Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
EURES Contribution to PES 2020
2
Main discussion points
Achievements Repositioning PES PES 2020 EURES’s role
3
I. Achievements Numbers Qualitative findings Room for improvement
What is EURES?
4
I. Achievements in numbers
4.3 million users by month ( ) 1,111,604 posted vacancies ( ) 631,411 registered jobseekers ( ) 1921 events (job fairs, recruitment campaigns etc.) 864,371 participants (at 705 events) (2006 – 2008) Látogatottság: ez a legfrissebb adat az EURES portálon a látogatottságról. Ez is összefügg az eredmények jobb kommunikációra vonatkozó észrevétellel (ld. 10. diát).
5
Example: EURES in Hungary
Pop.: 10 M, 15-64: 6.8M, active: 4.3 M, activity: 62.4%, employment: 55.4%, u: 11.2%, 475 thousand persons 27 K HU related entries in the job portal 8 K: HU as target country 19 K: HU as country of origin Ami a felhasználók összetételét illeti, érdekesség, hogy a sokaság némileg eltérő jellemzőkkel rendelkezik a magyarországi migránsokétól. Ugyan az alap- és középfokú végzettségű álláskeresők között itt is a férfiak vannak túlsúlyban; viszont a felhasználók többsége felsőfokú végzettségű, ellentétben a külföldön munkavállalók teljes sokaságával, amelyen belül az alap- és középfokú végzettségűek vannak túlsúlyban. (Diára?)
6
Example: EURES job fairs in Hungary
European Job Fair for the Youth – 6th International Information and Job Fair by EURES Hungary Steady increase in attendance (6th: 5800 persons) Information source: steady increase of PES centres Client satisfaction on the 6th job fair Has the event helped in your intentions? N=1123, yes: 41.3%, partly: 45.8%. Overall satisfaction: 86.3%. Hasonlóan jó adatok más rendezvényeken és csak a kiállítókat tekintve is.
7
I. What do data tell on EURES?
Important outputs At European scale (One of) the European instrument(s) that reaches citizens in greatest number Talán még az ESZA ér el több embert, de ott erősebb a tagállami jelleg, itt erősebb az európai.
8
I. Qualitative findings
Portal user satisfaction User views on service delivery: positive feedbacks in great majority (GHK 2009) 20% of users received a job via the Job Mobility Portal (9260 survey respondents, GHK 2009) … however Példák a felhasználóknak feltett kérdésekre: „The information on the vacancies allowed me to get a good overview on the nature of the job”, „It was easy to find more information on the vacancy”, „It was easy to find contact details for potential employers”, „The information provided was up to date” stb. A válaszok minden kérdésre többségében az egyetért vagy részben egyetért kategóriába estek.
9
I. Room for improvement … Huge information gaps in terms of
Share in published vacancies Placement Duration of employment Especially as regards adviser activities
10
I. Potential gains By filling information gaps
Better communication of encouraging results Especially with a view to the relatively low spending (21 million euros per year from the EU budget) Moreover Standard monitoring tools Strengthening the European added value of PESs (see PES 2020!) Ide lehetne bekötni a kommunikációhoz, hogy csak akkor érdemes kommunikálni, amikor világos tartalom van (ellenpélda: amikor viszont van tartalom és eredmény is, azt viszont kellene is (EURES).
11
I. What is EURES? Based on these achievements…
What does EURES represent in the eyes of European citizens? Higher mobility on the European labour market, contribution to welfare: EURES as a tool Free movement of workers: EURES as the expression of a basic European principle
12
I. What is EURES? …thus What is EURES’s added value to PES?
PES as a European player – a strength and an opportunity compared to other employment services Important role for EURES in repositioning PES
13
II. Repositioning PES Why is repositioning necessary?
Results of the Presidency PES conference Subject: youth employment Increasing outreach, improving the efficiency of PES services towards young Support to job creation
14
II. Repositioning PES Forrás: Wallis Goelen előadása az elnökségi áfsz konferencián, április 28-án, Budapesten. Improving outreach capacities: new information and communication technologies; brand building Ensuring better transitions (special focus on the first transition): youth guarantees, early access to quality support, based on anticipation of skill needs Partnership: schools, local municipalities, families
15
III. PES 2020 How can repositioning take place?
The work of the PES 2020 Working Group Strategic thinking on Our contribution to Europe 2020 What PES is Its business model Its status (leading role)
16
III. PES 2020 Initial phase, MSs inputs not synthesised yet
Hungary’s views Solid analytical basis for a common language European / political involvement (see post 2013 financial perspectives, future of ESF) Closer ties with policy making
17
IV. EURES’s role in PES 2020 Strategic advantage and opportunity of PESs: European players → EURES’s added value Integration of labour market service capacities by PES’s through partnerships … Your views on this during the Working Party
18
I wish you successful work for the WP!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.