Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIgnác Biró Megváltozta több, mint 6 éve
1
TÁMOP az OSZK-ban A nemzeti könyvtár az élethosszig tartó tanulásért országos és intézményi fejlesztések a tanulás szolgálatában az állományok hozzáférhetőségének biztosítására, innovatív új szolgáltatások kialakítására és az olvasás népszerűsítésére. A megvalósítás határideje: március 31. (Hosszabbítva: június 30. Elnyert támogatás összege: 227 millió Ft.
2
Kötelezően megvalósítandó tevékenységek Könyvtári Intézeti projektek
(a beadott pályázatban) - MOKKA: Magyar Országos Központi Katalógus megújítása REKON: OSZK elektronikus katalógusának bővítése az 1926 és 1949 között állományba vett és feldolgozott könyvek korszerű feltárása. Könyvtári Intézeti projektek
3
Könyvtári Intézet projektjei
Távoli elérésű on-line szolgáltatások megvalósításának lehetőségei Interaktív tematikus szolgáltatási felületek kialakítása Akkreditált könyvtárszakmai képzések kidolgozása Szaknyelvi képzések kidolgozása Minőségfejlesztési és minőségbiztosítási módszerek alkalmazása Olvasásfejlesztés. Kutató-elemző tevékenység Olvasásfejlesztés. Biblioterápia Olvasásfejlesztés, esélyegyenlőség, esélyteremtés a hátrányos helyzetűeknek Olvasásfejlesztés, ÉRTŐ olvasás Olvasásfejlesztés, olvasási háló Olvasásfejlesztés, Családi olvasás éve Olvasásfejlesztési Keretrendszer marketing és kommunikációs területen való támogatása
4
Távoli elérésű on-line szolgáltatások megvalósításának lehetőségei
Könyvtár 2.0 (K2) fejlesztések kísérleti műhelyének kialakítása virtuális kutatócsoport kialakítása. A fejlesztések bemutatása és promóciója egy honlapon. (Dspace; Koha; 23 Things; A Wikipédia könyvtári támogatása; oktató vidók; Netarchives Suite oktató anyag.) K2-es szakmai napok szervezése Lépjünk egyről a kettőre Digitalizálás: problémák és eszközök Webkettes funkciók az integrált könyvtári rendszerben Keresés, archiválás, digitális gyűjtemények kezelése Huszonhárom dolog könyvtáros szemmel A digitalizálástól az e-könyvekig………. FOLYTATJUK - K2 blog küldöldi hírek, folyóiratcikkek, szemlék
5
Interaktív tematikus szolgáltatási felületek kialakítása
Szolgáltatási felületek kidolgozása: életkori, szakmai, érdeklődési stb. kategóriák szerint, valamint tájékoztatási szolgáltatás az interaktív könyvtári portálon keresztül. Interaktív olvasásfejlesztő oldalak létrehozása Könyvtári információs adatbázis létrehozása (Nyilvános könyvtári jegyzék, Könyvtári Minerva, éves statisztikák, szakfelügyeleti jelentések.)
6
Akkreditált szaknyelvi képzések kidolgozása
Szaknyelvi képzések kidolgozása: francia, orosz, olasz (angol, német) Akkreditált könyvtár szakmai képzések kidolgozása - interaktív honlapok fejlesztése; kulturális és közhasznú tartalmak hozzáférhetővé tétele; helytörténeti és helyismereti információk hozzáférhetővé tétele; a könyvtáros felkészítése a felhasználóképzésre; könyvtárosok felkészítése a különböző célcsoportok olvasásfejlesztésére
7
Olvasásfejlesztés - Kutató-elemző tevékenység: 4 szakmai nap külföldi előadókkal a jó nemzetközi gyakorlatok megismerésére - Biblioterápia: szakirodalom honosítása, hazai kézikönyvek és módszertani segédletek elkészítése, adatbázisok kiépítése, jó gyakorlatok összegyűjtése és közreadása, műhelymunka - Esélyegyenlőség, esélyteremtés a hátrányos helyzetűeknek: használó igényfelmérés a civil fogyatékos szervezetek bevonásával - ÉRTŐ olvasás: Országos olvasásnépszerűsítő és –fejlesztő kampány, az egymásra épülő szövegértés-fejlesztési projekt az értő olvasás szintjét célozza meg. - Olvasási háló: az adott művet olvasók, mit olvastak még, és mely mű volt számukra a leggyakrabban olvasott. Ebből országos olvasási háló építhető. - „Családi olvasás éve”: könyvtári szolgáltatásokat nyújt a család egészének és külön-külön minden tagjának.
8
Kutató-elemző tevékenység
9
Biblioterápia gyermekeknek és serdülőknek
Beth Doll és Carol Doll Könyvtárosok és mentálhigiénés szakemberek együttműködése
10
Esélyegyenlőség, esélyteremtés a hátrányos helyzetűeknek
A könyvtárhasználat lehetőségei és tényezői fogyatékos személyek körében használó igényfelmérés
11
Értő olvasás Betűvilág 9 éves korig Szóvilág 10-13 éves kor
Szövegvilág 14 éves kor felett egymásra épülő szövegértés-fejlesztési projekt kategóriánként legalább 5-5 olvasásfejlesztést célzó könyvtári foglalkozás forgatókönyv begyűjtése országos vetélkedő első állomásának megszervezése
12
Olvasási háló Könyvajánló az olvasói szokások alapján
– a portálon polcra tett könyv milyen más könyvekkel van „közös” polcon Tovább fejleszthető: a könyvtári kölcsönzések alapján ajánlja azokat a műveket, amit ezzel együtt olvastak mások.
13
„Családi olvasás éve” Célunk az olvasás fontosságára való figyelemfelhívás volt A „család”, mint a társadalom legkisebb egysége felé fordulva, rajta keresztül, vele együtt növeljük az olvasási hajlandóságot. Központi téma: „Olvass nekem!” 2010 október 4-11 Központi téma: Családi Könyvtári Napok . Az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel közösen. Központi téma: Család, ünnep, olvasás . A Nagycsaládosok Egyesületével. Családbarát Könyvtár Pályázat eredményhirdetése. Központi téma: Olvasás, tanulás, digitális írás-olvasás
14
Olvasásfejlesztési közös marketing tevékenység
Közbeszerzés: nyertes Insomnia Kft • Promóciós anyagok biztosítása az ország könyvtárainak a családi olvasás éve rendezvényeihez. (Plakát, szórólap, toll, papírtáska stb.) Az akciók előkészítése, meghirdetése, gondozása • Együttműködő szervezetek közötti kommunikációs felület működtetése • Az akció PR- és marketing tevékenységének megszervezése • A megvalósulás webes követése Rendezvény-koordináció, eseménynaptár működtetése Olvasási szokások – országos felmérés készítése Folyamatos sajtó megjelenés az akció időtartama alatt: 6 sajtótájékoztató rádió, tv, nyomtatott sajtó
15
TERV: időpontok; programok; partnerek
MILYEN VOLT? TERV: időpontok; programok; partnerek valóság: időpontok; programok; partnerek
16
DE!!! mi mindent megtettünk hogy sikerüljön.
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.