Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nonprofit Egészségnevelési Társaság

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nonprofit Egészségnevelési Társaság"— Előadás másolata:

1 Nonprofit Egészségnevelési Társaság
EDUVITAL Nonprofit Egészségnevelési Társaság Dr. Falus András

2 Küldetés nyilatkozat Prof. Dr. Kopp Mária A magyar társadalom jelenlegi egészségi állapota és távlati kilátásai minden felelősen gondolkodó számára kötelező feladatokat jelölnek ki. Ezért mi, pedagógusok, orvosok, biológusok, pszichológusok, szociológusok, bioetikusok és egészségpolitikai szakemberek életre hívtuk az EDUVITAL Nonprofit Egészségnevelési Társaságot. Dr. Falus András egyetemi tanár, akadémikus, elnök Ismerje meg az EDUVITAL NET képzéseit, programjait, célkitűzéseit! Csatlakozzon hozzánk! EDUVITAL NET Nonprofit Egészségnevelési Társaság 1089 Budapest, Nagyvárad tér 4. +36 (1) , +36 (1) Folyt.

3 Folyt. Célunk, hogy komplex, átfogó és a gyakorlati munkában, tanácsadásban jól használható, felelősségteljes információkat adjunk a korszerű népegészségügyi szemlélet mentén, az öröklésbiológiai alapismeretek, a környezettudatosság, a táplálkozás, a mozgáskultúra és a szenvedélybetegségek kérdésein át a többek között az iskola-egészségügy, a mentálhigiénia, pszichoszomatikus kórképek, a család és a bioetika legfőbb kérdéseinek köréből. Prof. Dr. Kopp Mária Prof. Dr. Falus András

4 EDUVITAL NET Értsd, csináld, szeresd!
Egészség= Egész-ség ? Kopp Mária Komplex nevelési program az egészségünkről, az epigenetikától a szociálpszichológiáig Szintek (TIT, graduális, postgraduális) Előadások, írott anyagok (honlap, szóróanyagok, Élet és Tudomány állandó rovat), multimédia (film, animáció, podcast, hanganyagok, rádió, TV, facebook…) Akkreditált szervezet

5 FIATAL TÁRSADALOM Primer célcsoportok EÜ. SZAKEMBEREK védőnők
PEDAGÓGUSOK óvodai pedagógusok tanítók, tanárok nevelési tanácsadók ÚJSÁGÍRÓK LELKÉSZEK KISEBBSÉGI SZERVEZETEK szociális munkások EÜ. SZAKEMBEREK védőnők házi/gyerek/orvosok FIATAL TÁRSADALOM

6 EDUVITAL TUDOMÁNYOS TESTÜLET
Dr. Antal Emese, táplálkozástudomány, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke Dr. Ádány Róza, egyetemi tanár, népegészségtan, WHO "Társadalmi Sebezhetőség és Egészség" Kollaborációs Központ vezetője Dr. Bagdy Emőke professzor emeritus, pszichológia, Károli Gáspár Református Egyetem, Személyiség és Klinikai Pszichológiai Tanszék, pszichológia Dr. Cseh Károly, egyetemi tanár, Semmelweis Egyetem Népegészségtani Intézet, munka- és foglalkozás egészségügy Dr. Dávid Bea, egyetemi tanár, Semmelweis Egyetem , Mentálhigiéniai Intézet Dr. Falus András, alapító, egyetemi tanár, akadémikus, Semmelweis Egyetem Genetikai, Sejt és Immunbiológiai Intézet, genetika, epigenetika Járóka Lívia, a Roma Education Fund képviselője, EU Parlamenti képviselő, kisebbségi/roma/ ügy Dr. Kalabay László, PhD, egyetemi tanár, Semmelweis Egyetem, Családorvosi Tanszék, családorvoslás Dr. Kopp Mária, alapító, egyetemi tanár, pszichológus, orvos Dr. Madarasi Anna, PhD,, osztályvezető főorvos, Szent János Kórház, gyermekgyógyász Dr. Mészáros Judit, egyetemi tanár, Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar dékánja, eü.szakdolgozók Dr. Molnár Mária Judit, egyetemi tanár, Semmelweis Egyetem Molekuláris Neurológiai Központ, neurogenetika és ritka betegségek Nagyné Horváth Emília, pedagógus, az Egészségtan oktatás országos koordinátora, egészségtan oktatás Nagy Tímea, olimpiai- és világbajnok párbajtőrvívó, sport, gyógypedagógia Dr. Oberfrank Ferenc, egyetemi tanár, Kísérleti Orvostudományi Kutató Intézet, bioetika Dr. Purebl György, egyetemi docens, Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi Intézet, pszichiátria Dr. Somhegyi Annamária prevenciós igazgató, testnevelés, mozgás Dr. Tompa Anna, egyetemi tanár, Semmelweis Egyetem, Népegészségtani Intézet, prevenciós orvostudomány, toxikológia, népegészségtan Dr. Túry Ferenc egyetemi tanár, Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi Intézet, pszichiátria Dr. Urbán Vera főiskolai tanár, , Semmelweis Egyetem, Egésységtudományi Kar Dr. Varga Péter Pál, Országos Gerincgyógyászati Központ vezető főorvosa, mozgás- és sporttudomány ……………………………………………………………………… Melicher Dóra ügyvezető Ádám Adrienn adminsztráció, honlap

7 /Gyerek/egészségügyi alapismeretek, védőoltások, sürgősségi helyzetek
TEMATIKAI MODULOK – I. (és kombinációik) Genetika és epigenetika, örökölt és szerzett tulajdonságok, rendszerbiológia, biológiai hálózatok, evolúciós szemlélet /Gyerek/egészségügyi alapismeretek, védőoltások, sürgősségi helyzetek Környezet- és egészségvédelem, népegészségtani és toxikológiai alapfogalmak, prevenció, globalizáció Életmód és világnézet, a főbb világvallások és az emberi egészség kapcsolata A lelki működés alapfogalmai, szülői magatartás, stress és egészségtudatosság Táplálkozásbiológia, dietetika, evészavarok A testnevelés és a sport szerepe az emberi egészségben A roma- és hátrányos helyzetű közösségek egészségnevelési feladatai, cigánypasztoráció

8 Kábítószerek, alkohol- és drogfüggés, drogprevenció
TEMATIKAI MODULOK – II. (és kombinációik) Kábítószerek, alkohol- és drogfüggés, drogprevenció Testi és mentális higiénia: szezonális biológiai és pszichológiai hatások A szexuálitás, életmód és szexuális nevelés, etika és szociológia A modern biológia és az egészségmegőrzés, bioetikai kihívások Az egészség fogalma és mitosza a közmédiákban

9 AZ ÉLETMÓD VÁLTOZTATÁS
mit öröklünk—mit nem?? Az öröklődés (hajlam) lényegében végleges A környezeti hatások nagyrésze változtatható AZ ÉLETMÓD VÁLTOZTATÁS JELENTŐSÉGE !!!

10 Több generáción át ható (ártalmas) környezeti hatás
Asztma rizikó Anya- 1. generáció Magzat- 2. generáció Magzat reproduktív sejtjei- 3. generáció Li et al. Maternal and grandmaternal smoking patterns are associated with early childhood asthma. Chest 2005;127:

11 Hogyan segítsük a cukorbeteg gyermeket a közösségben?
- ismerjük a magas és alacsony vércukorszint tüneteit tudjuk ellátni azokat segítsük az étkezésüket

12 >

13 UNFPA jelentés, 2009 A világ növekvő népességének 95%-a a jelenlegi „fejlődő” országokban születik, ahol: 2.8 milliárd embernek nincs biztonságos ivóvize 1.4 milliárd ember a „szegénységi” küszöb alatt él 1 milliárd ember írástudatlan (65% nő) ~ 450 millió nő nem fér hozzá megfelelő fogamzásgátláshoz, nő hal meg terhességi komplikációk miatt (percenként egy !) Évente 16 millió 5 éven aluli gyerek hal meg alultápláltság és fertőzések miatt (20.000, naponta- 14, percenként!)

14 „Mondd el és elfelejtem, mutasd meg és megjegyzem, engedd csinálni és megtanulom.”

15 - vers, mese: a nyelvezet gazdagítása, a fantázia és kreativitás gyakorlása…

16 - ének, zene, zenés, népi játék: felszabadítja a gyermeket, jó hangulatot, játékosságot biztosít, ősi térformákat rögzít…

17 Egészségtan tantárgy „Nekem az a tapasztalatom, hogy az egészségtan igen hathatósan fejleszti az elmét, s a tárgy értékét növeli, hogy a többiektől egész elütő irányban. (..) Egy élő szövetben: az elvont szabályt kell leleplezni. (..) Ha a nyelvtan, algebra törvényekre épít, az egészségtan „komplexumok”-ra.” (Németh László: Medve utcai polgári l)

18

19

20

21 A dohányfüst mérgező anyagai

22 Alkohol, stressz és agresszió
475 ezer alkoholista: 360 ezer ffi. 115 ezer nő Nagyivók aránya: 5% Nők: 1% férfiak:10%

23 A globalizáció iránya

24 A kiégés összetevői 1. Érzelmi kimerülés: mely alatt az emberi problémákkal szembeni közönyt,a társas helyzetek kezelésére való alkalmasság elvesztésnek érzését értjük. 2. Elszemélytelenedés:azaz a betegek tárgyként való kezelése 3.Teljesítménycsökkenés: negatív önértékelés, kompetencia hiányának érzése

25 „Egyedül nem megy”

26 Ismerje meg az EDUVITAL NET képzéseit, programjait, célkitűzéseit! Csatlakozzon hozzánk! EDUVITAL NET Nonprofit Egészségnevelési Társaság 1089 Budapest, Nagyvárad tér 4. +36 (1) , +36 (1)


Letölteni ppt "Nonprofit Egészségnevelési Társaság"

Hasonló előadás


Google Hirdetések