Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Kompetenciamérés eredményei 6. 8. évfolyam 2013
Tanulási környezet Iskolánk telephelye közepes állagú. Az iskolában az elmúlt 10 évben folytak részleges felújítási munkálatok. Az átlagosnál jobb összetételű a tanulók szociális háttere. Alacsony a tanulási nehézségekkel küzdő tanulók aránya. Készítette: Vitányi Ferenc igazgatóhelyettes
2
A képességszintek skálája 6. 8. évfolyamokon:
1. szint alatt 1. szint 2. szint 3. szint 4. szint 5. szint 6. szint 7.szint 1000 8. évfolyam 2200 A vizsgálatokban a tanulók képességpontját vizsgálták. A tanulók képességpontja nem összpontszám és nem a feladatok %-os megoldottsága. Ez egy valószínűségi modell. Minél nagyobb az értéke egy adott gyerek esetében, annál valószínűbb, hogy meg tudja oldani az ebben a feladatsorban feladotthoz hasonló feladatot. Képességszint azt jelenti, hogy a feladatokat különböző szintekbe sorolják nehézségük alapján, és pl a 2. képességszinten lévő tanuló a 2. szintű feladatok legalább 50%-át képes hibátlanul megoldani. A szintek tartománya: évfolyamonként és tantárgyanként változik. A képességszintekhez folyamatos pontozást rendelve kapjuk a képességpontokat. Minél magasabb a képességpont értéke, annál valószínűbb, hogy a gyerek meg tud oldani egy ugyanilyen nehézségű feladatot. A kompetenciamérés feladatait nem osztályozhatjuk, mert túl nehezek! Nem mondhatjuk azt, hogy %-ig 5-ös stb. Az eredménykövetés bevezetésével először 2010-ben lehet a tanulók 8. osztályos eredményét is lekérdezni a tanulók mérési azonosítója segítségével. Terv: A természettudományos mérés bevezetése. Ennek előkészítése kb 2 év. Ez a mérés már nem férne be ugyanarra a napra, mint a matematika és a szövegértés mérése van. (Feladatlap készítő szoftver található a oldalon.)
3
Matematika 6. évfolyam
4
A 6. évfolyam tanulóinak előző év végi matematika jegye:
6. évfolyam Matematika A 6. évfolyam tanulóinak előző év végi matematika jegye: 1 2 3 4 5 Összesen: a osztály 0 fő 2 fő 12 fő 16 fő 30 fő (BTM-es 2 fő) b osztály 4 fő 6 fő 13 fő 25 fő
5
6. évfolyam Matematika Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő iskolák száma és aránya:
6
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
6. évfolyam Matematika A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
7
6. évfolyam Matematika Az átlageredmény alakulása a 6. évfolyamon
A tényleges eredmény 1666 (1634;1693) A 2013-as érték magasabb, mint a megelőző négy évben. 7
8
Képességeloszlás osztályonként:
6. évfolyam Matematika Képességeloszlás osztályonként: a osztály
9
Képességeloszlás osztályonként:
6. évfolyam Matematika Képességeloszlás osztályonként: b osztály
10
Képességeloszlás az előző évi matematikajegy függvényében
6. évfolyam Matematika Képességeloszlás az előző évi matematikajegy függvényében
11
Szövegértés 6. évfolyam
12
6. évfolyam Szövegértés Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő iskolák száma és aránya:
13
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
6. évfolyam Szövegértés A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
14
6. évfolyam Szövegértés Az egyes években elért átlageredmények:
Telephelyük tényleges eredménye 1640 (1598;1675) A 2013-as érték magasabb, mint a megelőző négy évben.
15
Képességeloszlás osztályonként: a osztály
6. évfolyam Szövegértés Képességeloszlás osztályonként: a osztály
16
Képességeloszlás osztályonként: b osztály
6. évfolyam Szövegértés Képességeloszlás osztályonként: b osztály
17
Matematika 8. évfolyam
18
Az intézmény tanulóinak előző év végi matematika jegye:
8. évfolyam Matematika Az intézmény tanulóinak előző év végi matematika jegye: 1 2 3 4 5 Összesen: a osztály 0 fő 3 fő 7 fő 8 fő 4 fő 22 fő (BTM-es 1 fő) b osztály 6 fő 23 fő (BTM-es 1 fő)
19
8. évfolyam Matematika Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő iskolák száma és aránya:
20
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
8. évfolyam Matematika A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
21
8. évfolyam Matematika A telephelyek tanulóinak a CSH-index alapján várhat. és tényleges teljesítménye: Az egyes években elért átlageredmények: Tényleges eredmény 1628 (1591;1663)
22
Képességeloszlás osztályonként:
8. évfolyam Matematika Képességeloszlás osztályonként: a osztály
23
Képességeloszlás osztályonként:
8. évfolyam Matematika Képességeloszlás osztályonként: b osztály
24
Képességeloszlás az előző évi matematikajegy függvényében
8. évfolyam Matematika Képességeloszlás az előző évi matematikajegy függvényében
25
A tanulók fejlődése az évfolyamon
8. évfolyam Matematika A tanulók fejlődése az évfolyamon
26
A tanulók fejlődése osztályonként
8. évfolyam Matematika A tanulók fejlődése osztályonként
27
8. évfolyam Matematika A tanulók tényleges eredménye és a komplex modell alapján becsült, várható eredménye közötti különbségek
28
Szövegértés 8. évfolyam
29
8. évfolyam Szövegértés Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő iskolák száma és aránya:
30
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
8. évfolyam Szövegértés A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
31
Az egyes években elért átlageredmények:
8. évfolyam Szövegértés A telephelyek tanulóinak a CSH-index alapján várhat. és tényleges teljesítménye: Az egyes években elért átlageredmények: Tényleges eredmény 1628 (1591;1663)
32
Képességeloszlás osztályonként: a osztály
8. évfolyam Szövegértés Képességeloszlás osztályonként: a osztály
33
Képességeloszlás osztályonként: b osztály
8. évfolyam Szövegértés Képességeloszlás osztályonként: b osztály
34
A tanulók fejlődése az évfolyamon
8. évfolyam Szövegértés A tanulók fejlődése az évfolyamon
35
A tanulók fejlődése osztályonként
8. évfolyam Szövegértés A tanulók fejlődése osztályonként
36
8. évfolyam Szövegértés A tanulók tényleges eredménye és a komplex modell alapján becsült, várható eredménye közötti különbségek
37
A 2013-as eredmények összefoglalva: Megyeszék-helyi nagy ált. isk.
Mérési terület Évf. Iskolai átlag Megyeszék-helyi nagy ált. isk. Országos átlag Matematika 6. 1666 1538 1489 8. 1628 1669 1620 Szövegértés 1640 1555 1497 1562 1602
38
Az alapszintet el nem érő tanulók aránya
Mérési terület Évf. Alapszint Az alapszint alatt teljesítő tanulók aránya (%) A telephelyen (évfolyamon) Országosan A megfelelő képzési típusban/ települési típusban Matematika 6. 3. képességszint 3,6 40,0 31,6 8. 4. képességszint 28,9 40,1 32,5 Szövegértés 1,8 25,3 17,2 26,6 35,9 28,6
39
A 2013-es év mérési eredményei az előző évekéhez viszonyítva
Mérési terület Évf. Átlageredmények 2013 2012 2011 2010 Matematika 6. 1666 (1634;1693) 1623 (1581;1654) 1459 (1408;1499) 1546 (1498;1601) 8. 1628 (1591;1663) 1607 (1550;1653) 1598 (1566;1633) 1634 (1593;1684) Szövegértés 1640 (1598;1675) 1582 (1532;1631) 1516 (1466;1552) 1519 (1473;1569) 1562 (1515;1594) (1543;1623) 1578 (1536;1623) 1571 (1542;1613) A évi eredmény nem különbözik szignifikánsan az adott év eredményétől A évi eredmény az adott év eredményénél szignifikánsan magasabb
40
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.