Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Elméleti járattervezési alapok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Elméleti járattervezési alapok"— Előadás másolata:

1 Elméleti járattervezési alapok
A járattervezés feladata, hogy megszervezze az ellátási-elosztási láncban az árutovábbítást végző járművek programját. Az alapprobléma: egy raktárból hogyan lehet korlátolt kapacitású járművekkel ellátni n vevőt, úgy, hogy a lehető legkevesebb legyen a szükséges teljesítmény, s ugyanakkor az ellátás valamennyi korlátozó feltételét betartsuk? Körzet vagy mozaik módszer Söprő vagy pásztázó módszer Megtakarítási eljárás

2 Saving módszer: Megoldás körút szerkesztése nélkül
Összes távolság: L L = LDX + LXD + LDY + LYD

3 Savings módszer: Távolságmegtakarítás körút képzésével
G = 3200 kg V = 12 raklap Összes megtakarítás: S S = LXD - LXY

4 Savings módszer: Távolságmegtakarítás körút képzésével
G = 3200 kg V = 12 raklap Összes megtakarítás: S G > V > 1 + 5 További bővítés lehetséges S = LXD - LXY + LDY

5 Savings módszer: Az indulójárat bővítése további ponttal
G = 3200 kg V = 12 raklap XY Összes megtakarítás: S S = LZD - LZ,XY G > V = = 12

6 Savings módszer: Az indulójárat bővítése további ponttal
G = 3200 kg V = 12 raklap Összes megtakarítás: S S = LZD - LZ,XY + LD,XY G > V = = 12 Tovább NEM bővíthető G > V = = 10

7 Savings módszer: Számpélda
G = 3200 kg V = 12 raklap

8 Savings módszer: A megtakarítás mátrix készítése
S3,5 = LXD + LD Y - LXY = = 12

9 Savings módszer: Az indulójárat és bővítése
P7 - P8 G > V = = 12, vagyis a járat nem bővíthető! Depó - P7 - P8 - Depó Hossza: = 23

10 Savings módszer: Az indulójárat és bővítése
P2 - P3 G > és V > 1 + 5, vagyis a járat bővíthető! Újabb pont (P4), mögékapcsolással! G > és V= = 12, vagyis a járat tovább nem bővíthető! Depó - P2 - P3 - P4 - Depó

11 Pásztázó (sweeping) módszer: Első járat első pont
G = 3200 kg V = 12 raklap 1. Járat: G > 1000 V > 6

12 Pásztázó (sweeping) módszer: Első járat második pont
G = 3200 kg V = 12 raklap 1. Járat: G > V > 6 +1

13 Pásztázó (sweeping) módszer: Első járat
G = 3200 kg V = 12 raklap 1. Járat: G > V = = 12

14 Pásztázó (sweeping) módszer: Második járat
G = 3200 kg V = 12 raklap 3. Járat: G > V =

15 Pásztázó (sweeping) módszer: Harmadik járat
G = 3200 kg V = 12 raklap 3. Járat: G > V = 8 + 4

16 Pásztázó (sweeping) módszer: Negyedik járat
G = 3200 kg V = 12 raklap 3. Járat: G > 400 V > 2

17 Pásztázó (sweeping) módszer: Bejárás - körutazási probléma
Megoldási lehetőségek - „Legközelebbi szomszéd” eljárás - „N” hosszú szakaszok inverziója (Croes, Lin) - Convex burkológörbe, bővítéssel - Korlátozás és szétválasztás módszere stb.

18 Fix körzetek: Bejárási sorrend - körutazási probléma
Javítási lehetőség: körzetek összevonása, kimaradt pontok egy-összevonása Ha az igények változása jelentős, akkor kihasználatlan járatokat eredményez.

19 Segítségét előre is köszönöm. Hirkó Bálint hirko@sze.hu
Kedves hallgatóm! Jó tanulást kívánok. Ha a bemutatóban bármilyen hibát talál, vagy az anyaggal kapcsolatban észrevétele van, kérem, küldjön t! Segítségét előre is köszönöm. Hirkó Bálint


Letölteni ppt "Elméleti járattervezési alapok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések