Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Majerhoffer Nóra

Az előadások a következő témára: "Készítette: Majerhoffer Nóra"— Előadás másolata:

1 Készítette: Majerhoffer Nóra
Utam Romániába Készítette: Majerhoffer Nóra 2012. június 8-11. SZENT LÁSZLÓ ÚTJÁN Erdély

2 Az indulás Magyarország kb. 8 óra Románia Sárvár Nagyvárad
2012. június Az utazás nagyon izgalmas volt. Busszal indultunk éjfél után 17 perccel. Számomra a legizgalmasabb az volt, mikor átléptük a magyar-román határt, és amikor megcsodáltuk a napfelkeltét. Fél nyolc körül értünk Nagyváradra. A határ

3 Nagyvárad Az időeltolódás miatt fél kilenc volt Nagyváradon. Nekem a látnivalók közül a Szt. László Székesegyház tetszett legjobban. Megnéztük még az Ady Múzeumot is, amelyben csodás szobrokat és könyveket tekinthettünk meg. Sétáltunk a kanonok-soron. Nekem Nagyvárad nagyon tetszett.

4 Csucsa: A Boncza-kastély
Amikor Csucsára érkeztünk nagyon meleg volt. Mikor megláttam a kastélyt egyből tudtam hogy gyönyörű lesz. A kastélyt a Boncza családról lett elnevezve. Boncza Berta itt élt néhány hónapig Ady-val, miután összeházasodtak. Egy múzeumot is megnéztünk a kastélyban, ami nekem nagyon tetszett. A végén felmásztunk egy szoborhoz, ami szintén gyönyörű volt.

5 Bánffyhunyad-Kalotaszeg
Bánffyhunyadon megnéztünk egy református templomot, ami nagyon szép volt. Arra fele sok ilyen díszes cifra „palota” is volt.

6 Kalotaszentkirály A szállásunk a Püspök Panzió volt, valamint akiknek itt nem jutott hely, családoknál aludtak. Megismerkedtünk a kalotaszegi népzenével, néptánccal és a népviselettel. Az első esetlen lépések után a végére nagyon belejöttünk a táncba. A vacsora nagyon finom volt, a reggeli is hasonlóképpen, megszerettük az erdélyi ízeket. Este műsort adtunk az ottani iskolásoknak és átadtuk adományunkat. Nekem az tetszett a legjobban hogy erre az emberek nagyon kedvesek, vendégszeretőek voltak.

7 Kolozsvár KOLOZSVÁR Június 9.
Megtekintettük Hunyadi Mátyás szülőházát és szobrát, sétáltunk a Házsongárdi temetőben. Megnéztük a kolozsmonostori apátságot. A Mátyás-szobor nekem nagyon tetszett, mivel az alakok nagyon élethűek voltak és gyönyörű alkotás valamint nagyon nagy.

8 Torda TORDAI HASADÉK Tordán gyönyörű élményben volt részünk eljutottunk a Sóbányába. Nekem legjobban a visszhang-terem és a lift tetszett. Érdekes volt tanulmányozni a sótömböket. Lelkes csapatunk néhány tagját a zuhogó eső sem akadályozta meg abban, hogy megnézze a Tordai-hasadákot.

9 A szállásunk 2. és 3. nap  Nagyon izgalmas volt az Algyógyi szállás, este templomot takarítottunk, fát ültettünk, labdáztunk, és utolsó este bulit rendeztünk. A vacsorák és a reggelik itt is nagyon finomak voltak. A szülők is nagyon jól érezték magukat.

10 TOROCKÓ ERDÉLY LEGSZEBB FALUJA a Székelykő alatt található
Felpróbálhattam Ida néni 200 éves menyasszonyi pártáját.

11 TOROCKÓN MÉG ÍGY IS MOSNAK - nehéz és fáradságos munkával

12 Vajdahunyad június 10. Megnéztük a várat, amelyet Hunyadi János építtetett. Felfedeztük a gótikus és reneszánsz stílusjegyeket. Érdekes volt a kút, amelyet a várban lévő török rabokkal ásattak ki. Benne található egy idézet, amit a foglyok írtak bele „Vizetek van de szívetek nincs.”

13 Déva A buszon Jutka néni elénekelte a Kőmíves Kelemenné népballadát így ráhangolódtunk úticélunkra. A lelkes társaság izgalommal várta a vár megszállását. Siklóval felmentünk a dévai várhoz, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a városra. Délben elmentünk a dévai ferences templomba misére, ami nagyon megérintette az egész csapatot. A mise ritmusos, vidám és szeretetteljes volt. Átadtuk a ft adományt Böjte Csaba árváinak, akik nagy örömmel fogadták azt.

14 Mi nem találkoztunk eggyel sem.
Be careful of vipers. Mi nem találkoztunk eggyel sem. Mi is hagytunk emléket Déván. Beszakadt az aszfalt alattunk.

15 ÁRPÁD KORI TEMPLOM GESZTENYEFÁT ÜLTETTÜNK ALGYÓGY

16 Arad június 11. Elhelyeztük a koszorúnkat
Ellátogattunk a tizenhárom aradi vértanú kivégzésének helyszínére. Elhelyeztük a koszorúnkat és imádkoztunk az elhunytakért.

17 Énekelve imádkoztunk a templomban.
MÁRIARADNA a templom oltárát ugyanaz a szobrász, Tóth István, készítette, aki a sárvári I. világháborús emlékművet. Megnéztük a Máriaradnai Kegytemplomot is, ahol az emberek nem fogadtak bennünket túl kedvesen. Énekelve imádkoztunk a templomban.

18 VILÁGOS Világoson is megálltunk, bár a fegyverletétel emlékére egy emlékművet sem találtunk. ITT ÍRTÁK ALÁ A FEGYVERLETÉTELT

19 Az út vége Hosszú, tartalmas, érdekes és kimerítő utunk végén este 10 órakor hazaérkeztünk fáradtan, de élményekkel gazdagodva. Hazafele az úton énekeltünk, filmet néztünk vagy aludtunk. Meglepődtünk azon, hogy az ott élő magyarok, mennyire féltik magyarságukat, ízelítőt kaptunk vendégszeretetükből. Köszönjük, hogy résztvehettünk ezen a kiránduláson!

Letölteni ppt "Készítette: Majerhoffer Nóra"