Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Illyés Gyula Pedagógusképző Intézet

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Illyés Gyula Pedagógusképző Intézet"— Előadás másolata:

1 Illyés Gyula Pedagógusképző Intézet
Tradíció és Innováció

2 Pontszámítás Tanulmányi pontok: 5 tárgy eredményének átlaga x2 és érettségi 4+1 átlaga összeadva vagy duplázás Érettségi pontok: két felvételi tárgy választható: legjobbat (magyar nyelv és irodalom és biológia v. fizika v. matematika v. társadalomismeret v. történelem v. egy idegen nyelv v. szakmai előkészítő tárgy + német nemzetiségi nyelv) Többletpontok !!!!! (emelt szintű érettségi vizsga 50, nyelvvizsga: 28 v. max. 40, esélyegyenlőség 40)

3 Felvételihez Kell: min. 280 pont viszont ez eltér szakonként, karonként és egyetemenként Nálunk (2017): csecsemő-és kisgyermeknevelő, tanító és óvodapedagógus és német nemzetiségi szakirány BA: 280 pont !! Több kellett: német nemzetiségi tanító szakirány, valamint a környezetkultúra szakokhoz Jelentkezés: szakirányt külön fel kell tüntetni Első helyen Sorrendmódosítás: július első hete Nem kell: nyelvvizsga

4 Fontos Óvodapedagógus és tanító szakjainkat feltöltjük, tehát 1. helyen jelöld be a választott szakot és szakirányt!! Pótfelvételi van, de csak ott, ahol üres hely van és Önköltséges, nem állami költségterítéses

5 Miért Szekszárd?

6 Miért Szekszárd? Az alsófokú pedagógusképzés teljes vertikuma továbbképzés és továbbtanulás itt helyben: BA-MA itt nálunk Olcsó lakás: kollégium Ft biztos, hogy lesz helyed, nem zsúfolt, Albérlet: Ft egy szoba Campus: minden egy helyen Ösztöndíjak:   tanulmányi (6.200Ft- akár Ft), rendszeres szociális, köztársasági(idén Ft), Bursa Hungarica ( Ft egyetem+ önkormányzati rész), esélyegyenlőségi pályázat, elsősök kiegészítő alaptámogatása Megélhetési költségek: utazás, étkezés ( Ft/hét), Ft papír, írószer stb. Havonta:

7 Kollégium Az első négy szinten laknak a kollégisták, a hatodikon pedig a szakkollégisták. A szinteken fiúk is és lányok is laknak, külön-külön szobában természetesen. Első szinten főleg vendégek szoktak megszállni. A szintekről annyit kell tudni, hogy van nyugodtabb szint pl. a második (itt lakom én is); van a bulis szint, ez a harmadik; valamint a negyedik is aránylag nyugodt. Minden szinten található egy közös konyha, közös fürdő és közös mellékhelység. A harmadikon mosógépek is vannak! Nekem két szobatársam van, akikkel nagyon jóban lettem, holott csak a gólyatáborban ismertük meg egymást. Én meg vagyok elégedve a kollégiummal/kollégiumi élettel. (Bozsó Bernarda)

8 Szakjaink: BA-szakok: 6 félév Tanító 8 félév
Német nemzetiségi tanító szakirány; Óvodapedagógus és Német nemzetiségi óvodapedagógus szakirány; Környezetkultúra; Csecsemő-és kisgyermeknevelő.

9 Környezetkultúra

10 Környezetkultúra Főbb tárgyak: Építészettörténet Művészettörténet
Képzőművészeti alapismeretek Alakrajz Festészet Plasztika Tárgy- és környezetelemzés Tér- és környezetelemzés Kézműves gyakorlatok Formatervezés Környezettervezés Tér- és tárgyábrázolás Téralakítási gyakorlat

11 Környezetkultúra Továbbtanulási lehetőségek:
Kulturális örökség tanulmányok szak és szakirányai építhetők. Elhelyezkedési esélyek és lehetőségek: művészeti alapiskolák belsőépítész-tervező, építő és design stúdiók

12 Környezetkultúra Alkalmassági vizsga 2018.05. 17. Rajzmappa bemutatása
Gyakorlati vizsga Rajzi alkalmassági vizsga Az alkalmassági vizsga első fordulóján a jelentkezőnek a művészeti mappáját kell bemutatnia, ami tartalmazza az elmúlt 1-2 évben készített képzőművészeti, iparművészeti, vagy tervezőgrafikai munkáit (rajzok, festések, grafikák, stancok, grafikai anyagok stb.). A plasztikai alkotásokról elegendő jó minőségű fotókat hozni. A mappában lévő anyagok bemutatása és egy általános elbeszélgetés keretében felmérjük a jelentkező szakmai felkészültségét és szakmai jellegű terveit.

13

14

15

16 CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEKNEVELŐ

17 Csecsemő – és kisgyermeknevelő
Az ideális jelentkező: türelemmel, szeretettel és nagy empátiás képességgel tud bánni a 0-3 éves korú csecsemőkkel és kisgyermekekkel; maga is harmonikus, kiegyensúlyozott, könnyen tud kapcsolatot teremteni gyermekkel és szülővel egyaránt

18 CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEKNEVELŐ
Főbb tárgyak: Pedagógia Pszichológia Egészségtudomány Társadalomismeret Magyar nyelv és irodalom Ének-zene Egészséges életvitel és életvezetés Vizuális nevelés Bölcsődei gyakorlat

19 CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEKNEVELŐ
Továbbtanulási lehetőségek: Neveléstudomány szakos bölcsész MA szakon, valamint a kar óvodapedagógus szakán.

20 CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEKNEVELŐ
Elhelyezkedési esélyek, lehetőségek: 0-3 (5) éves gyermekeket nevelő intézmények, bölcsődék, bölcsődei csoportok, házi bölcsőde Pedagógus életpálya modell bevezetése Szociális gondozó-ápoló, szociális szervező foglalkozások

21 Óvodapedagógus

22 Óvodapedagógus Az ideális jelentkező:
pedagógushivatás iránt elkötelezett, gyermekközpontú, érzelemben gazdag, pozitív beállítódású, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező fiatal; aki jól érzi magát az óvodás korú gyermekek között és nyitott arra, hogy ezzel a korosztállyal kapcsolatos alapvető pszichológiai szemlélettel és pedagógiai ismeretekkel szakemberré váljon.

23 Óvodapedagógus Főbb területek Pedagógia Pszichológia Ének-zene
Informatika Magyar nyelv és irodalom Matematika Társadalomismeret Természetismeret Testnevelés és módszertan Vizuális nevelés Óvodai gyakorlat: Gyakorló Óvoda a campus területén

24 Óvodapedagógus Továbbtanulási lehetőségek:
Neveléstudomány szakos bölcsész MA szakon való továbbtanulást, valamint a Kar akkreditált pedagógus szakirányú továbbképzéseket és többféle pedagógus szakvizsgát kínál a végzett óvodapedagógusoknak. Elhelyezkedési esélyek és lehetőségek: 3-7 éves gyermekeket nevelő intézmények (óvodák)

25 Német nemzetiségi óvodapedagógus

26 Német nemzetiségi óvodapedagógus
Ideális jelentkező: Elkötelezett, nyitott a magyarországi kisebbség tradíciói és jelene iránt Középfokú nyelvvizsgával vagy annak megfelelő német nyelvtudással rendelkezik

27 Német nemzetiségi óvodapedagógus
Főbb tárgyak: Alapozó tárgyak: beszédgyakorlat, német nyelvtan Szakmai tárgyak: német nyelvű óvodai foglalkozások módszertana, kétnyelvűség elmélete és gyakorlata, német gyermekirodalom, magyarországi német irodalom és gyermekirodalom, nemzetiségi ismeretek, Óvodai gyakorlat német nemzetiségi óvodai csoportban helyben és /vagy külföldön is

28 Német nemzetiségi óvodapedagógus
Továbbtanulási lehetőségek: Neveléstudomány szakos bölcsész MA szakon való továbbtanulást, valamint a Kar akkreditált pedagógus szakirányú továbbképzéseket és többféle pedagógus szakvizsgát kínál a végzett óvodapedagógusoknak. Elhelyezkedési esélyek és lehetőségek: 3-7 éves gyermekeket nevelő intézmények (óvodák) és német nemzetiségi óvodák és óvodai csoportok Hiányszakma: keresett kül- és belföldön!

29 Tanító

30 Tanító A képzés célja: Olyan pedagógusok képzése, a családdal és a társadalmi környezettel együttműködve alkalmasak az iskolás gyermek személyiségének tudatos fejlesztésére.

31 Tanító Specializációk: Gyakorlati kommunikáció
Gyógypedagógiai alapismeretek Integrált-inkluzív nevelés Interkulturális nevelés Környezeti nevelés-fenntartható fejlődés Kreatív művészeti kommunikáció Szaknyelv Választható műveltségi területek: Ember és társadalom Ének-zene Magyar nyelv- és irodalom Testnevelés és sport Vizuális nevelés Angol Természetismeret

32 Tanító Főbb területek: Pedagógia Pszichológia Ének-zene Informatika
Magyar nyelv és irodalom Matematika Társadalomismeret Természetismeret Testnevelés és tantárgypedagógia Vizuális nevelés Iskolai gyakorlat: Gyakorló Iskola a campus területén Választható műveltségi terület tárgyai

33 Tanító Továbbtanulási lehetőségek: Neveléstudomány szakos bölcsész MA szakon való továbbtanulást, valamint a Kar akkreditált pedagógus szakirányú továbbképzéseket és többféle pedagógus szakvizsgát kínál a tanítóknak. Elhelyezkedési lehetőségek: általános iskolák alsó tagozata 5-6. osztály műveltségterület tárgya

34 Német nemzetiségi tanító

35 Német nemzetiségi tanító
Ideális jelentkező: Elkötelezett, nyitott a magyarországi kisebbség tradíciói és jelene iránt Középfokú nyelvvizsgával vagy annak megfelelő német nyelvtudással rendelkezik

36 Német nemzetiségi tanító
Főbb tárgyak: Alapozó tárgyak: beszédgyakorlat, német nyelvtan Szakmai tárgyak: német nyelv tanításának tantárgy- pedagógiája, kétnyelvűség elmélete és gyakorlata, német gyermekirodalom, magyarországi német irodalom és gyermekirodalom, nemzetiségi ismeretek, német nyelvű tantárgyak tanításának elmélete és gyakorlata Iskolai gyakorlat német nemzetiségi iskolákban helyben és /vagy külföldön is

37 Német nemzetiségi tanító
Továbbtanulási lehetőségek: Neveléstudomány szakos, germanisztika bölcsész MA szakon való továbbtanulást, valamint a Kar akkreditált pedagógus szakirányú továbbképzéseket és többféle pedagógus szakvizsgát kínál a tanítóknak. Elhelyezkedési lehetőségek: általános iskolák alsó tagozata és német nemzetiségi általános iskolák alsó tagozata

38 Összefoglalva: Olcsó képzés, mert közel van vagy a kollégiumban biztosan kapsz helyet Ösztöndíjak Kiemelkedő infrastruktúra (könyvtár, uszoda, wi-fi) Erasmus – külföldi szakmai utak, kirándulások Hallgatói bulik, fesztiválok Campus (minden egy helyen) Családias, meghitt légkör – oktatókkal való kapcsolat mindennapos, ügyintézés egyszerű Tehetségfejlesztés: szakkollégium, továbbtanulás, Kiváló elhelyezkedési lehetőségek Pedagógus életpálya-modell

39 Elő- és alkalmassági vizsgák
Időpontjai: Nyílt nap végén beszéd, ének-zene és testnevelés

40 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Illyés Gyula Pedagógusképző Intézet"

Hasonló előadás


Google Hirdetések