Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A marketinginformációs rendszer
(MIR)
2
1. Az információ fogalmai I.
a vállalat által összegyűjtött és feldolgozott adat és ismeret 1.2. Szekunder információ: más célból összegyűjtött, elérhető adatok összessége 1.3. Primer információ: az „első kézből”, konkrét céllal összegyűjtött adatok MIR
3
2. Az információkkal szemben támasztott követelmények II.
relevancia és teljesség: a vizsgált jelenségre vonatkozzanak megbízhatóság: adathűség és torzításmentesség időszerűség: aktualitás MIR
4
2. Az információkkal szemben támasztott követelmények:
mérhetőség: alkalmas matematikai, statisztikai módszerek alk. hozzáférhetőség: az információ álljon rendelkezésre gazdaságosság: költségigény és a felhasználás haszna MIR
5
3. A marketing információs rendszer (MIR)
3.1. Feladatai 3.2. Belső információk 3.3. Külső információk
6
3.1. Feladatai az információk gyűjtése és szelektálása,
az információk feldolgozása és értelmezése, az információk tárolása és vezetői szintre juttatása, az információs rendszer működtetése, MIR
7
3.2. Belső információk I. azok a vállalati információk, amelyek az adott cégnél rendelkezésre állnak, ajánlatok, ajánlatkérések, szerződések, névsorok vevőkről, üzleti levelezések, MIR
8
3.2. Belső információk II. termelési, költség-, értékesítési adatok
jelentések, beszámolók, könyvelési, statisztikai adatok éves beszámolók, piaci adatok MIR
9
3.3. Külső információk I. azok a vállalaton kívüli információk, amelyekhez a vállalat hozzá tud jutni, központi irányítószervek információi (pl.: Magyar Közlöny) összefogó intézmények tájékoztatói (Kamarák) statisztikai intézmények kiadásai (KSH) MIR
10
3.3. Külső információk II. piackutató cégek (GFK) Banki adatok
Minőségellenőrző intézmények információi (Kosár magazin) Napi- és hetilapok, szakfolyóiratok, szakkönyvek MIR
11
4. A MIR folyamata 4.1. Információgyűjtés
4.2. Az információ szelektálása 4.3. Információtárolás 4.4. Az információk áramoltatása 4.5. Az információk megjelenítése 4.6. Koordináció
12
4.1. Információgyűjtés információigény meghatározása, megszerzése, eljuttatása miről – kinek – mikor – honnan – hová – milyen jellegű információ – milyen mélységben kell eljuttatni MIR
13
4.2. Az információ szelektálása
releváns információk kiválasztása, a szelektálási szempontok kiválasztása MIR
14
4.3. Információtárolás biztosítani kell a hozzáférhetőséget,
számítógépes és papíralapú MIR
15
4.4. Az információk áramoltatása
az információ igény folyamatos rendszeres jelentések különböző területekről MIR
16
4.5. Az információk megjelenítése
számításos és leíró elemzések, diagram, grafikon, ábra MIR
17
4.6. Koordináció munkatársak motiválása,
MIR szempontjainak képviselete MIR
18
5. A marketingkutatás fogalma
a döntéshozók számára szükséges információk: összegyűjtése, rendszerezése, elemzése, értékelése, a legjobb vállalati döntésvariációk kidolgo-zása MIR
19
6. A marketingkutatás területei
6.1. A piaci helyzet általános vizsgálata 6.2. Termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos vizsgá-latok 6.3. Keresletkutatás 6.4. Vevőkör-analízis 6.5. Kínálatkutatás 6.6. Beszerzéskutatás 6.7. Új cég, termék, szolgáltatás bevezetését megelőző vizsgálatok 6.8. Kommunikáció és reklámkutatás:
20
6.1. A piaci helyzet általános vizsgálata
általános piaci információk: nagyság, felvevőképesség, kereslet-kínálat, fejlődés, szegmentum-elemzés, piaci részesedés Vállalatspecifikus kutatási témakörök: kereslet szerkezete, fejlődés, piaci terület, piaci rések, stratégiák (mi és a konkurenc.) Összehasonlító vizsgálatok: verseny-, konkurencia-, partner-, és lehetőséganalízis MIR
21
6.2. Termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos vizsgálatok:
eladás, életgörbe, tesztek, márka, utóélet, bevezetés 6.3. Keresletkutatás: Keresletre ható tényezők vizsgálata: PEST, ember egyénisége Vásárlási szokások vizsgálata: beszerzési források, motivációk Ellátottság: kereslet-kínálat összetétele, lakossági ellátottság MIR
22
6.4. Vevőkör-analízis fogyasztói magatartás vizsgálata, szokásváltozások vásárlói preferenciák, fogyasztói vélemény, image MIR
23
6.5. Kínálatkutatás 6.6. Beszerzéskutatás:
kínálat összetételének vizsgálata, összehasonlítás a konkurenciával, image-vizsgálat 6.6. Beszerzéskutatás: beszerzési lehetőségek felmérése, elemzése, értékelése MIR
24
6.7. Új cég, termék, szolgáltatás bevezetését megelőző vizsgálatok
információk a piacról, a konkurensről, vevőkről, célokról 6.8. Kommunikáció és reklámkutatás: ált. kommunikációval kapcsolatos kutatások, márkával, csomagolással kapcsolatos információk, SP és PR-tevékenységgel kapcsolatos kérdések. MIR
25
7. A MIR felépítése 7.1. A belső beszámolórendszer
7.2. Marketing figyelőrendszer 7.3. Marketing elemzőrendszer 7.4. Marketing kutatórendszer
26
MIR
27
7.1. A belső beszámolórendszer
A rendelések, eladások, készletek és kinnlévőségek térbeli és időbeli alakulásáról és összetételéről, valamint annak változásáról. MIR
28
7.2. Marketing figyelőrendszer
Eljárásmódok és források, amelyek a marketing környezetről, annak változásairól informálják a menedzsmentet. MIR
29
7.3. Marketing elemzőrendszer
Az információ analízisét végzi, statisztikai módszerek és modellezés segítségével MIR
30
7.4. Marketing kutatórendszer
Az információk folyamatos, tervezett gyűjtése, elemzése, értékelése és a konkrét piaci szituációra vonatkozó legjobb vállalati döntésvariációk kidolgozása. MIR
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.