Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
2012 Mit csináltunk egész nyáron?
Gyakornoki program 2012 Mit csináltunk egész nyáron?
2
Gyakornoki programindító nap
Célok kitűzése „Játékszabályok” ismertetése Projektszemlélet -> minden egyes projektnek meglesz a maga felelőse Határidős projektek önálló munkavégzési lehetőségek Csapatmunka (munkamegosztás)
3
A gyakornoki program alapjai
Szabályok közös megfogalmazása és elfogadása Felelősségvállalás Önállóság Projekt szemléletű csoportmunka Partnerség Célmeghatározás, időterv, felelősök kijelölése „Mérföldkövek”
4
Gyakornoki megbeszélések
5
Gyakornoki beosztás Gyakornokokra volt bízva, hogy hogyan osztják be magukat. - Irodai ügyfélszolgálat (2 fő) Faházas ügyfélszolgálat (1 fő) Próbavásárlások (2 fő) Kitelepülések rendezvényekre (1 fő)
6
Emlékeztető Gyakornoki megbeszéléseken:
Új feladatok és határidők kitűzése Megbeszélések után emlékeztető írása (ki a feladat felelőse, mi a feladat, milyen határidőre kell elvégezni az adott feladatot)
7
Gyakornoki projektek TDM kapacitás kutatás Webstatisztikai elemzések
TDM Mystery guest projekt koordináció Rendezvényszervezés Előadás készítése és megtartása (TDM fórumon) „Hagyományos” feladatok: Pultos ügyfélszolgálat, kitelepülések Weboldal töltés NETA (itthon.hu) és saját weboldal Hírlevelek, felhívások készítése
8
Adatbázis töltések és frissítések
Precíz munkanapló vezetése az elvégzett adatbázis módosításokról Visitvelenceito.hu és itthon.hu
9
Webstat. kutatás
10
Ügyfélszolgálat - Faházas ügyfélszolgálat
11
Gyakornoki napló Gyakornoki megbeszéléseken:
- Munkafolyamatok hogy állnak, ki mit csinált az eltelt időszakban (gyakornoki napló)
12
Tapasztalatok Amit a gyakorlatom során kaptam…
Önálló munkavégzési lehetőség Felelősségteljes munka (projektfelelősi beosztások) Letisztult és egyértelmű követelmények Sokszínű feladatok Kapcsolatépítés Üzleti kommunikáció fejlődése Szakdolgozat téma
13
Tourinform ügyfélszolgálat látogatottsági adatai
2012. június 21-augugsztus 31. között
14
Érdeklődések alakulása a gárdonyi irodában, havi összehasonlításban
június 21-augusztus 31. között A legforgalmasabb hónap július volt. Összes személyes látogató: 736 fő, napi átlag 13 fő. Összes telefonos: 238. Összes es: 1276 db Az irodában mindösszesen 2250 érdeklődést kezeltünk.
15
Tourinform irodai ügyfélszolgálat
Az összes érdeklődés 57%-a, több mint fele en érkezett.
16
Tourinform Pont látogatottsága az Agardenen
Időszak: július 12. – augusztus 20. Nyitva tartás: csütörtök – szombat óráig. Ebben az időszakban összesen: 20 nap alatt 417 fő érdeklődő volt, napi átlag 20 fő. A tapasztalatok szerint a leglátogatottabb nap jellemzően a szombat volt. A legforgalmasabb nap július 21 -e szombat volt, ekkor 45-en érdeklődtek.
17
Az ügyfélszolgálat tapasztalatai (1):
Az agárdi Tourinform Pontot többen keresték fel, mint a gárdonyi irodát (időarányosan összevetve az adatokat: napi átlag 13 fő vs. 20 fő) A vendégek leginkább : a rendezvények, programok iránt érdeklődnek térképet keresnek a külföldiek a szabadidős programokat keresik
18
Az ügyfélszolgálat tapasztalatai (2)
Legjobban a TDM saját kiadványai fogynak A külföldi vendégek jellemzően angol nyelven tájékozódnak Az angol és a német nyelvű kiadványok hiányoznak a kínálatból
19
Gárdonyi TDM Szezonértékelő gyorsteszt
Anonim, online kérdőíves kutatás értékelése 33 szolgáltató válaszai alapján Célja a TDM tagok szubjektív tapasztalatainak megismerése. 2012. szeptember
20
Eredmény: A válaszadó szolgáltatók 39 %-ának tapasztalata szerint több vendég érkezett ebben az évben, mint az előzőben. Kevesebb vagy ugyanannyi vendég érkezett a válaszadók 60 %-ához.
21
Kiemelendő, hogy habár a szolgáltatók 39 %-a szerint
Eredmény: A válaszadó szolgáltatók jelentős része, 33 %-a szerint nála csökkent a vendégéjszaka szám. 24 %-uknál nőtt, 15 s%-uknál pedig nem változott. Kiemelendő, hogy habár a szolgáltatók 39 %-a szerint nőtt a vendégszám, 33 % mégis úgy nyilatkozott, hogy a vendégéjszaka szám csökkent. (Az anonimitás miatt nem tudjuk, a tesztet kitöltők között hány szállásadó volt.)
22
Eredmény: A legtöbb válaszadó szolgáltatónál nőtt a belföldi vendégek száma de csökkent a külföldi vendégek száma.
23
A forgalom alakulásának okai a megkérdezett szolgáltatók szerint:
A forgalom növekedésének és stagnálásának okai: „A kedvező időjárás, a nagy hőség.” „Sikeres marketing tevékenység (szórólap, plakát, partnerek segítségével).” „Összefogás, sajátos arculat.” „Szervezettebb, tudatosabb munka.” „Az emberek jobban megnézik, hogy milyen szolgáltatásért, mennyit költsenek.” „Széchenyi Pihenő Kártya.” „Bővebb programkínálat. Rendezvények.” „Kerékpárutak megépítése, turistautak kitáblázása.” „Vasút korszerűsítése, rövidebb menetidő, kényelmesebb vonatok.” „Elfogadható ár-érték arány.”
24
A forgalom csökkenésének és stagnálásának okai:
„Nehéz gazdasági helyzet. Az általános anyagi helyzet csökkenése, pénzhiány, az emberek nem tudják kigazdálkodni a nyaralás költségeit.” „Kevesebb az 1-2 hetes vendég. Az emberek nem engedhetik meg maguknak a több hetes, hosszabb időszakra való utazást.” „Az üdülési csekkről a SZÉP kártyára átállás nehézségei. A SZÉP kártya kevesebb és korlátoltabb lehetőségeket ad.” „Hiányzik a biztonság, a kiszámíthatóság.” „Nincs program az idegen nyelvet beszélők részére.” „A város „koszos és rendezetlen” (-felsorolta, hol.).” „Nincs parkolási lehetőség. A parkolás drága.” „Az éttermekben becsapják az embereket, az étel minősége sem megfelelő.” „Nincsenek szervezett programok, látványosságok amelyek hosszabb időre lekötnék a vendégeket. Rossz időben unatkoznak a vendégek.” „Velence Kapuja projekt elhúzódása. Tópart látványa visszataszító.” „Nincs fejlesztés a vendégforgalom növelése érdekében.” „Nincs rendes szabad strand. Magasak a belépő árak.” „A bevásárlás drága, nincs souvenir üzletsor.”
25
Előadók: Balla Renáta és Németh Orsolya gyakornokok
Köszönjük a figyelmet! Előadók: Balla Renáta és Németh Orsolya gyakornokok
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.