Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKristóf Barna Megváltozta több, mint 5 éve
1
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája
Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
2
„A parázs akkor tud lángra lobbanni, ha megfelelő helyre esik.”
Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
3
Tehetséggondozásunk sarokkövei:
Mit? Hogyan? Miként tovább? Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
4
Mit? Milyen elvárásoknak tettünk eleget tehetségpontunk akkreditációja kapcsán? Figyelembe vett tehetségterületek kijelölése: Zenei Nyelvi Testi – kinesztetikus (sport) Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
5
Mit? (folytatás) Zenei tehetségterület
„Zenével nemcsak zenét tanulunk.” (Kodály Zoltán) 1975 óta emelt szintű ének-zene tagozatos oktatás kiemelkedő eredményeket elért, kiválóan minősített kórusok (Kicsinyek Kórusa, Kodály Kórus) részvétel különböző rendezvényeken partnerkapcsolat – Erkel Ferenc Zeneiskola Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
6
Mit? (folytatás) Nyelvi tehetségterület
„Nyelvi készségekben mutatott kiválóság: más képességhez, készségekhez kapcsolódva kiváló teljesítményhez vezethet.” (Dr. Gyarmathy Éva) német nyelv emeltszintű oktatása beválogatás dúsított, gazdagított tantervek OÁTV döntők, nyelvvizsga Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
7
Mit? (folytatás) Testi – kinesztetikus tehetségterület
„A sport a játék alatt tanítja meg az embert a legfontosabb polgári erényekre: az összetartozásra, az önfeláldozásra, a kitartásra, a gyors elhatározásra, az abszolút tisztességre.” (Szent-Györgyi Albert) versenysport utánpótlás nevelés országos, nemzetközi eredmények MOL Tehetséggondozásért Díjas tanár / edző Támogató szülői közösség Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
8
Hogyan? Az azonosítás kulcsszavai, szabályai
Komplex, rendszer jellegű eszközök Több forrásból származó információk Folyamatos azonosítás Nem intellektuális faktorok figyelembe vétele Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
9
Hogyan? (folytatás) Az azonosítás fázisai
Hatékony szakemberekből álló team összeállítása Megfelelő szakmai program A résztvevők körének meghatározása Kiszűrés Beválogatás Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
10
Miként? Komplex programunk célja:
A tehetséges gyermek erős oldalának fejlesztése – különleges adottságok A tehetséges gyermek gyenge oldalának fejlesztése „megelőzés”, „légkörjavítás” Relaxáció – direkt tehetségfejlesztést kiegészítő területek támogatása Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
11
Miként? (folytatás) Komplex tehetséggondozó projektünk Résztvevők
A tehetséges gyermek egész személyiségének komplex fejlesztése Önismereti és kooperációs képességek kiművelése Kommunikációs képességek fejlesztése Logikus gondolkodás fejlesztése Figyelem- és koncentrációfejlesztő gyakorlatok Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
12
Továbbgondolásra… Mit várnak a tehetséges gyermekek az iskolától?
(Freeman kétszáz 5-15 éves tanuló véleményét összegezte) Elég időt az elmélyülésre Megtervezésben való részvételt „Egészséges” bánásmódot, nem „teljesítőgépek” Ne kelljen annyit unatkozni Nyitott, melegszívű, függetlenül gondolkozó tanárokat Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
13
Továbbgondolásra… (folytatás)
Milyen legyen a tehetségeket gondozó tanár? Legyen humorérzéke Tartsa tiszteletben a gyermek érzéseit, véleményét, gondolatait Szeresse szakterületét, tudjon lelkesedni Merjen egyéni bánásmódot alkalmazni Megfelelő klímát alakítson ki Segítsen eligazodni a világban Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
14
Köszönöm a figyelmet! Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.