Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Egészségbiztosítás az ügyfelek szemszögéből

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Egészségbiztosítás az ügyfelek szemszögéből"— Előadás másolata:

1 Egészségbiztosítás az ügyfelek szemszögéből
0,9 Egészségbiztosítás az ügyfelek szemszögéből 2014. November 06.

2 Friss, Exkluzív, Gyakorlatias, Interaktív
7 Friss, Exkluzív, Gyakorlatias, Interaktív Friss Mert az adatfelvétel befejező időpontja: 2014. November 05. Exkluzív Mert az első alkalom az eredmények bemutatására: MABISZ Nemzetközi Biztosítási Konferencia 2014. Gyakorlatias Mert a 10 kérdés, amelyet feltettünk piaci logikára épül: Helyzetmegértés, Igényfelmérés, Megoldásfejlesztés. Interaktív Mert a válaszokat az Önök percepciójához mérjük: Két kérdést fel fogok tenni Önöknek! Módszertan Nagymintás, Országos, Lakossági, Nemre –Életkorra Reprezentatív, Online, 10 Tartalmi – 4 Demográfiai kérdéses, 500 Fős, Kvantitatív, Kérőíves kutatás. 1

3 Q1. Ön szerint milyen a jelenlegi magyarországi egészségügyi rendszer?
Teljes egészében üzleti alapú, magánszolgáltatás Nagyrészt üzleti alapú magánszolgáltatás, némi állami alapháttérrel Körülbelül fele részben állami, fele részben magánszolgáltatás Nagyrészt állami szolgáltatás, némi üzleti alapú, magán háttérrel Teljes egészében állami szolgáltatás 4% 16% 27% Százalék, n=500 fő 2

4 Q2. Milyen egészségügyi rendszert tart Ön ideálisnak?
Teljes egészében üzleti alapú, magánszolgáltatást Nagyrészt üzleti alapú magánszolgáltatást, némi állami alapháttérrel Körülbelül fele részben állami, fele részben magán szolgáltatást Nagyrészt állami szolgáltatást, némi üzleti alapú, magán háttérrel Teljes egészében állami szolgáltatást 2% 23% 33% Százalék, n=500 fő 3

5 Q1 vs Q2: Milyen egészségügyi rendszert tart Ön ideálisnak?
Jelenlegi Ideális Kelet- Magyar Ideális Teljesen Üzleti 4% 2% 2% Nagyrészt Üzleti 16% 23% 34% Fele-Fele 27% 33% 26% Nagyrészt Állami 46% 28% 21% 14% 17% Teljesen Állami 7% 20 százalék 25 százalék 36 százalék Top 2 Boksz: Százalék, n=500 illetve 100 fő 4

6 Q3. Mit gondol, milyen jelenleg hazánkban az egészségügyi ellátás minősége a 10 évvel ezelőttihez képest? TELJES éves 60+ éves Havi 150E alatt Havi 500E fölött Jelentősen jobb 2% 3% 1% 0% 0% 3% Valamelyest jobb 9% 10% 10% 11% 16% Körülbelül azonos 21% 20% 27% 32% 28% 24% Valamelyest rosszabb 29% 28% 34% 61% 46% Jelentősen rosszabb 40% 26% 19% + 100 és – 100 közötti skálán: - 58 - 34 - 87 - 60 - 40 Százalék, n=500 illetve 100 fő 5

7 Q4. Az Első Interaktív Kérdés
Q4. Válassza ki azt az egy dolgot, amely a leginkább zavarja Önt a jelenlegi magyar egészségügyben! Orvoshiány / nővérhiány Gyógyszerhiány / gyógyító eszközök / felszerelés hiánya Pénzhiány Szaktudás hiánya Hálapénz Várakozás, várólisták, kapacitáshiány Egészségügyi intézmények fizikai állapota Egészségügyi intézmények fizikai távolsága Egészségügyi dolgozók kommunikációja, stílusa 6

8 Q4. Válassza ki azt az egy dolgot, amely a leginkább zavarja Önt a jelenlegi magyar egészségügyben!
Férfi: 32 Fontos Mellékes Nő: 16 Férfi: 21 Nő: 4 Férfi: 10 Várakozás, várólisták, kapacitáshiány Pénzhiány Hálapénz Orvoshiány / nővérhiány Egészségügyi intézmények fizikai állapota Egészségügyi dolgozók kommunikációja, stílusa Gyógyszerhiány, eszközhiány, felszereléshiány Szaktudás hiánya Egészségügyi intézmények fizikai távolsága Százalék, n=500 fő

9 Q5. Ön szerint ezek közül melyik az az egy dolog, amelyben az üzleti alapú magánbiztosítók jelenléte a legjelentősebben tud segíteni, javítani? Fontos Mellékes Pénzhiány megszüntetése Várakozás, várólisták, kapacitáshiány megszüntetése, enyhítése Hálapénz megszüntetése Gyógyszerhiány / gyógyító eszközök / felszerelés hiányának megszüntetése, enyhítése Orvoshiány, nővérhiány megszüntetése Intézmények fizikai állapotának javítása Dolgozók kommuniká- ciójának, stílusának javítása Szaktudás hiányának megszüntetése Intézmények fizikai távolságának csökkentése Százalék, n=500 fő

10 Biztosítói Célfókusz-Mátrix
Ennyire ZAVARJA PÉNZHIÁNY Fókusz VÁRAKOZÁS Érvelés HÁLAPÉNZ GYÓGYSZER-ESZKÖZ HIÁNY ORVOS-NŐVÉR HIÁNY FIZIKAI ÁLLAPOT Megértés Bónusz KOMMUNIKÁCIÓ SZAKTUDÁS FIZIKAI TÁVOLSÁG Ennyire vár MEGOLDÁST 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 9

11 Q6. Ön vállalná, hogy a hálapénz megszűntetése érdekében több adót, járulékot, hozzájárulást fizessen az állam felé? Nem, nem célom a megszűntetése, mert a hálapénz jó Nem, mert nem akarok az állam felé többet fizetni Igen, de csak a hálapénz összegének egy részével lennék hajlandó többet fizetni Igen, amennyi hálapénzt fizetek, azt szívesebben fizetném adó formájában Akár még több adót is befizetek pluszban, mint amennyi hálapénzt adok, mert a hálapénz megszűnése önmagában véve is érték 3% 50% 21% Ha azonban egy magán biztosító felé való fizetéssel vetjük össze, akkor más a helyzet! Százalék, n=500 fő 10

12 Q8. Biztosító keresse fel
Q7. Mennyire látja Ön át azt, hogy a biztosítók jelenleg Magyarországon milyen egészségüggyel összefüggő szolgáltatásokat, biztosítási típusokat, megoldásokat kínálnak? Q8. Mennyire nyitott Ön arra, hogy egy biztosító munkatársa felkeresse Önt és meséljen Önnek az egészséggel kapcsolatos biztosítási szolgáltatásokról? Q7. Átlátja a termékeket Q8. Biztosító keresse fel + Szerkezeti MISMATCH! Teljes mértékben átlátom 5% Egyáltalán nem vagyok nyitott 18% Alapvetően átlátom 15% Alapvetően nem vagyok nyitott 24% Közepesen látom át 28% Közepesen vagyok nyitott 32% Alapvetően nem látom át 31% Alapvetően nyitott vagyok 18% Egyáltalán nem látom át 21% Teljes mértékben nyitott vagyok 8% 52 százalék 26 százalék Bottom 2 Boksz: Bottom 2 Boksz: Százalék, n=500 illetve 100 fő 11

13 Akik Magyartól akarnak vásárolni
Q9, Q10: Melyiktől vásárolna inkább egészségüggyel kapcsolatos biztosítást? Szempont fontossága: 58 százalék Szempont fontossága: 67 százalék Kisebb Biztosítótól Nemzetközi Biztosítótól 20% 39% Magyar Biztosítótól 61% 80% Nagy Biztosítótól Szempont fontossága: 87 százalék Akik Magyartól akarnak vásárolni KISEBB Biztosítótól NAGYOBB Biztosítótól 33% 67% Százalék, n=1000 fő 12

14 Megkeresési Szelekció
7 Take Away: Több Magán Mert a most érzékelt nagyrészt állami modell helyett a felerészben állami, felerészben magán modellt preferálják. Minőségi Válság A lakosság megítélése szerint az egészségügy minősége DRÁMAIAN romlott az elmúlt 10 évben. Várakozás X A várólisták, a várakozás, a kapacitáshiány csökkentése a primer feladat. Megkeresési Szelekció A nyitottság a biztosítói megkeresések iránt csökkent az elmúlt három évben. De a vidéki férfiak nyitottak. Nemzetközi és nagy a jó Miért fordult vissza a piac oda, hogy ismét a nemzetközi biztosítókat preferálja a lakosság? 13

15 Nagyon szépen köszönöm a figyelmüket!
0,9 Nagyon szépen köszönöm a figyelmüket! Jó egészséget kívánok! 14


Letölteni ppt "Egészségbiztosítás az ügyfelek szemszögéből"

Hasonló előadás


Google Hirdetések