Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A marketinginformációs rendszer

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A marketinginformációs rendszer"— Előadás másolata:

1 A marketinginformációs rendszer
(MIR)

2 1. Az információ fogalmai I.
a vállalat által összegyűjtött és feldolgozott adat és ismeret 1.2. Szekunder információ: más célból összegyűjtött, elérhető adatok összessége 1.3. Primer információ: az „első kézből”, konkrét céllal összegyűjtött adatok MIR

3 2. Az információkkal szemben támasztott követelmények II.
relevancia és teljesség: a vizsgált jelenségre vonatkozzanak megbízhatóság: adathűség és torzításmentesség időszerűség: aktualitás MIR

4 2. Az információkkal szemben támasztott követelmények:
mérhetőség: alkalmas matematikai, statisztikai módszerek alk. hozzáférhetőség: az információ álljon rendelkezésre gazdaságosság: költségigény és a felhasználás haszna MIR

5 3. A marketing információs rendszer (MIR)
3.1. Feladatai 3.2. Belső információk 3.3. Külső információk

6 3.1. Feladatai az információk gyűjtése és szelektálása,
az információk feldolgozása és értelmezése, az információk tárolása és vezetői szintre juttatása, az információs rendszer működtetése, MIR

7 3.2. Belső információk I. azok a vállalati információk, amelyek az adott cégnél rendelkezésre állnak, ajánlatok, ajánlatkérések, szerződések, névsorok vevőkről, üzleti levelezések, MIR

8 3.2. Belső információk II. termelési, költség-, értékesítési adatok
jelentések, beszámolók, könyvelési, statisztikai adatok éves beszámolók, piaci adatok MIR

9 3.3. Külső információk I. azok a vállalaton kívüli információk, amelyekhez a vállalat hozzá tud jutni, központi irányítószervek információi (pl.: Magyar Közlöny) összefogó intézmények tájékoztatói (Kamarák) statisztikai intézmények kiadásai (KSH) MIR

10 3.3. Külső információk II. piackutató cégek (GFK) Banki adatok
Minőségellenőrző intézmények információi (Kosár magazin) Napi- és hetilapok, szakfolyóiratok, szakkönyvek MIR

11 4. A MIR folyamata 4.1. Információgyűjtés
4.2. Az információ szelektálása 4.3. Információtárolás 4.4. Az információk áramoltatása 4.5. Az információk megjelenítése 4.6. Koordináció

12 4.1. Információgyűjtés információigény meghatározása, megszerzése, eljuttatása miről – kinek – mikor – honnan – hová – milyen jellegű információ – milyen mélységben kell eljuttatni MIR

13 4.2. Az információ szelektálása
releváns információk kiválasztása, a szelektálási szempontok kiválasztása MIR

14 4.3. Információtárolás biztosítani kell a hozzáférhetőséget,
számítógépes és papíralapú MIR

15 4.4. Az információk áramoltatása
az információ igény folyamatos rendszeres jelentések különböző területekről MIR

16 4.5. Az információk megjelenítése
számításos és leíró elemzések, diagram, grafikon, ábra MIR

17 4.6. Koordináció munkatársak motiválása,
MIR szempontjainak képviselete MIR

18 5. A marketingkutatás fogalma
a döntéshozók számára szükséges információk: összegyűjtése, rendszerezése, elemzése, értékelése, a legjobb vállalati döntésvariációk kidolgo-zása MIR

19 6. A marketingkutatás területei
6.1. A piaci helyzet általános vizsgálata 6.2. Termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos vizsgá-latok 6.3. Keresletkutatás 6.4. Vevőkör-analízis 6.5. Kínálatkutatás 6.6. Beszerzéskutatás 6.7. Új cég, termék, szolgáltatás bevezetését megelőző vizsgálatok 6.8. Kommunikáció és reklámkutatás:

20 6.1. A piaci helyzet általános vizsgálata
általános piaci információk: nagyság, felvevőképesség, kereslet-kínálat, fejlődés, szegmentum-elemzés, piaci részesedés Vállalatspecifikus kutatási témakörök: kereslet szerkezete, fejlődés, piaci terület, piaci rések, stratégiák (mi és a konkurenc.) Összehasonlító vizsgálatok: verseny-, konkurencia-, partner-, és lehetőséganalízis MIR

21 6.2. Termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos vizsgálatok:
eladás, életgörbe, tesztek, márka, utóélet, bevezetés 6.3. Keresletkutatás: Keresletre ható tényezők vizsgálata: PEST, ember egyénisége Vásárlási szokások vizsgálata: beszerzési források, motivációk Ellátottság: kereslet-kínálat összetétele, lakossági ellátottság MIR

22 6.4. Vevőkör-analízis fogyasztói magatartás vizsgálata, szokásváltozások vásárlói preferenciák, fogyasztói vélemény, image MIR

23 6.5. Kínálatkutatás 6.6. Beszerzéskutatás:
kínálat összetételének vizsgálata, összehasonlítás a konkurenciával, image-vizsgálat 6.6. Beszerzéskutatás: beszerzési lehetőségek felmérése, elemzése, értékelése MIR

24 6.7. Új cég, termék, szolgáltatás bevezetését megelőző vizsgálatok
információk a piacról, a konkurensről, vevőkről, célokról 6.8. Kommunikáció és reklámkutatás: ált. kommunikációval kapcsolatos kutatások, márkával, csomagolással kapcsolatos információk, SP és PR-tevékenységgel kapcsolatos kérdések. MIR

25 7. A MIR felépítése 7.1. A belső beszámolórendszer
7.2. Marketing figyelőrendszer 7.3. Marketing elemzőrendszer 7.4. Marketing kutatórendszer

26 MIR

27 7.1. A belső beszámolórendszer
A rendelések, eladások, készletek és kinnlévőségek térbeli és időbeli alakulásáról és összetételéről, valamint annak változásáról. MIR

28 7.2. Marketing figyelőrendszer
Eljárásmódok és források, amelyek a marketing környezetről, annak változásairól informálják a menedzsmentet. MIR

29 7.3. Marketing elemzőrendszer
Az információ analízisét végzi, statisztikai módszerek és modellezés segítségével MIR

30 7.4. Marketing kutatórendszer
Az információk folyamatos, tervezett gyűjtése, elemzése, értékelése és a konkrét piaci szituációra vonatkozó legjobb vállalati döntésvariációk kidolgozása. MIR


Letölteni ppt "A marketinginformációs rendszer"

Hasonló előadás


Google Hirdetések