Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLana Vogelnik Megváltozta több, mint 5 éve
1
NEW MOBILITY APPROACHES TO FIGHT TRANSPORT POVERTY AND IMPROVE ACCESSIBILITY in Budapest and it’s Region INCLUSIVE MOBILITY AND URBAN REGENERATION IN EUROPEAN CITIES AND REGIONS Tünde HAJNAL Innovation expert Mobility Strategy BKK Centre for Budapest Transport 20 September 2018, UMEA My name is Tünde Hajnal, I am working for Centre of Budapest Transport. I am a civil engineer and I am managing the SUMP planning in Budapest.
2
CONTENTS Aspect of the challenges
Governmental / institutional diversification Approach of mobility users Practice by Inclusion project In my presentation I will show you some aspects of challenges in transport planning, and I will show you some examples of our works in Budapest.
3
Where the city really starts?
Challenge 1. Governmental, institutional – People are equal, but live in different places – the accessibility inside the city, the metropolitan area, the county and the region is not balanced. The citizens accessibility depends on the settlement where they are living. Agglomerációs közlekedés Közel félmillió lakos kiszolgálása A BKK jelentős részt vállal az agglomeráció kiszolgálásában Autóbusz: 50,4 millió utas/év, HÉV: 43,4 millió utas/év, lakos a kiszolgált településeken
4
Mobility for all Who is responsible – Who has the task –
When do we need responsible transport organizer and what are the confines / barriers? The solution is the high quality integrated service: The availability, extent and quality of transport services are important parts of the quality of urban life. Connected and integrated network: public, real-time travel information, transparent and fair tariffs and – átlátható, igazságos tarifarendszer advanced fee payment methods promote the use of the system – korszerű fizetési módok
5
It is NOT (only) the question of infrastructure
Serving the needs more the approach of costumer Flexible services: There are needs and it is important to recognize them. The use of intelligent systems in public transport organisation helps – forexample the extension of on-demand passenger transportation services: Not all urban transport needs can be served effectively by scheduled services, especially in new residential areas with low population densities. In such places, the alternative for individual motorised transport is a demand-driven passenger transportation public service (Telebus) or the extension of the existing scheduled transport services in space or time (extended travel time or route length of the line). The current service is reviewed and extended on an ongoing basis, according to programme. Intelligens rendszerek használata a közlekedés szervezésében Nem minden városi közlekedési igény szolgálható ki gazdaságosan menetrend szerinti szolgáltatással (például új, alacsony laksűrűségű településrészeken). E helyeken az egyéni motorizált közlekedés alternatíváját az igényvezérelt személyszállítási közszolgáltatás (Telebusz), illetve a meglévő menetrend szerinti személyszállítási közszolgáltatás térben vagy időben történő kiegészítése jelenti (megnyújtott menetidő vagy vonalhossz). A működő szolgáltatás felülvizsgálata, bővítése folyamatosan, program szerint zajlik.
6
It is NOT (only) the question of infrastructure
buszmegállós példa - There are needs and it is important to recognize tham. Sometimes the public showes the need very directly – but the authority can not accept the result…
7
Our focus - Passenger? – Client? – Partner?
TREATING INDIVIDUALS AS GOVERNANCE FOCUS PARTNER participation CLIENT mobility management PASSENGER transport operation Approach of mobility users – more about the attitudes towards our costumers The focus of service Basic needs – Safe, accident-free travel – The goal is to transfer the passengers from A to B Advanced level - Customer service, passenger information Appreciated clients Co – creation - „Smart citizens”, important partners How we behave with our COSTUMER If we only focus on basic needs the people are passangers Participatory planning Consistent regulation Regional cooperation
8
Incusion in Budapest Accessible transport for all
The goal of Budapest – improve the accessibility of public transport for people with reduced mobility Ha a belső képzéssel javítjuk a közösségi közlekedési szolgáltatásokat – elérhetőbbé válik számukra – könnyebben igénybe tudják venni. People with reduced mobility: Kép: kismama babakocsival, bőrönd húzó, Bottal öreg, kerekes székes, vak
9
Incusion in Budapest Accessible transport for all
The goal of Budapest – improve the accessibility of public transport for people with reduced mobility Ha a belső képzéssel javítjuk a közösségi közlekedési szolgáltatásokat – elérhetőbbé válik számukra – könnyebben igénybe tudják venni. People with reduced mobility: Kép: kismama babakocsival, bőrönd húzó, Bottal öreg, kerekes székes, vak
10
Incusion in Budapest 2 pilot activities
We improve the awareness of the staff with education Staff: those who are meet / contact every day with people with reduced mobility / costumers 2. Wide awareness raising campaign for public Involvment of key stakeholders is basic to know the demands of targeted group. Közlekedési kultúra javítása
11
BUDAPEST – plan for public
12
Thank you for your attention!
Tünde HAJNAL
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.