Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Neveléstudományi mesterszak
2
Képzés szerkezete BA szakok MA szakok Doktori Neveléstudomány MA
kisgyermeknevelő óvodapedagógus tanító gyógypedagógus konduktor stb. MA szakok Neveléstudomány MA Emberi erőforrás tanácsadó egyebek kreditbeszámítással - Pl. Társadalmi befogadás tanulmányok (korábban interkulturális pszichológia és pedagógia), Doktori Neveléstudományi Doktori Iskola- kora gyermekkori nevelés modul
3
Neveléstudomány mesterszak
A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik megfelelő tudással rendelkeznek a neveléstudomány művelése és alkalmazása területén. képesek a közoktatásban és a felsőoktatásban, illetve az oktatásügyben kutatói és/vagy alkalmazói feladatokat ellátni, részt vállalni a rendszerszintű működtetés feladataiból, a kutatás és a fejlesztés terén feladatokat végezni, hazai és nemzetközi szakmai fórumokon a nevelésügy hazai eredményeit kommunikálni. megfelelő tudással, kompetenciákkal rendelkeznek tanulmányaik doktori képzés keretében történő folytatásához.
4
Neveléstudomány mesterszak
Végzettség: neveléstudomány szakos bölcsész 4 félév, 120 kredit, nappali és esti tagozat Választható specializációk: Alapozó ismeretek (47 kredit) Specializáció (6 kredit) Szakmai gyakorlat (6 kredit) Szabadon választható (6 kredit) Szakdolgozat (20 kredit) Nappali Kora gyermekkor pedagógiája Felsőoktatás pedagógiája Esti Intézmény-fejlesztő Jövőben majd Kutató-elemző Színház-pedagógia Karunk, az ELTE TÓK gondozza a Kora gyermekkor pedagógiája specializációt.
5
Kinek ajánlható a neveléstudományi mesterszak?
Aki: szeretné elmélyíteni pedagógiai-pszichológiai tudását szeretne a szakterület problémáival elméleti-tudományos igénnyel foglalkozni tágabb kitekintést szeretne a nevelés hátterére, intézményrendszerére további tanulmányokat tervez (doktori fokozat megszerzése) szívesen venne részt fejlesztésekben, kutatásokban
6
Mi jellemzi a képzést?
7
Felvételi Választható témakörök: méltányosság az oktatásban
az oktatás társadalmi, gazdasági, jogi környezete alternatív oktatás inkluzív pedagógia tanulói teljesítmények a mérések tükrében Jelentkezés felvi.hu oldalon febr. 15-ig államilag támogatott és költségtérítéses képzés Felvételi (2018. június ) Választott témakörben: 10 elemű szakirodalom lista (nyomtatva) 10 perces prezentáció készítése prezentáció bemutatása a választott témakörben + szakmai beszélgetés
8
Alapozó ismeretek: A neveléstudomány társadalomelméleti és antropológiai alapjai Problématörténet és történeti összehasonlító pedagógia Tanítás- és tanuláselméletek A neveléstudomány szaknyelve Kognitív pszichológia Pedagógiai szociálpszichológia Szervezeti tanulás Kutatásmetodológia Nevelésfilozófiák és elméletek Oktatási rendszerek természete Oktatás, gazdaság, jog Tanulást támogató környezetek Problémaalapú tanulás, reflektív gyakorlat Kutatásmódszertan 1.
9
Kora gyermekkor pedagógiája specializáció témakörei
A kora gyermekkor pszichológiája, gyermektanulmány Gyermekkultúra a XXI. században A kora gyermekkori nevelés intézményeinek működése Kutatás az alapozó nevelés időszakában Speciális nevelési szükségletek Tehetség és kreativitás Kora gyermekkori idegen nyelv tanulás Kora gyermekkori nevelés módszertana
10
További infók felvi.hu
11
Végzettek visszajelzései
12
A neveléstudományi mesterszak lehetővé teszi, hogy a munkám során felmerült eseteket/helyzeteket/problém ákat egy szakszerűbb, globálisabb perspektívából szemléljem.
13
A képzés egyfajta szemléletváltást eredményezett nálam
A képzés egyfajta szemléletváltást eredményezett nálam. Jobban rálátok a folyamatokra, és könnyebben észreveszem az összefüggéseket.
14
Visszatekintve sok-sok ismeretet kaptam, nyitottam egy más terület felé, új barátokra leltem, csoportmunkában - együtt dolgozásban (teamben) ügyesedtem, felejthetetlen, örömteli pillanatokat kaptam a tudás megszerzése mellett.
15
A képzés alatt megerősítést kaptam, hogy a szakmaisághoz hozzá tartozik az a fajta szakszerű kifejezésmód mind írásban, mind szóban, amit gyakorlatban a mindennapi munka során nem volt alkalmam a velem együtt dolgozóktól megtapasztalni.
16
Engem teljesen feldobott az, hogy felnőtt emberekkel kell együtt gondolkodnom. A főiskolai diplomám megszerzése után 7 évvel ültem vissza az iskolapadba. Mindenkinek ajánlom ezt a szellemi frissítőt!
17
Szívesen gondolok vissza a képzésben töltött időszakra
Szívesen gondolok vissza a képzésben töltött időszakra. Gyógypedagógusként hasznos információkat szereztem az oktatás tágabb kontextusairól.
18
Jelenleg óvodapedagógusként dolgozom és másfél éves munkaviszony után tagóvoda vezető lettem.
Ehhez hozzájárult a mester diplomám is, hiszen ezáltal szakmailag képzettebb vagyok, így a vezető és a kollégák által elismertebb is, mint egy alapdiplomával rendelkező óvodapedagógus.
19
Az ELTE szakán kívül még két főiskolát végeztem, tehát ez lesz a harmadik diplomám, de az összes közül egyik sem gyakorolt rám akkora hatást, mint ez. Leginkább szemléletformálást hozott számomra, elsősorban az oktatásban.
20
A mesterképzés ideje alatt sikerült elhelyezkednem egy bölcsődében az alapszakos diplomámmal, mint kisgyermeknevelő. Miután lediplomáztam vezető helyettesnek neveztek ki. A képzés során szerzett tudást maximálisan fel tudom használni munkám során.
21
A csapat munka ráébresztett arra, hogy mennyivel könnyebben, és hatékonyabban érhető el minőségi eredmény, ha mindenki a magához közel álló feladatrészt dolgozhatja ki, vagyis amiben kimagaslóan tud teljesíteni. Ami sikerélmény volt számunkra, felnőtt, dolgozó emberek számára is.
22
Életem leggazdagabb és legpozitívabb élménye volt az MA
Életem leggazdagabb és legpozitívabb élménye volt az MA. Szakmailag ma is abból töltekezem.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.