80% ME-BTK 11,45% ME-CK 7,06% ME-BBZI 4,81% ME-MFK 2,95% ME-MAK 2,73% ME-EK 2,65% Kar Arány BME-GTK 38,41% BME-VIK 17,01% BME-GPK 10,91% BME-ÉMK 9,57% BME-ÉPK 8,59% BME-VBK 6,84% BME-KJK 6,50% BME-TTK 2,17% Kar Arány KE-PK 43,88% KE-AKK 29,56% KE-MK 13,35% KE-GTK 13,21% Kar Arány EJF-NTK 72,56% EJF-MKK 27,44% 2015. február 26-i állapot szerint
6
Kari eltérések a hallgatói adatkezelésben
Azon hibák arányában, ahol a hallgató képzése csak egy karon folyik. Kar Arány NYME-BPK 17,49% NYME-MÉK 13,74% NYME-SKK 11,51% NYME-TTK 9,63% NYME-EMK 8,97% NYME-KTK 8,85% NYME-AK 8,76% NYME-BTK 8,00% NYME-MNSK 5,28% NYME-GEO 4,13% NYME-BDPK 3,64% Kar Arány PE-GTK 32,63% PE-MFTK 24,52% PE-MK 17,12% PE-GK 15,41% PE-MIK 10,32% Kar Arány SZE-MTK 39,84% SZE-GK 33,72% SZE-ÁJK 13,60% SZE-PLI 9,17% SZE-ZMI 3,67% Kar Arány SZTE-BTK 26,31% SZTE-TTIK 20,00% SZTE-ÁJK 13,33% SZTE-JGYPK 12,57% SZTE-ÁOK 8,46% SZTE-GTK 6,04% SZTE-MK 5,11% SZTE-ETSZK 3,63% SZTE-GYTK 1,59% SZTE-ZMK 1,30% SZTE-FOK 0,87% SZTE-MGK 0,79% Kar Arány PTE-ÁJK 21,79% PTE-BTK 20,27% PTE-KTK 10,78% PTE-PMMIK 10,71% PTE-ÁOK 10,54% PTE-IGYK 7,64% PTE-ETK 7,58% PTE-TTK 7,08% PTE-FEEK 2,73% PTE-MK 0,81% Kar Arány SZIE-GTK 25,26% SZIE-GAEK 24,65% SZIE-YMÉK 13,77% SZIE-MKK 12,46% SZIE-ABPK 12,08% SZIE-ÁOTK 9,09% SZIE-GÉK 2,69% Kar Arány OE-KVK 26,40% OE-NIK 23,36% OE-BGK 18,57% OE-RKK 14,42% OE-KGK 14,32% OE-AMK 2,93% Kar Arány PPKE-BTK 56,72% PPKE-JÁK 28,54% PPKE-VJK 7,46% PPKE-HTK 5,37% PPKE-ITK 1,92% Kar Arány KRE-BTK 45,40% KRE-ÁJK 41,19% KRE-TFK 8,78% KRE-HTK 4,63% Kar Arány SE-TSK 58,05% SE-ETK 16,16% SE-ÁOK 13,54% SE-EKK 5,80% SE-GYTK 3,38% SE-FOK 3,07% Kar Arány NKE-KTK 67,00% NKE-HHK 30,09% NKE-RTK 2,32% NKE-NETK 0,59% 2015. február 26-i állapot szerint
7
Kérésünk a kancellároktól
Az intézményben a tanulmányi adminisztráció megbecsülése (óriási teljesítményt nyújtott e terület 2011 óta), támogatása (vezetés figyelme, melléállása és szükséges erőforrások), képzése! Aktuális adatok pontos bejelentése a márciusi statisztikában és a múlt adatjavításának folytatása
8
Kérésünk a kancellároktól
Intézménytörzs vonatkozásában: Intézmény valamennyi képzésének , nyilvántartásba vétele (idegennyelvű, határon túli képzések és szakirányú továbbképzései is) Nyilvántartásba vétel szerinti indítás (képzési idő, nyelv, telephely stb.) Felvételi tájékoztatóban csak nyilvántartásba vett képzés szerkeszthető – időben kell nyilvántartást kezdeményezni Karok, karnév változások, kollégiumok, diákotthonok, szakkollégiumok bejelentése A nyilvántartott adatok bármikor megtekinthetők a publikus oldalon!
9
Kérésünk a kancellároktól
Személyi nyilvántartás terén kérjük, hogy Minden képzés esetén biztosítsák, hogy szakértő személyek (nem képzetlen tanszéki adminisztrátorok) végezzék a képzések adminisztrációját. A tanulmányi adminisztrátorok képzése kulcs kérdés. Doktori képzések, szakirányú továbbképzések, idegen nyelvű képzések, levelező/esti/távoktatásos képzések nem képezhetnek egy külön, leválasztott világot. E képzésekre minden kötelezettség éppúgy vonatkozik! Javasoljuk a tanulmányi adminisztrációban a központi minőségbiztosítási szabályokat, az egységes eljárásrendeket.
10
Duális képzési forma a 2015. évi általános felvételi eljárásban
11
Duális formák Meghirdetése
Nincs „duális képzéseknek” külön meghirdetése a felvételi tájékoztatóban: Alapképzésekre lehet jelentkezni, melyek várhatóan elindulnak duális formában. A duális partner cégek jegyzéke megjelent a felvételi tájékoztatóban, ez nem változhat, mert a jelentkezőnek teljes körű tájékoztatást kell adni. Az alapképzésre felvételt kell nyerni ahhoz, hogy az adott cégnél duális formában folytathasson valaki képzést szeptembertől.
12
Duális formára való jelentkezés
Az érintett alapképzésre való jelentkezéstől elkülönül a duális formára való jelentkezés: Mert az alapképzésre országosan egységes elvek és pontszámítás alapján, rangsorolással kerülnek be a jelentkezők, a duális formára való felvétel pedig a cég egyéni/szubjektív szempontrendszere szerint történik. A céghez kell a jelentkezőnek közvetlenül jelentkezni, az általános eljárástól független módon. Ezért az Oktatási Hivatalnak a jelentkezésekről adata nem lesz, amennyiben a tárcának adatokra lesz szüksége, ezeket az érintett felsőoktatási intézményektől fogja kérni.
13
A cégek feladatai A cég feladata az eljárás során:
A duális forma iránt érdeklődők tájékoztatása a jelentkezés céges formai és tartalmi követelményeiről. A céghez jelentkezést benyújtókról a felsőoktatási intézményt tájékoztatni annak érdekében, hogy kiszűrésre kerüljön valamennyi olyan személy , aki jelentkezik a céghez, de az adott alapszakra nem jelentkezett az intézménybe. A céges kiválasztási/felvételi eljárást kérjük május 31. és július 1. között lebonyolítani. Kérjük a jelentkezőket kiértesíteni a céges kiválasztás/felvételi eredményéről július 5-ig (annak érdekében, hogy a jelentkező a döntés alapján adott esetben július 8-ig sorrendmódosítással élhessen).
14
Az intézmény feladatai
A felsőoktatási intézmény feladata a felvételi eljárás során a duális formával kapcsolatban: A duális forma iránt érdeklődők tájékoztatása a jelentkezés céges formai és tartalmi követelményeiről, a céges kapcsolattartókról. A partner céghez jelentkezést benyújtók adatainak bekérése a cégektől, annak ellenőrzése, hogy csak olyan személy, jelentkezik a céghez, aki az adott alapszakra jelentkezett az intézménybe. Annak biztosítása, hogy a céges kiválasztási/felvételi eljárást lebonyolódik május 31. és július 1. között. Annak biztosítása, hogy a cég a jelentkezőket kiértesíti a céges kiválasztás/felvételi eredményéről július 5-ig (annak érdekében, hogy a jelentkező a döntés alapján adott esetben július 8-ig sorrendmódosítással élhessen). Amennyiben erre az ágazat igényt tart, adatszolgáltatás a folyamat állásáról.
15
A vonalhúzás után 2015. július 23-án ponthatárok megállapítása
Adott alapképzésre felvételt nyert jelentkezők ( tól ismert) Adott cégnél duális formára kiválasztásra került jelentkezők ( től ismert) E körről döntés az általános felvételi eljárásban születik. E körről döntés a cégnél, az általános felvételi eljáráson kívül születik.
16
Az ideális végeredmény
Adott alapképzésre felvételt nyert jelentkezők ( tól ismert) valamennyi duális formára felvett jelent- kező felvételt nyer az alapképzésre Adott cégnél duális formára kiválasztásra került jelentkezők ( től ismert)
17
Nem ideális végeredmény
Előfordulhat: van olyan duális formára felvett jelent- kező, aki felvételt nyert az alapképzésre (lila zóna). Nem töltöttük fel a céges helyeket! Adott alapképzésre felvételt nyert jelentkezők ( tól ismert) Adott cégnél duális formára kiválasztásra került jelentkezők ( től ismert)
18
Teendők utóbbi esetben
Az utóbbi esetben A cégnek július 23. és szeptember 1. között új felvételi/kiválasztási eljárást kell lebonyolítani azon személyek között, akik az adott szakra felvételt nyertek! Ehhez intézményi támogatás, elsősorban információ kell. Ennek megállapításához július 23. után kérjük, ellenőrizzék, hogy a céghez duális formára felvételt nyert személyek, az adott szakra a központi eljárásban is felvételt nyertek! A céges kiválasztás NEM A PÓTFELVÉTELI eljárás része, nem kell (szabad) benyújtani pótfelvételi jelentkezést mert mindenki aki az általános eljárásban felvételt nyert az a pótfelvételiből automatikusan kizáródik.
19
Duális képzések a 2015. évi általános felvételi eljárásban
Duális képzésekkel kapcsolatos fórumok 2015. március 17. intézményi fórum, Roadshow: Miskolc (KRF, ME) Pécs (PTE, KE) Zalaegerszeg (BGF, NYME, PE) Budapest (BCE, BGF, BKF, DF, GDF, KF, SZIE, SZF) Debrecen (DE, NYF) Szeged (EJF, SZTE, TPF)
20
FIR FÓRUM - jövő Június elején várhatóan lesz FIR FÓRUM
Kaptunk a Dunaújvárosi Főiskolától informális meghívást Várható témák: Duális képzési forma nyilvántartása a FIR-ben Kompetencia mérés 2015 szeptemberétől XSD módosítások HÖSZ
21
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.